
Κατά την άποψη γνωστού και εξαιρετικά έμπειρου πλοιοκτήτη οι διαδικασίες που θα ακολουθήσουν την πτώχευση της Ηanjin shipping δεν θα είναι διαφορετικές από τις συνήθεις και εξαιρετικά χρονοβόρες όσο και μακροχρόνιες διαδικασίες που ακολουθούν τις πτωχεύσεις κολοσσιαίων εταιρειών.
Αυτό σημαίνει ότι τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας δεν θα «εκποιηθούν» με την ίδια ταχύτητα που ορισμένοι – μάλλον άπειροι δημοσιογράφοι και αναλυτές – ευελπιστούν ότι θα γίνει.
Αν και η εταιρεία διαθέτει μεγάλο αριθμό bulk carriers οι τιμές στα «μικρά» containers φαίνεται να είναι πιο δελεαστικές ακόμα και για πλοιοκτήτες που δεν έχουν μεγάλη ή πρόσφατη εμπειρία στη συγκεκριμένη κατηγορία και αγορά.
Ωστόσο θα μπορούσαν να μπουν στο παιχνίδι προσπαθώντας να διεισδύσουν σε έναν τομέα που ίσως να μην είναι ιδιαίτερα κερδοφόρος αυτή τη στιγμή αλλά εμφανίζει περιθώρια αναπροσαρμογής λόγω της κατάρρευσης της Ηanjin αλλά και των προβλημάτων που παρουσιάζονται σε άλλες παρόμοιες εταιρείες με τεράστια λειτουργικά έξοδα και υπέρογκες δανειακές οφειλές.
Άλλωστε ο τομέας των μικρών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτιμάται ότι μπορεί να αντέξει στις άσχημες συνθήκες της ναυλαγοράς σε βάθος χρόνου.
Ο κ. Ανδρέας Κόκκινος, Broker της Hellaschart, σε δηλώσεις του στα ΝΧ σημείωσε ότι η Fitch Ratings ήδη προειδοποίησε ότι η αγορά των εμπορευματοκιβωτίων θα πρέπει να αναμένει περισσότερες χρεοκοπίες αλλά και συγχωνεύσεις καθώς και εξαγορές τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα.
Επιπρόσθετα ο κ. Κόκκινος εκτιμά ότι οι επιπτώσεις στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων από τις εξελίξεις στην Hanjin, θα εξαρτηθούν από το ποσοστό της χωρητικότητας του στόλου της εταιρείας ο οποίος θα επαναδραστηριοποιηθεί στην αγορά. Βραχυπρόθεσμα, η υπόθεση της Hanjin, έρχεται στην πλέον δραστήρια περίοδο του έτους για την αγορά των εμπορευματοκιβωτίων καθώς ξεκινούν οι παραδόσεις φορτίων εν’ όψει της περιόδου των εορτών.
Με τον στόλο της Hanjin να μην είναι σε θέση ακόμα και να προσεγγίσει λιμένες λόγω του φόβου των κατασχέσεων, είναι αρκετά πιθανό να δοθεί βάρος στην αγορά των μικρών και μεσαίων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που δραστηριοποιούνται κυρίως στην feeder αγορά σε μία προσπάθεια να ολοκληρωθούν οι αποστολές εμπορευμάτων εγκαίρως και χωρίς προβλήματα, μέχρι το Νοέμβριο» καταλήγει ο κ. Κόκκινος
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ