
Για πρώτη φορά μετά τη σοβιετική εποχή αποφασίζεται η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων που θα πλέουν στα νερά του Βόλγα αλλά και της Κασπίας Θάλασσας.
Συγκεκριμένα, στο Αστραχάν και στα ναυπηγεία «Lotos», που ανήκουν στα ρωσικά κρατικά ναυπηγεία JSC United Shipbuilding Corporation (USC) και βρίσκονται στις εκβολές του Βόλγα στην Κασπία, καθώς και στην πόλη της Νίζνα της κεντρικής Ρωσίας στο ναυπηγείο «Krasnoye Sormovo», που και αυτό βρίσκεται στις όχθες του Βόλγα, θα ξεκινήσουν μέσα στον Αύγουστο οι εργασίες κατασκευής δύο κρουαζιερόπλοιων, ειδικά σχεδιασμένων για πλόες στα νερά του μεγαλύτερου ποταμού της Ευρώπης, του Βόλγα, αλλά και της μεγαλύτερης λίμνης του κόσμου, της Κασπίας.
Προς το παρόν έχουν γίνει γνωστά μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά που αφορούν στο κρουαζιερόπλοιο που θα κατασκευαστεί στα ναυπηγεία «Lotos». Συγκεκριμένα, το νέο πλοίο θα έχει τέσσερα καταστρώματα, μήκος που θα φτάνει τα 141 μέτρα και πλάτος τα 16,5, ενώ θα μπορεί να φιλοξενεί έως και 300 επιβάτες. Το κόστος κατασκευής του εκτιμάται πως θα αγγίξει τα περίπου $ 40 εκατ., ενώ αναμένεται να παραδοθεί το 2019 στην εταιρεία «Moscow River Shipping Company».
Να σημειωθεί, ότι η JSC United Shipbuilding Corporation, που αποτελεί τη μεγαλύτερη ναυπηγική εταιρεία στη Ρωσία αντιπροσωπεύοντας το 80% της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας, ανακοίνωσε τα σχέδιά της περί ναυπήγησης του κρουαζιερόπλοιου κατά την διάρκεια του 6ου Διεθνούς Φόρουμ «Marine Industry of Russia», που έλαβε χώρα στη Μόσχα τον περασμένο Μάιο.
H Κασπία τα τελευταίο χρόνια αρχίζει και αναδεικνύεται σε έναν από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς για διακοπές αλλά και για ολιγοήμερες κρουαζιέρες τόσο για τους Ρώσους, όσο και για τους κατοίκους του Αζερμπαϊτζάν και του Καζακστάν, αν και τα λιγοστά πλοία που εκτελούν δρομολόγια είναι μεγάλης ηλικίας και χρήζουν άμεσης αντικατάστασης. Μάλιστα, το ενδιαφέρον για ταξίδια στην Κασπία είναι τόσο μεγάλο, που πολλοί επιλέγουν ακόμα και την καμπίνα ενός φορτηγού πλοίου για να διασχίσουν την Κασπία από το Μπακού προς το λιμάνι Ακτάου του Καζακστάν.
Η αγορά της κρουαζιέρας στην Κασπία έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και εκεί στοχεύει η «Moscow River Shipping Company» αποφασίζοντας να κατασκευάσει νέα πολυτελή κρουαζιερόπλοια. Και φαίνεται πως θα κερδίσει το στοίχημα της αναβίωσης της κρουαζιέρας στη μεγαλύτερη λίμνη του κόσμου.
Φωτό: flickr.com/ syaolyao cska
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ