
«Πιστεύουμε ότι η ναυτιλία, μαζί με όλους τους άλλους βιομηχανικούς κλάδους, πρέπει να αποτελέσει μέρος της λύσης για τον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη, με δεδομένο ότι η ναυτιλία συμμετέχει με την δράση της σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα». Αυτά ήταν τα λόγια του πρόεδρου της Ένωσης Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ECSA), κ. Niels Smedegaard, κατά την διάρκεια του συμποσίου που έλαβε χώρα την Τρίτη 21 Ιουνίου στην Αμβέρσα, με θέμα την εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις θαλάσσιες μεταφορές.
Ο κ. Smedegaard δήλωσε με έμφαση ότι ο γενικός στόχος πρέπει να είναι, σε κάθε περίπτωση, μία παγκόσμια συμφωνία που θα αφορά στον έλεγχο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία, στόχος πάνω στον οποίο ήδη εργάζεται ο ΙΜΟ. Από την άλλη, στην ομιλία, του εξήρε και τις πρωτοβουλίες που έχουν ήδη ληφθεί από την ΕΕ και κινούνται προς την κατεύθυνση της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον κλάδο της ναυτιλίας, υιοθετώντας κανονισμούς για την παρακολούθηση, υποβολή εκθέσεων και επαλήθευση των εκπομπών από τα πλοία.
«Η προσοχή μας» τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας «πρέπει από εδώ και πέρα να επικεντρωθεί στην ορθή εφαρμογή του κανονισμού MRV (Monitoring, Reporting and Verification) και να διασφαλιστεί ότι ο κανονισμός θα ευθυγραμμίζεται με το σύστημα συλλογής δεδομένων του ΙΜΟ, το οποίο θα επισημοποιηθεί τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους. Αυτό θα εξασφαλίσει ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία θα καλύπτεται από ένα ενιαίο σύστημα, με αποτελεσματικό τρόπο, χωρίς να χρειάζεται διπλή γραφειοκρατική δουλειά».
Τέλος, σημείωσε ότι ορθά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δε συμπεριέλαβε τη ναυτιλία στην τρέχουσα αναθεώρηση του συστήματος εμπορίας εκπομπών (ΣΕΔΕ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και επισήμανε ότι αυτή η απόφαση έρχεται να αναγνωρίσει το γεγονός ότι η ναυτιλία είναι μία παγκόσμια βιομηχανία και εάν ληφθούν αποσπασματικά περιφερειακά μέτρα θα οδηγήσουν σε απορρύθμιση της ευρωπαϊκές ναυτιλιακές επιχειρήσεις -κυρίως του τομέα των θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων- και θα τις καταστήσουν μη ανταγωνιστικές.
Να σημειωθεί ότι το συμπόσιο της Αμβέρσας υπήρξε μία πρωτοβουλία της Ένωσης των Βέλγων Εφοπλιστών, σε συνεργασία με την ECSA και την Wärtsilä, με στόχο τη συνάντηση και συζήτηση μεταξύ πλοιοκτητών, κατασκευαστών κινητήρων, αντιπροσώπων ναυπηγείων, σχεδιαστών πλοίων, μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας και εκπροσώπων λιμενικών αρχών θεμάτων που άπτονται των πολιτικών μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Φωτό: flickr.com/Frans Berkelaar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ