
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Τα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου καθώς και του πρώτου εξαμήνου του 2016 ανακοίνωσε η StealthGas στις 25 Αυγούστου. Η εισηγμένη εταιρεία σημείωσε έσοδα δευτέρου τριμήνου από ναυλώσεις 35,7 εκ $, αυξημένα κατά 3,3 εκ $ σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Για το δεύτερο τρίμηνο η εταιρεία κατέγραψε ζημίες ύψους 1,6 εκ $ ενώ στο εξάμηνο κατέγραψε απώλειες 0,9 εκ $. Παρά τα αυξημένα έσοδα τόσο σε τριμηνιαία όσο και εξαμηνιαία βάση η ζημία οφείλεται κυρίως σε αυξημένα έξοδα που αφορούν χρηματοοικονομικά κόστη και λειτουργικά έξοδα λειτουργίας του στόλου.
Πιο συγκεκριμένα, τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας για το δεύτερο τρίμηνο του 2016 ανήλθαν σε 14,2 εκ $ έναντι 10,3 εκ. $ για το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Για το πρώτο εξάμηνο του 2016 τα λειτουργικά έξοδα ανήλθαν σε 27,7 εκ $ αυξημένα κατά 6 εκ $ σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2015. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στην προσθήκη νέων πλοίων στο στόλο της εταιρείας κατά το τρέχον έτος.
To ενεργητικό της εταιρείας ανέρχεται σε 1,033 δις $ με βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις 92,2 εκ $. Ο στόλος της αποτελείται από 54 πλοία μεταφοράς LPG έπειτα και από την προσθήκη επτά πλοίων στο στόλο με μέσο όρο ηλικίας στόλου τα 9 έτη, ενώ το order book της είναι πλήρως χρηματοδοτούμενο ενώ αναμένεται η παραλαβή τεσσάρων πλοίων μεταφοράς LPG το 2017.
Ο πρόεδρος της StealthGas, Michael Jolliffe, δήλωσε πως η ναυλαγορά στον κλάδο του LPG βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ωστόσο παραμένει αισιόδοξος καθώς το περιορισμένο orderbook μπορεί να οδηγήσει σε ισορροπία την αγορά παρά το γεγονός πως η διάλυση πλοίων είναι σχετικά περιορισμένη.
Η μετοχή της εταιρείας (Nasdaq:GASS) διαπραγματεύεται στα 3,36 $/μτχ με EPS -0.06/μτχ και ένδειξη Hold/Buy (Nasdaq.com) καθώς η διαχρονική παρουσία της εταιρείας, σε συνδυασμό με την επεκτατική πορεία της στο χώρο της μεταφοράς LPG, την κάνουν να αποτελεί μια ασφαλή επενδυτική επιλογή.
Όπως έχει επισημάνει σε παλαιότερη δήλωση του ο CEO της εταιρείας Χ. Βαφειάς, η εταιρεία δεν παρουσιάζει τα επιθυμητά κέρδη καθώς η τιμή του πετρελαίου κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα και κάνει το πετρέλαιο ελκυστικότερο έναντι του LPG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ