
Αναρτήθηκε στις (2/8/2016) στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ με αριθμό πρωτοκόλλου 1000.0/68210/2016 (ΑΔΑ: Ω96Τ4653ΠΩ-ΡΕ1) η απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία επέρχονται οι παρακάτω τροποποιήσεις στη Μόνιμη Εγκύκλιο ΓΓΛΛΠ/ΔΛΠ, για τις λιμενικές εγκαταστάσεις παραλαβής αποβλήτων και καταλοίπων φορτίου:
α) προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα αυτής, το με αριθμό πρωτοκόλλου 3122.5/44366/2016 έγγραφό μας, σύμφωνα με το οποίο απόβλητα που προέρχονται από επιχειρήσεις ναυαγιαίρεσης – απορρύπανσης και μεταφέρονται δια θαλάσσης σε ελληνικό λιμένα για την εκφόρτωση και μεταφορά τους σε εγκεκριμένη εγκατάσταση προς τελική διάθεση, δεν αποτελούν παραγόμενα στο πλοίο απόβλητα ή κατάλοιπα φορτίου.
β) προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα αυτής, το με αριθμό πρωτοκόλλου 26824/633/2016 έγγραφο της Διεύθυνσης Προστασίας Βιοποικιλότητας Εδάφους και Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σύμφωνα με το οποίο η διαχείριση αποβλήτων από επιχειρήσεις ναυαγιαίρεσης – απορρύπανσης γίνεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΚΥΑ Η.Π 50910/2727/2003 (Β/ 1909), στην ΚΥΑ Η.Π. 13588/725/2006 (Β’ 383), το Ν. 4042/2012 και τον Κανονισμό (ΕΚ) 1013/2006.
γ) προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα αυτής, το με αριθμό πρωτοκόλλου 36458/2016 έγγραφο της Διεύθυνσης Προστασίας Βιοποικιλότητας Εδάφους και Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σύμφωνα με το οποίο τα απόβλητα που παράγονται από τις δραστηριότητες επισκευής αποτελούν κοινή ευθύνη του πλοίου και του επισκευαστικού ναυπηγείου.
δ) προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα αυτής, το με αριθμό πρωτοκόλλου 36257/2016 έγγραφο της Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σύμφωνα με το οποίο ο φορέας εκμετάλλευσης της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας, είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση των αποβλήτων που προκύπτουν κατά την εκτέλεση των ναυπηγοεπισκευαστικών διαδικασιών και οφείλει να συμμορφώνεται με τα οριζόμενα στο Ν. 4042/2012, την ΚΥΑ 13588/725/06 (Β’ 383) και την ΚΥΑ Η.Π. 24944/1159/06 (Β’ 791).
ε) προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα αυτής, οι κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ερμηνεία της οδηγίας 2000/59/ΕΚ, σχετικά με τις λιμενικές εγκαταστάσεις παραλαβής αποβλήτων πλοίου και καταλοίπων φορτίου.
Με τις προαναφερόμενες προσθήκες στη Μόνιμη Εγκύκλιο ΓΓΛΛΠ/ΔΛΠ για τις λιμενικές εγκαταστάσεις παραλαβής αποβλήτων και καταλοίπων φορτίου, επιλύονται κατόπιν πολύμηνης επεξεργασίας και συνεργασίας συναρμόδιων Διευθύνσεων ερμηνευτικά ζητήματα, τα οποία παρέμεναν για μεγάλο χρονικό διάστημα αναπάντητα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται άσκοπες ασάφειες και δυσλειτουργίες στην ομαλή διαχείριση των αποβλήτων των λιμένων.
Παράλληλα, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προετοιμάζει τη συγκρότηση Ομάδας Εργασίας με συμμετοχή όλων των συναρμοδίων Υπουργείων, με σκοπό την εξέταση της αναγκαιότητας – σκοπιμότητας τροποποιήσεων της ΚΥΑ 8111.1/41/2009 (ΦΕΚ Β’ 412), σχετικά με τα μέτρα και τους όρους για τις λιμενικές εγκαταστάσεις παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων που παράγονται στα πλοία και καταλοίπων φορτίου, προκειμένου να εξεταστούν ζητήματα σχετικά με την προσαρμογή της στις σύγχρονες ανάγκες και συνθήκες λειτουργίας των ελληνικών λιμένων, αλλά και της ναυτιλίας.
Αναφορικά με τις παραπάνω αποφάσεις ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας έκανε την παρακάτω δήλωση :
«Αισθάνομαι ιδιαίτερη ικανοποίηση, γιατί με τις παραπάνω αποφάσεις και παρεμβάσεις ολοκληρώνεται ο πρώτος κύκλος μιας πολύμηνης συστηματικής προσπάθειας του Υπουργείου και των αρμόδιων Υπηρεσιών, για την αποσαφήνιση σημαντικών πλευρών του τοπίου της διαχείρισης αποβλήτων στα λιμάνια. Δεν πρόκειται για νέες ρυθμίσεις, αλλά για αξιόπιστη αποκατάσταση όσων η Εθνική και Κοινοτική νομοθεσία, επιτάσσουν.
Ταυτόχρονα, ανοίγουμε δρόμο για την όποια περαιτέρω βελτίωση κριθεί αναγκαία. Είμαστε βέβαιοι, ότι όσοι εμπλέκονται στις λιμενικές λειτουργίες και ιδιαίτερα οι χρήστες λιμενικών υπηρεσιών, θα υποδεχθούν θετικά αυτές τις πρωτοβουλίες. Στα λιμάνια της χώρας πρέπει να λειτουργούν κανόνες σαφείς, ενιαίοι και διαφανείς. Είναι και αυτό μια βασική προϋπόθεση, για τη δίκαιη ανάπτυξη».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ