
															
															Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
«Ησυχία» συνεχίζει και επικρατεί στην αγορά, καθώς βρισκόμαστε πλέον στην καρδιά του καλοκαιριού και της περιόδου των μουσώνων όπου παραδοσιακά η αγορά αυτό το διάστημα πάντα βρίσκεται σε λήθαργο. Παράλληλα, αρκετά από τα διαλυτήρια είναι απασχολημένα με το κόψιμο των πλοίων από αγορές του προηγούμενου διαστήματος, αλλά ακόμη και η διαδικασία του κοψίματος γίνεται με ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς, λόγω εποχικότητας, γεγονός που σημαίνει ότι θα χρειαστεί ακόμη λίγο διάστημα πριν δούμε την αγορά να τίθεται και πάλι σε λειτουργία.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι εγχώριες τιμές του σιδήρου αυξήθηκαν κατά $ 15/LDT και η ρουπία βελτιώθηκε στα χαμηλά 67 προς το δολάριο, στοιχεία τα οποία δημιούργησαν κάποιο αγοραστικό ενδιαφέρον, οι χαμηλές προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers δεν προσέλκυσαν σχεδόν καθόλου τους Cash Buyers.
Το Μπαγκλαντές, παρά την λήξη των αργιών του Eid, δεν επέστρεψε στην αγορά, καθώς τα περισσότερα διαλυτήρια έχουν χτίσει μεγάλο αριθμό αποθεμάτων από την έντονη δραστηριοποίηση των προηγούμενων μηνών.
Στο Πακιστάν, η αγορά συνεχίζει και είναι υποτονική, με ελάχιστους End Buyers να είναι διατεθειμένοι να προσφέρουν, γεγονός που εκτός από την εποχικότητα αποδίδεται και στο ότι ακόμη δεν έχει συγκεκριμενοποιηθεί η επιβάρυνση που θα επιφέρει η νέα φορολογία στις τιμές.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 266,015 DWT περίπου, εκ των οποίων το 51% (136,327 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 5% (12,550 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 44% (117,138 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 240 – $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 235 – $ 265 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 245 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 170 – $ 180 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ