
Αναχωρεί σήμερα το απόγευμα για το Πεκίνο, με υψηλές προσδοκίες για επενδυτικές συμφωνίες, ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, συνοδευόμενος από πλήθος υπουργών (την κυβερνητική εκπρόσωπο Όλγα Γεροβασίλη, τον υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά, τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη, τον υπουργό Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά, τον υφυπουργό Εξωτερικών Δημήτρη Μάρδα, την αναπληρώτρια πουργό Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου και τον αναπληρωτή υπουργός για Θέματα Έρευνας και Καινοτομίας Κώστα Φωτάκη), την Περιφερειάρχη Αττικής Ρένα Δούρου, τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο Πιτσιόρλα, τον υποδιοικητή της ΤτΕ, τον πρόεδρο του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, τον πρόεδρο της Enterprise Greece, καθώς και περίπου 40 επιχειρηματίες και εκπροσώπους θεσμικών φορέων.
Το Μέγαρο Μαξίμου εκφράζει την αισιοδοξία του ότι η επίσκεψη στο Πεκίνο θα είναι απόλυτα επιτυχημένη με υπογραφή πλήθους διμερών συμφωνιών για επενδύσεις.
Ωστόσο, το κλίμα παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών παραμένει βαρύ, έστω και μετά την κύρωση από την Βουλή χθες το βράδυ και μάλιστα από μία ισχυρή πλειοψηφία 223 βουλευτών της σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και της Cosco.
Το νομοσχέδιο για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ στην Cosco, υπερψηφίστηκε από τους βουλευτές των κομμάτων ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Δημοκρατία, Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ), Ποτάμι, Ανεξάρτητοι Έλληνες και Ένωση Κεντρώων, ενώ καταψηφίστηκε από το Κομμουνιστικό Κόμμα και την Χρυσή Αυγή.
Να σημειωθεί ότι στο κείμενο της σύμβασης που κυρώθηκε εχθές συμπεριλήφθηκαν και όλες οι αλλαγές που είχε ζητήσει προ ολίγων ωρών επιτακτικά η Cosco, με τον υπουργό Ναυτιλίας, από την πλευρά του να τονίζει στην Βουλή ότι αυτό έγινε στο πλαίσιο της καλής πίστης και εν όψει του ταξιδιού του πρωθυπουργού στην Κίνα, ενώ ισχυρίστηκε ότι οι αλλαγές έγιναν στο πλαίσιο της ορθής νομοθέτησης.
Αιτία του κακού κλίματος μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και Cosco είναι οι αλλαγές που επέφερε στη σύμβαση με την Cosco μονομερώς η ελληνική πλευρά, χωρίς -όπως υποστηρίζει η κινεζική πλευρά με επίσημη επιστολή της προς το ΤΑΙΠΕΔ- να έχει προηγηθεί καμμία ενημέρωση της ίδιας της Cosco.
Να σημειώσουμε ότι η Cosco στην επιστολή της -την οποία ο υπουργός χαρακτήρισε χθες ως «νομική υπερβολή»- σημειώνει ότι είχαν εντοπιστεί διαφορές στη σύμβαση που έφτασε προς κύρωση στην Βουλή με αυτή που υπογράφηκε με το ελληνικό κράτος, με παραβίαση βασικών όρων αυτής.
Στην ουσία η Cosco κατηγόρησε ευθέως τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θ. Δρίτσα, καθώς στην επιστολή της προς το ΤΑΙΠΕΔ αναφέρεται ότι «οι τροποποιήσεις αποτελούν προφανή απόπειρα του αρμοδίου υπουργείου να υποκαταστήσει πλήρως την διοίκηση της ΟΛΠ και να καταστήσει ανενεργό το σύνολο των διατάξεων της σύμβασης παραχώρησης και να τροποποιήσει δια νόμου τη συναφθείσα συμφωνία για την αγοραπωλησία του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαίτας
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ