
Το Μόνιμο Διαιτητικό Δικαστήριο της Χάγης έκρινε σήμερα, Τρίτη, ότι η Κίνα δεν έχει «ιστορικά δικαιώματα» επί του μεγαλύτερου μέρους των στρατηγικής σημασίας υδάτων στη Νότια Σινική Θάλασσα, δίνοντας δίκιο στη Μανίλα στην απόφασή του επί της προσφυγής των Φιλιππίνων κατά της Κίνας σχετικά με τις διεκδικήσεις του Πεκίνου στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή.
«Το δικαστήριο κρίνει ότι δεν υπάρχει καμιά νομική βάση ώστε η Κίνα να διεκδικεί ιστορικά δικαιώματα επί των πόρων στις θαλάσσιες ζώνες εντός της «γραμμής με τις 9 παύλες» (Nine Dash Line)», ανακοίνωσε το Δικαστήριο.
«Οι Φιλιππίνες χαιρετίζουν» την απόφαση του Διαρκούς Διαιτητικού Δικαστηρίου της Χάγης, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Εξωτερικών των Φιλιππίνων, ζητώντας αυτοσυγκράτηση και νηφαλιότητα μετά την ευνοϊκή αυτή απόφαση για τη Μανίλα.
«Οι ειδικοί μας μελετούν αυτήν την επιδίκαση με τη φροντίδα και την επιμέλεια που αξίζει σε αυτό το σημαντικό αποτέλεσμα διαιτησίας», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα ο υπουργός.
Με τη σειρά της η Κίνα ανακοίνωσε ότι ούτε αποδέχεται, ούτε αναγνωρίζει την απόφαση διαιτητικού δικαστηρίου για διαιτησία στη Νότια Σινική Θάλασσα.
«Η απόφαση είναι άκυρη», ανακοίνωσε το κινεζικό υπουργείο Εξωτερικών και συνέχισε τονίζοντας ότι «η εδαφική κυριαρχία και τα ναυτιλιακά δικαιώματα και συμφέροντα της Κίνας στη Νότια Σινική Θάλασσα δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να επηρεαστούν από αυτές τις αποφάσεις. Η Κίνα αντιτίθεται και ουδέποτε θα δεχτεί οποιαδήποτε αξίωση ή ενέργεια βάσει αυτών των αποφάσεων», επισημαίνεται στην ανακοίνωση του κινεζικού υπουργείου.
Την απόφαση σχολίασε και ο Ιάπωνας υπουργός Εξωτερικών Φούμιο Κισίντα υπογραμμίζοντας ότι «η απόφαση του Διαρκούς Διαιτητικού Δικαστηρίου της Χάγης για τη Νότια Σινική Θάλασσα είναι οριστική και νομικά δεσμευτική και τα μέρη της υπόθεσης θα πρέπει να συμμορφωθούν. Η Ιαπωνία υποστηρίζει με συνέπεια τη σημασία της κυριαρχίας του δικαίου και τη χρήση ειρηνικών μέσων, και όχι τη χρήση δύναμης εξαναγκασμού, στην αναζήτηση μιας διευθέτησης στις θαλάσσιες διαμάχες».
ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΦΩΤΟ: STR
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ