
Για πρώτη φορά μετά τη σοβιετική εποχή αποφασίζεται η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων που θα πλέουν στα νερά του Βόλγα αλλά και της Κασπίας Θάλασσας.
Συγκεκριμένα, στο Αστραχάν και στα ναυπηγεία «Lotos», που ανήκουν στα ρωσικά κρατικά ναυπηγεία JSC United Shipbuilding Corporation (USC) και βρίσκονται στις εκβολές του Βόλγα στην Κασπία, καθώς και στην πόλη της Νίζνα της κεντρικής Ρωσίας στο ναυπηγείο «Krasnoye Sormovo», που και αυτό βρίσκεται στις όχθες του Βόλγα, θα ξεκινήσουν μέσα στον Αύγουστο οι εργασίες κατασκευής δύο κρουαζιερόπλοιων, ειδικά σχεδιασμένων για πλόες στα νερά του μεγαλύτερου ποταμού της Ευρώπης, του Βόλγα, αλλά και της μεγαλύτερης λίμνης του κόσμου, της Κασπίας.
Προς το παρόν έχουν γίνει γνωστά μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά που αφορούν στο κρουαζιερόπλοιο που θα κατασκευαστεί στα ναυπηγεία «Lotos». Συγκεκριμένα, το νέο πλοίο θα έχει τέσσερα καταστρώματα, μήκος που θα φτάνει τα 141 μέτρα και πλάτος τα 16,5, ενώ θα μπορεί να φιλοξενεί έως και 300 επιβάτες. Το κόστος κατασκευής του εκτιμάται πως θα αγγίξει τα περίπου $ 40 εκατ., ενώ αναμένεται να παραδοθεί το 2019 στην εταιρεία «Moscow River Shipping Company».
Να σημειωθεί, ότι η JSC United Shipbuilding Corporation, που αποτελεί τη μεγαλύτερη ναυπηγική εταιρεία στη Ρωσία αντιπροσωπεύοντας το 80% της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας, ανακοίνωσε τα σχέδιά της περί ναυπήγησης του κρουαζιερόπλοιου κατά την διάρκεια του 6ου Διεθνούς Φόρουμ «Marine Industry of Russia», που έλαβε χώρα στη Μόσχα τον περασμένο Μάιο.
H Κασπία τα τελευταίο χρόνια αρχίζει και αναδεικνύεται σε έναν από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς για διακοπές αλλά και για ολιγοήμερες κρουαζιέρες τόσο για τους Ρώσους, όσο και για τους κατοίκους του Αζερμπαϊτζάν και του Καζακστάν, αν και τα λιγοστά πλοία που εκτελούν δρομολόγια είναι μεγάλης ηλικίας και χρήζουν άμεσης αντικατάστασης. Μάλιστα, το ενδιαφέρον για ταξίδια στην Κασπία είναι τόσο μεγάλο, που πολλοί επιλέγουν ακόμα και την καμπίνα ενός φορτηγού πλοίου για να διασχίσουν την Κασπία από το Μπακού προς το λιμάνι Ακτάου του Καζακστάν.
Η αγορά της κρουαζιέρας στην Κασπία έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και εκεί στοχεύει η «Moscow River Shipping Company» αποφασίζοντας να κατασκευάσει νέα πολυτελή κρουαζιερόπλοια. Και φαίνεται πως θα κερδίσει το στοίχημα της αναβίωσης της κρουαζιέρας στη μεγαλύτερη λίμνη του κόσμου.
Φωτό: flickr.com/ syaolyao cska
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ