
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ένωση Εξαγωγέων Πλοίων της Ιαπωνίας (JSEA), η ναυπηγική βιομηχανία της χώρας συνέχισε και κατά το μήνα Μάιο να αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα στην προσέλκυση νέων παραγγελιών από το εξωτερικό. Μάλιστα, κατά την περίοδο Απριλίου-Μαΐου η Ιαπωνία έλαβε συνολικά 14 παραγγελίες, που αντιστοιχούσαν σε 552.750 κ.ο.χ., έναντι των 39 παραγγελιών την ίδια περίοδο το 2015.
Σε ό,τι αφορά το μήνα Μάιο, ο αριθμός των νέων παραγγελιών από ξένες ναυτιλιακές εταιρείες μειώθηκε σχεδόν 50% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, όταν οι συνολικές παραγγελίες είχαν φτάσει τις 17, αντιστοιχώντας σε 1,46 εκατ. κ.ο.χ. Συγκεκριμένα, τον περασμένο μήνα οι συνολικές παραγγελίες έφτασαν τις 8 και αφορούσαν σε: 4 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (2 Handymax και 2 Panamax), 2 δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (product carriers), 1 δεξαμενόπλοιο τύπου Aframax και 1 δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αερίου (LPG).
Έχει ενδιαφέρον ότι από τον Ιανουάριο του 2016 η ναυπηγική βιομηχανία της Ιαπωνίας βιώνει σημαντική συρρίκνωση, ιδίως εάν κανείς επιχειρήσει τη σύγκριση με το 2015. Το περασμένο έτος τα ιαπωνικά ναυπηγεία είχαν κερδίσει συνολικά 424 παραγγελίες, που αντιστοιχούσαν σε 22.200.000 κ.ο.χ. Μία εξέλιξη που εν πολλοίς οφειλόταν στην βιασύνη των πλοιοκτητών να αποκτήσουν πλοία που ήταν σύμφωνα με τα όσα όριζαν τα νέα πρότυπα σχεδίασης και κατασκευής πλοίων που είχε ορίσει ο ΙΜΟ, και τα οποία τίθενται σε ισχύ από τον ερχόμενο Ιούλιο.
Ο οίκος αξιολόγησης Moody’s, από την πλευρά του, αναφέρει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένεται να δει τον αριθμό των νέων παραγγελιών αλλά και των κερδών της να περιορίζονται αρκετά και το επόμενο διάστημα, ενώ και οι ναύλοι εκτιμάται ότι «θα παραμείνουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα εν μέσω υπερπροσφοράς των πλοίων».
Φωτό: www.mhi-global.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ