
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ένωση Εξαγωγέων Πλοίων της Ιαπωνίας (JSEA), η ναυπηγική βιομηχανία της χώρας συνέχισε και κατά το μήνα Μάιο να αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα στην προσέλκυση νέων παραγγελιών από το εξωτερικό. Μάλιστα, κατά την περίοδο Απριλίου-Μαΐου η Ιαπωνία έλαβε συνολικά 14 παραγγελίες, που αντιστοιχούσαν σε 552.750 κ.ο.χ., έναντι των 39 παραγγελιών την ίδια περίοδο το 2015.
Σε ό,τι αφορά το μήνα Μάιο, ο αριθμός των νέων παραγγελιών από ξένες ναυτιλιακές εταιρείες μειώθηκε σχεδόν 50% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, όταν οι συνολικές παραγγελίες είχαν φτάσει τις 17, αντιστοιχώντας σε 1,46 εκατ. κ.ο.χ. Συγκεκριμένα, τον περασμένο μήνα οι συνολικές παραγγελίες έφτασαν τις 8 και αφορούσαν σε: 4 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (2 Handymax και 2 Panamax), 2 δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (product carriers), 1 δεξαμενόπλοιο τύπου Aframax και 1 δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αερίου (LPG).
Έχει ενδιαφέρον ότι από τον Ιανουάριο του 2016 η ναυπηγική βιομηχανία της Ιαπωνίας βιώνει σημαντική συρρίκνωση, ιδίως εάν κανείς επιχειρήσει τη σύγκριση με το 2015. Το περασμένο έτος τα ιαπωνικά ναυπηγεία είχαν κερδίσει συνολικά 424 παραγγελίες, που αντιστοιχούσαν σε 22.200.000 κ.ο.χ. Μία εξέλιξη που εν πολλοίς οφειλόταν στην βιασύνη των πλοιοκτητών να αποκτήσουν πλοία που ήταν σύμφωνα με τα όσα όριζαν τα νέα πρότυπα σχεδίασης και κατασκευής πλοίων που είχε ορίσει ο ΙΜΟ, και τα οποία τίθενται σε ισχύ από τον ερχόμενο Ιούλιο.
Ο οίκος αξιολόγησης Moody’s, από την πλευρά του, αναφέρει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένεται να δει τον αριθμό των νέων παραγγελιών αλλά και των κερδών της να περιορίζονται αρκετά και το επόμενο διάστημα, ενώ και οι ναύλοι εκτιμάται ότι «θα παραμείνουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα εν μέσω υπερπροσφοράς των πλοίων».
Φωτό: www.mhi-global.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ