
Η Φινλανδία επικύρωσε την International Convention for the Control and Management of Ship’s Ballast Water and Sediments (BWM Convention), μία εξέλιξη που θέτει σε ισχύ την εν λόγω συνθήκη σε παγκόσμια κλίμακα, καθώς συμπληρώθηκε το απαιτούμενο όριο του 35% του παγκοσμίου τονάζ. Η συνθήκη θα τεθεί σε ισχύ στις 8 Σεπτεμβρίου 2017.
Ο κ. Σπύρος Ζολώτας, RINA Area Manager Greece & Cyprus, μας αναφέρει ότι ο Ιταλικός Νηογνώμονας είναι έτοιμος εδώ και ένα χρόνο για την “υποδοχή” της νέας συνθήκης. Συγκεκριμένα μας υπογράμμισε ότι “εδώ και ένα χρόνο έχουμε στείλει προς τους πελάτες μας ειδικές οδηγίες για τη διαθέσιμη τεχνολογία και την επιλογή του κατάλληλου συστήματος (ανάλογα με το είδος του πλοίου). Πολλά νέα πλοία ήδη διαθέτουν αντίστοιχα συστήματα κάτι βέβαια που δεν ισχύει για πλοία παλαιότερου τύπου. Καθώς η συνθήκη θα τεθεί σε ισχύ σε ένα χρόνο από σήμερα, οι πλοιοκτήτες όσο και οι κατασκευαστές θα έχουν το χρόνο να προετοιμαστούν περαιτέρω.
Θα ήθελα να υπογραμμίσω πως για την αγορά με τη σημερινή της εικόνα θα υπάρξουν οικονομικές επιπτώσεις με ότι αυτό σημαίνει.
Το μεγάλο ερωτηματικό όμως έρχεται από την US Coast Guard (USCG) καθώς εκκρεμούν οι εγκρίσεις συστημάτων και τεχνολογιών για το ballast water management. Συνεπώς πρέπει να αναμένουμε να δούμε πόσο σύντομα και ποια συστήματα και τεχνολογίες θα εγκριθούν από την USCG, ένα ζήτημα που αποτελεί σημείο τριβής με τον ΙΜΟ”.
Σημειώνουμε πως έχει ιδιαίτερη σημασία η χρονική στιγμή της επικύρωσης καθώς αυτές τις ημέρες λαμβάνει χώρα η διεθνής έκθεση “SMM HAMBURG 2016”. Η είδηση όπως είναι φυσικό δημιούργησε ένα κλίμα ευφορίας τόσο στους εκθέτες όσο και στους επισκέπτες της έκθεσης. Τέλος οι εταιρείες που συμμετέχουν στη διεθνή έκθεση υποστηρίζουν ότι οι νηογνώμονες δεν είναι έτοιμοι κάτι που οι επικεφαλής των νηογνωμόνων με τους οποίους επικοινωνήσαμε, διαψεύδουν.
Φωτό: flickr.com/International Maritime Organization/2014 Ballast Water Workshop
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ