
Αναχωρεί σήμερα το απόγευμα για το Πεκίνο, με υψηλές προσδοκίες για επενδυτικές συμφωνίες, ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, συνοδευόμενος από πλήθος υπουργών (την κυβερνητική εκπρόσωπο Όλγα Γεροβασίλη, τον υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά, τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη, τον υπουργό Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά, τον υφυπουργό Εξωτερικών Δημήτρη Μάρδα, την αναπληρώτρια πουργό Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου και τον αναπληρωτή υπουργός για Θέματα Έρευνας και Καινοτομίας Κώστα Φωτάκη), την Περιφερειάρχη Αττικής Ρένα Δούρου, τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο Πιτσιόρλα, τον υποδιοικητή της ΤτΕ, τον πρόεδρο του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, τον πρόεδρο της Enterprise Greece, καθώς και περίπου 40 επιχειρηματίες και εκπροσώπους θεσμικών φορέων.
Το Μέγαρο Μαξίμου εκφράζει την αισιοδοξία του ότι η επίσκεψη στο Πεκίνο θα είναι απόλυτα επιτυχημένη με υπογραφή πλήθους διμερών συμφωνιών για επενδύσεις.
Ωστόσο, το κλίμα παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών παραμένει βαρύ, έστω και μετά την κύρωση από την Βουλή χθες το βράδυ και μάλιστα από μία ισχυρή πλειοψηφία 223 βουλευτών της σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και της Cosco.
Το νομοσχέδιο για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ στην Cosco, υπερψηφίστηκε από τους βουλευτές των κομμάτων ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Δημοκρατία, Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ), Ποτάμι, Ανεξάρτητοι Έλληνες και Ένωση Κεντρώων, ενώ καταψηφίστηκε από το Κομμουνιστικό Κόμμα και την Χρυσή Αυγή.
Να σημειωθεί ότι στο κείμενο της σύμβασης που κυρώθηκε εχθές συμπεριλήφθηκαν και όλες οι αλλαγές που είχε ζητήσει προ ολίγων ωρών επιτακτικά η Cosco, με τον υπουργό Ναυτιλίας, από την πλευρά του να τονίζει στην Βουλή ότι αυτό έγινε στο πλαίσιο της καλής πίστης και εν όψει του ταξιδιού του πρωθυπουργού στην Κίνα, ενώ ισχυρίστηκε ότι οι αλλαγές έγιναν στο πλαίσιο της ορθής νομοθέτησης.
Αιτία του κακού κλίματος μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και Cosco είναι οι αλλαγές που επέφερε στη σύμβαση με την Cosco μονομερώς η ελληνική πλευρά, χωρίς -όπως υποστηρίζει η κινεζική πλευρά με επίσημη επιστολή της προς το ΤΑΙΠΕΔ- να έχει προηγηθεί καμμία ενημέρωση της ίδιας της Cosco.
Να σημειώσουμε ότι η Cosco στην επιστολή της -την οποία ο υπουργός χαρακτήρισε χθες ως «νομική υπερβολή»- σημειώνει ότι είχαν εντοπιστεί διαφορές στη σύμβαση που έφτασε προς κύρωση στην Βουλή με αυτή που υπογράφηκε με το ελληνικό κράτος, με παραβίαση βασικών όρων αυτής.
Στην ουσία η Cosco κατηγόρησε ευθέως τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θ. Δρίτσα, καθώς στην επιστολή της προς το ΤΑΙΠΕΔ αναφέρεται ότι «οι τροποποιήσεις αποτελούν προφανή απόπειρα του αρμοδίου υπουργείου να υποκαταστήσει πλήρως την διοίκηση της ΟΛΠ και να καταστήσει ανενεργό το σύνολο των διατάξεων της σύμβασης παραχώρησης και να τροποποιήσει δια νόμου τη συναφθείσα συμφωνία για την αγοραπωλησία του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαίτας
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ