
Κατά την άποψη γνωστού και εξαιρετικά έμπειρου πλοιοκτήτη οι διαδικασίες που θα ακολουθήσουν την πτώχευση της Ηanjin shipping δεν θα είναι διαφορετικές από τις συνήθεις και εξαιρετικά χρονοβόρες όσο και μακροχρόνιες διαδικασίες που ακολουθούν τις πτωχεύσεις κολοσσιαίων εταιρειών.
Αυτό σημαίνει ότι τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας δεν θα «εκποιηθούν» με την ίδια ταχύτητα που ορισμένοι – μάλλον άπειροι δημοσιογράφοι και αναλυτές – ευελπιστούν ότι θα γίνει.
Αν και η εταιρεία διαθέτει μεγάλο αριθμό bulk carriers οι τιμές στα «μικρά» containers φαίνεται να είναι πιο δελεαστικές ακόμα και για πλοιοκτήτες που δεν έχουν μεγάλη ή πρόσφατη εμπειρία στη συγκεκριμένη κατηγορία και αγορά.
Ωστόσο θα μπορούσαν να μπουν στο παιχνίδι προσπαθώντας να διεισδύσουν σε έναν τομέα που ίσως να μην είναι ιδιαίτερα κερδοφόρος αυτή τη στιγμή αλλά εμφανίζει περιθώρια αναπροσαρμογής λόγω της κατάρρευσης της Ηanjin αλλά και των προβλημάτων που παρουσιάζονται σε άλλες παρόμοιες εταιρείες με τεράστια λειτουργικά έξοδα και υπέρογκες δανειακές οφειλές.
Άλλωστε ο τομέας των μικρών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτιμάται ότι μπορεί να αντέξει στις άσχημες συνθήκες της ναυλαγοράς σε βάθος χρόνου.
Ο κ. Ανδρέας Κόκκινος, Broker της Hellaschart, σε δηλώσεις του στα ΝΧ σημείωσε ότι η Fitch Ratings ήδη προειδοποίησε ότι η αγορά των εμπορευματοκιβωτίων θα πρέπει να αναμένει περισσότερες χρεοκοπίες αλλά και συγχωνεύσεις καθώς και εξαγορές τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα.
Επιπρόσθετα ο κ. Κόκκινος εκτιμά ότι οι επιπτώσεις στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων από τις εξελίξεις στην Hanjin, θα εξαρτηθούν από το ποσοστό της χωρητικότητας του στόλου της εταιρείας ο οποίος θα επαναδραστηριοποιηθεί στην αγορά. Βραχυπρόθεσμα, η υπόθεση της Hanjin, έρχεται στην πλέον δραστήρια περίοδο του έτους για την αγορά των εμπορευματοκιβωτίων καθώς ξεκινούν οι παραδόσεις φορτίων εν’ όψει της περιόδου των εορτών.
Με τον στόλο της Hanjin να μην είναι σε θέση ακόμα και να προσεγγίσει λιμένες λόγω του φόβου των κατασχέσεων, είναι αρκετά πιθανό να δοθεί βάρος στην αγορά των μικρών και μεσαίων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που δραστηριοποιούνται κυρίως στην feeder αγορά σε μία προσπάθεια να ολοκληρωθούν οι αποστολές εμπορευμάτων εγκαίρως και χωρίς προβλήματα, μέχρι το Νοέμβριο» καταλήγει ο κ. Κόκκινος
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ