
Υπό τον έλεγχο της Stolt-Nielsen Limited περνά ο στόλος δεξαμενοπλοίων μεταφοράς χημικών της νορβηγικής Jo Tankers, με το κόστος της αγοράς να αγγίζει τα $575 εκατ. Η απόκτηση των δεξαμενοπλοίων, όπως τόνισε σε δηλώσεις του την Δευτέρα 18 Ιουλίου ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Niels G. Stolt-Nielsen, «εξασφαλίζει για την εταιρεία την πολυπόθητη ανανέωση του στόλου της, αλλά και την κάλυψη των αναγκών της για τις επόμενες αρκετές δεκαετίες», ενώ επισήμανε ότι «με το νέο στόλο μας θα μπορέσουμε να περιορίσουμε τα λειτουργικά μας κόστη, να προσθέσουμε νέα εμπορικά δρομολόγια, αλλά και να εξυπηρετήσουμε καλύτερα την παγκόσμια πελατειακή μας βάση».
Συγκεκριμένα, η συναλλαγή αφορά στην αγορά 13 δεξαμενοπλοίων μεταφοράς χημικών καθώς και ένα μερίδιο 50% στο κοινοπρακτικό σχήμα που δημιουργείται με την Jo Tankers και το οποίο αφορά στην απόκτηση οκτώ νέων δεξαμενοπλοίων μεταφοράς χημικών, που τώρα βρίσκονται σε διαδικασία ναυπήγησης. Η χωρητικότητα των δεξαμενοπλοίων κυμαίνεται μεταξύ 19,000 και 38,000 dwt.
Να σημειωθεί ότι στη συνολική τιμή αγοράς των $575 εκατ. συμπεριλαμβάνεται και το ποσό που αναλογεί στην Stolt-Nielsen Limited και αφορά στα οκτώ νεότευκτα πλοία που θα αποκτήσει η κοινοπραξία Stolt-Nielsen Limited και Jo Tankers, από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding στην Κίνα. Μάλιστα το πρώτο εξ αυτών παρελήφθη στις αρχές Ιουλίου, ενώ τα εναπομείναντα επτά θα παραδοθούν στο δεύτερο μισό του 2016 και το 2017.
Το ποσό που καλείται να καταβάλει στην Jo Tankers η Stolt-Nielsen έχει ήδη εξασφαλιστεί μέσω χρηματοδότησης από τραπεζικά ιδρύματα που ήδη συνεργάζονται με την εταιρεία, καθώς και με ένα συνδυασμό χρηματοδότησης-γέφυρα, εξασφαλισμένων μακροπρόθεσμων δανείων αλλά και διαθέσιμων εταιρικών κεφαλαίων.
Η εξαγορά των 13 δεξαμενοπλοίων καθώς και η δημιουργία του νέου κοινοπρακτικού σχήματος με την Jo Tankers τελεί υπό την έγκριση των αρχών ανταγωνισμού της ΕΕ, με την τελική απόφαση να αναμένεται προς τα τέλη του επόμενου Σεπτεμβρίου.
Φωτό: flickr.com/Erick Antonio Montalvo Núñez
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Οι συνιστώσες της προσφοράς στην αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται στο επίκεντρο πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, η οποία εστιάζει σε παραγγελίες, παραδόσεις και αξίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ