
Από τις πλέον σημαντικές αγορές κρουαζιέρας στον κόσμο και με εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης είναι αυτή της Κίνας. Οι προβλέψεις των ειδικών του χώρου, όπως αυτές παρουσιάζονται στην ετήσια έκθεση «2016-2017 Cruise Industry News Annual Report», κάνουν λόγο για μία αύξηση -μέσα στην επόμενη πενταετία- των μεγεθών της κινέζικης αγοράς κρουαζιέρας σε ποσοστό άνω του 220 %.
Πιο συγκεκριμένα, ενώ το 2015 περίπου 1,3 εκατ. Κινέζοι επέλεξαν ένα πακέτο κρουαζιέρας, το 2020 ο αριθμός τους αναμένεται να ξεπεράσει τα 4,1 εκατομμύρια, όταν το 2005 οι Κινέζοι επιβάτες δεν ξεπερνούσαν τους λίγους χιλιάδες και το 2014 το ένα εκατομμύριο.
Μάλιστα, οι αναπτυξιακές προοπτικές της αγοράς είναι τέτοιες, που έχουν οδηγήσει πολλές εταιρείες κρουαζιέρας να μετακινήσουν πλοία τους προς τους κινεζικούς λιμένες, όπως οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου Carnival Corporation, Royal Caribbean και Star Cruises.
Επιπλέον, κατακόρυφη αύξηση παρουσιάζουν και οι νέες ναυπηγήσεις πλοίων, που κατασκευάζονται αποκλειστικά για την κινέζικη αγορά και με γνώμονα την ικανοποίηση των ιδιαίτερων αναγκών και προτιμήσεων των Κινέζων επιβατών.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι ναυπηγούνται πλοία τόσο για θαλάσσιες όσο και για ποτάμιες κρουαζιέρες, όπως για παράδειγμα το «Victoria Emperor» ένα νέο κρουαζιερόπλοιο για τον ποταμό Γιανγκ Τσε της εταιρείας Victoria Cruises, που αναμένεται να ξεκινήσει τα δρομολόγιά του μέσα στο 2016.
Επίσης, νέες κινέζικες εταιρείες κρουαζιέρας δημιουργούνται σε μία προσπάθεια να καρπωθούν ένα κομμάτι της διαρκώς μεγεθυνόμενης πίτας της αγοράς, όπως η Diamond Cruise ή η Bohai Ferry, η οποία εισήλθε στο χώρο της κρουαζιέρας το 2014 διατηρώντας παράλληλα τα ακτοπλοϊκά της δρομολόγια.
Ενώ να σημειώσουμε ότι ακόμα και η κρατική China COSCO Shipping Corp έλαβε άδεια τον περασμένο Απρίλιο για δημιουργία εταιρείας κρουαζιέρας, με στόχο να προσφέρει πακέτα κρουαζιέρας σε Κινέζους και μάλιστα στη Νότια Κινεζική Θάλασσα κοντά στα νησιά Σπάρτλι. Δηλαδή σε μια θαλάσσια περιοχή το καθεστώς της οποίας είναι διαφιλονικούμενο μεταξύ της Κίνας, των Φιλιππίνων του Βιετνάμ και της Ταϊβάν.
Φωτό: www.princess.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ