
Τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, θα απογειωθεί το πρώτο αεροσκάφος μικρών και μεσαίων αποστάσεων της Lufthansa με δυνατότητα ευρυζωνικής σύνδεσης στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια της πτήσης. Από τα μέσα του 2018, αυτή η πρωτοποριακή τεχνολογία αναμένεται να έχει εγκατασταθεί σε όλον τον στόλο της οικογένειας των A320 της Lufthansa. Ένα βασικό ορόσημο έχει ήδη επιτευχθεί: η Lufthansa Technik είναι η πρώτη εταιρεία MRO (Maintenance, Repair & Overhaul) στην Ευρώπη που έλαβε την πιστοποίηση «Supplemental Type Certificate (STC)» του EASA (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας), γεγονός που της δίνει το πράσινο φως για να προχωρήσει στην εγκατάσταση κεραιών Ka-band σε όλα τα αεροσκάφη της οικογένειας των Α320, δηλαδή στα μοντέλα A319, A320 και A321. Το συγκεκριμένο έγγραφο STC πιστοποιεί ότι οι τροποποιήσεις στα αεροσκάφη (κατασκευαστικές ή λογισμικές) είναι σύμφωνες με τις προδιαγραφές σχεδιασμού, όπως αυτές ορίζονται από τον EASA, ώστε να εξασφαλίζεται η διαρκής αξιοπλοΐα τους.
Το πρώτο αεροσκάφος εφοδιάστηκε με τη νέα τεχνολογία, τον Ιούνιο. Τις επόμενες εβδομάδες, το σύστημα θα δοκιμαστεί ως προς τη λειτουργικότητα και τη σταθερότητα. Οι επιβάτες της Lufthansa θα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τη νέα υπηρεσία διαδικτύου κατά πάσα πιθανότητα από τον Οκτώβριο. Στο προσεχές μέλλον θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου Lufthansa.
Η νέα αυτή υπηρεσία από τη Lufthansa και τον τεχνολογικό της συνεργάτη Inmarsat βασίζεται στην εξελιγμένη ευρυζωνική δορυφορική τεχνολογία (Ka-band) και προσφέρει ομαλή και αξιόπιστη κάλυψη στις πτήσεις κοντινών και μεσαίων αποστάσεων μέσω του δικτύου Global Xpress της Inmarsat. Οι επιβάτες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο μεσω Wi-Fi, χρησιμοποιώντας τις δικές του φορητές συσκευές. Εκτός από τη δυνατότητα βασικής πλοήγησης και πρόσβασης σε e-mail, άλλες πιο εξελιγμένες εφαρμογές, όπως βίντεο συνεχούς ροής, θα είναι επίσης διαθέσιμες. Σε μεταγενέστερο χρόνο οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα για την ανταλλαγή SMS και τη μεταφορά δεδομένων ανάλογα με το συμβόλαιο που έχουν με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας.
Με πολλά χρόνια εμπειρίας στις τροποιήσεις αεροσκαφών, η Lufthansa Technik είναι υπεύθυνη για την εγκατάσταση όλων των συστημάτων και εξαρτημάτων καθώς και για τις εργασίες που απαιτούνται για τη συμμόρφωση της νέας υπηρεσίας με τους αεροναυτικούς και νομικούς κανονισμούς. Στην Ευρώπη, αυτή ήταν η πρώτη επιτυχημένη εγκατάσταση που συνδυάζει το δίκτυο επικοινωνιών GX και τη σχεδιασμένη από τη Honeywell κεραία Ka-band. Για την εγκατάσταση του συστήματος ήταν απαραίτητο να γίνουν ηλεκτρικές και διαρθρωτικές τροποποιήσεις τόσο εντός, όσο και εκτός της καμπίνας του αεροσκάφους. Όλες οι μετατροπές σχεδιάστηκαν και εγκρίθηκαν από την αναγνωρισμένη μονάδα ανάπτυξης της Lufthansa Technik. Τα νέα στοιχεία ενσωματώθηκαν στην καμπίνα με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι αόρατα από τους επιβάτες και εύκολα στη χρήση από το πλήρωμα καμπίνας. Οι εργασίες εγκατάστασης μπορούν να ολοκληρωθούν μέσα σε τέσσερις ημέρες ή και κατά τη διάρκεια της τακτικής συντήρησης.
Η Lufthansa Systems παρέχει την απαιτούμενη υποδομή πληροφορικής εντός του αεροσκάφους. Αυτό περιλαμβάνει τις λειτουργίες δικτύου, καθώς και την πρωτοποριακή πύλη FlyNet για τους επιβάτες.
Η Lufthansa Systems και η Lufthansa Technik έχουν δημιουργήσει επίσης μια μακροπρόθεσμη εταιρική σχέση με τον διεθνή οργανισμό διαχείρισης δορυφόρων Inmarsat προκειμένου να προσφέρουν στην αγορά μια σύγχρονη, πολυλειτουργική και εν πτήσει πλατφόρμα πληροφορικής με ευρυζωνική σύνδεση στο διαδίκτυο. Μέσω των νέων ολοκληρωμένων υπηρεσιών που θα δημιουργηθούν από την ισχυρή αυτή συνεργασία θα επωφεληθούν όχι μόνο ο Όμιλος Lufthansa, αλλά και άλλες αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο.
Η Lufthansa πραγματοποίησε την πρώτη τακτική πτήση στον κόσμο με ευρυζωνική σύνδεση στο διαδίκτυο στις 15 Ιανουαρίου, 2003. Το 2006 και παρά την αυξανόμενη δημοτικότητά της στο επιβατικό κοινό, η υπηρεσία έπρεπε να διακοπεί, καθώς η Connexion by Boeing έπαυσε τις εμπορικές της δραστηριότητες. Τον Δεκέμβριο του 2010 η Lufthansa γίνεται για άλλη μια φορά η πρώτη αεροπορική εταιρεία που προσφέρει ευρυζωνική σύνδεση στο Διαδίκτυο στις διηπειρωτικές πτήσεις της. Από τον Ιούνιο του 2015 το FlyNet είναι διαθέσιμο και στα 107 αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων του στόλου της Lufthansa, γεγονός που τον καθιστά τον μεγαλύτερο παγκοσμίως στόλο αυτής της κατηγορίας με σύνδεση στο διαδίκτυο εντός των αεροσκαφών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ