
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ένωση Εξαγωγέων Πλοίων της Ιαπωνίας (JSEA), η ναυπηγική βιομηχανία της χώρας συνέχισε και κατά το μήνα Μάιο να αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα στην προσέλκυση νέων παραγγελιών από το εξωτερικό. Μάλιστα, κατά την περίοδο Απριλίου-Μαΐου η Ιαπωνία έλαβε συνολικά 14 παραγγελίες, που αντιστοιχούσαν σε 552.750 κ.ο.χ., έναντι των 39 παραγγελιών την ίδια περίοδο το 2015.
Σε ό,τι αφορά το μήνα Μάιο, ο αριθμός των νέων παραγγελιών από ξένες ναυτιλιακές εταιρείες μειώθηκε σχεδόν 50% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, όταν οι συνολικές παραγγελίες είχαν φτάσει τις 17, αντιστοιχώντας σε 1,46 εκατ. κ.ο.χ. Συγκεκριμένα, τον περασμένο μήνα οι συνολικές παραγγελίες έφτασαν τις 8 και αφορούσαν σε: 4 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (2 Handymax και 2 Panamax), 2 δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (product carriers), 1 δεξαμενόπλοιο τύπου Aframax και 1 δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αερίου (LPG).
Έχει ενδιαφέρον ότι από τον Ιανουάριο του 2016 η ναυπηγική βιομηχανία της Ιαπωνίας βιώνει σημαντική συρρίκνωση, ιδίως εάν κανείς επιχειρήσει τη σύγκριση με το 2015. Το περασμένο έτος τα ιαπωνικά ναυπηγεία είχαν κερδίσει συνολικά 424 παραγγελίες, που αντιστοιχούσαν σε 22.200.000 κ.ο.χ. Μία εξέλιξη που εν πολλοίς οφειλόταν στην βιασύνη των πλοιοκτητών να αποκτήσουν πλοία που ήταν σύμφωνα με τα όσα όριζαν τα νέα πρότυπα σχεδίασης και κατασκευής πλοίων που είχε ορίσει ο ΙΜΟ, και τα οποία τίθενται σε ισχύ από τον ερχόμενο Ιούλιο.
Ο οίκος αξιολόγησης Moody’s, από την πλευρά του, αναφέρει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένεται να δει τον αριθμό των νέων παραγγελιών αλλά και των κερδών της να περιορίζονται αρκετά και το επόμενο διάστημα, ενώ και οι ναύλοι εκτιμάται ότι «θα παραμείνουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα εν μέσω υπερπροσφοράς των πλοίων».
Φωτό: www.mhi-global.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ