
Η Φινλανδία επικύρωσε την International Convention for the Control and Management of Ship’s Ballast Water and Sediments (BWM Convention), μία εξέλιξη που θέτει σε ισχύ την εν λόγω συνθήκη σε παγκόσμια κλίμακα, καθώς συμπληρώθηκε το απαιτούμενο όριο του 35% του παγκοσμίου τονάζ. Η συνθήκη θα τεθεί σε ισχύ στις 8 Σεπτεμβρίου 2017.
Ο κ. Σπύρος Ζολώτας, RINA Area Manager Greece & Cyprus, μας αναφέρει ότι ο Ιταλικός Νηογνώμονας είναι έτοιμος εδώ και ένα χρόνο για την “υποδοχή” της νέας συνθήκης. Συγκεκριμένα μας υπογράμμισε ότι “εδώ και ένα χρόνο έχουμε στείλει προς τους πελάτες μας ειδικές οδηγίες για τη διαθέσιμη τεχνολογία και την επιλογή του κατάλληλου συστήματος (ανάλογα με το είδος του πλοίου). Πολλά νέα πλοία ήδη διαθέτουν αντίστοιχα συστήματα κάτι βέβαια που δεν ισχύει για πλοία παλαιότερου τύπου. Καθώς η συνθήκη θα τεθεί σε ισχύ σε ένα χρόνο από σήμερα, οι πλοιοκτήτες όσο και οι κατασκευαστές θα έχουν το χρόνο να προετοιμαστούν περαιτέρω.
Θα ήθελα να υπογραμμίσω πως για την αγορά με τη σημερινή της εικόνα θα υπάρξουν οικονομικές επιπτώσεις με ότι αυτό σημαίνει.
Το μεγάλο ερωτηματικό όμως έρχεται από την US Coast Guard (USCG) καθώς εκκρεμούν οι εγκρίσεις συστημάτων και τεχνολογιών για το ballast water management. Συνεπώς πρέπει να αναμένουμε να δούμε πόσο σύντομα και ποια συστήματα και τεχνολογίες θα εγκριθούν από την USCG, ένα ζήτημα που αποτελεί σημείο τριβής με τον ΙΜΟ”.
Σημειώνουμε πως έχει ιδιαίτερη σημασία η χρονική στιγμή της επικύρωσης καθώς αυτές τις ημέρες λαμβάνει χώρα η διεθνής έκθεση “SMM HAMBURG 2016”. Η είδηση όπως είναι φυσικό δημιούργησε ένα κλίμα ευφορίας τόσο στους εκθέτες όσο και στους επισκέπτες της έκθεσης. Τέλος οι εταιρείες που συμμετέχουν στη διεθνή έκθεση υποστηρίζουν ότι οι νηογνώμονες δεν είναι έτοιμοι κάτι που οι επικεφαλής των νηογνωμόνων με τους οποίους επικοινωνήσαμε, διαψεύδουν.
Φωτό: flickr.com/International Maritime Organization/2014 Ballast Water Workshop
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ