
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε την διάθεση ενός χρηματικού ποσού της τάξης των € 187.500.000 για την κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου, που φέρει την ονομασία «Balticconnector», και οποίος θα συνδέει την Φινλανδία και την Εσθονία.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανακοινώθηκε και επισήμως την περασμένη Τετάρτη στις Βρυξέλλες, ενώ ο Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για την Δράση για το Κλίμα και την Ενέργεια κ. Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε δήλωσε ότι ο αγωγός, που είναι και ο πρώτος που θα κατασκευαστεί μεταξύ των δύο χωρών της Βαλτικής, θα συμβάλλει αποφασιστικά στην τροφοδοσία με φυσικό αέριο ολόκληρης της περιοχής της Βαλτικής Θάλασσας, με όρους ασφάλειας κα αξιοπιστίας.
Ο Επίτροπος επισήμανε ότι μετά την ομόφωνη απόφαση που ελήφθη το περασμένο φθινόπωρο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις κυβερνήσεις της Πολωνίας, της Λιθουανίας, της Λετονίας και της Εσθονίας για να προχωρήσει απρόσκοπτα ο σχεδιασμός του αγωγού που θα συνδέει Πολωνία και Λιθουανία (Gas Interconnector Poland-Lithuania – GIPL), πλέον η ΕΕ προχωρά στο επόμενο στάδιο, αυτό της χρηματοδότησης κατασκευής ενός ακόμα αγωγού, που θα «τερματίσει την ενεργειακή απομόνωση της βορειο-ανατολικής Ευρώπης και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της περιφερειακής αγοράς ενέργειας της Βαλτικής».
Συγκεκριμένα, όταν ολοκληρωθεί, η διασύνδεση θα τερματιστεί η εξάρτηση της Φινλανδίας από ένα και μόνο προμηθευτή φυσικού αερίου -τη Ρωσία- ενισχύοντας την ασφάλεια του εφοδιασμού στην περιοχή της Ανατολικής Βαλτικής Θάλασσας.
Επιπλέον, με τη διασύνδεση Εσθονίας-Λετονίας θα καταστεί δυνατή η καλύτερη πρόσβαση στην αποθήκευση στη Λετονία, η διασφάλιση πιο διαφοροποιημένου δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου στην περιοχή της Βαλτικής Θάλασσας και θα υποστηριχθεί παράλληλα και το ίδιο το έργο της διασύνδεσης Εσθονίας-Φινλανδίας.
Να σημειωθεί, ότι ο νέος αγωγός «Balticconnector» μήκους 144 χιλιομέτρων, συμπεριλαμβανομένου ενός υποθαλάσσιου τμήματος 80 χλμ., αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2019, όταν θα έχει ολοκληρωθεί και ο αγωγός GIPL, οπότε και θα μπορέσουν να διασυνδεθούν.
Φωτό: flickr.com/Think Defence
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ