
«Πιστεύουμε ότι η ναυτιλία, μαζί με όλους τους άλλους βιομηχανικούς κλάδους, πρέπει να αποτελέσει μέρος της λύσης για τον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη, με δεδομένο ότι η ναυτιλία συμμετέχει με την δράση της σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα». Αυτά ήταν τα λόγια του πρόεδρου της Ένωσης Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ECSA), κ. Niels Smedegaard, κατά την διάρκεια του συμποσίου που έλαβε χώρα την Τρίτη 21 Ιουνίου στην Αμβέρσα, με θέμα την εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις θαλάσσιες μεταφορές.
Ο κ. Smedegaard δήλωσε με έμφαση ότι ο γενικός στόχος πρέπει να είναι, σε κάθε περίπτωση, μία παγκόσμια συμφωνία που θα αφορά στον έλεγχο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία, στόχος πάνω στον οποίο ήδη εργάζεται ο ΙΜΟ. Από την άλλη, στην ομιλία, του εξήρε και τις πρωτοβουλίες που έχουν ήδη ληφθεί από την ΕΕ και κινούνται προς την κατεύθυνση της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον κλάδο της ναυτιλίας, υιοθετώντας κανονισμούς για την παρακολούθηση, υποβολή εκθέσεων και επαλήθευση των εκπομπών από τα πλοία.
«Η προσοχή μας» τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας «πρέπει από εδώ και πέρα να επικεντρωθεί στην ορθή εφαρμογή του κανονισμού MRV (Monitoring, Reporting and Verification) και να διασφαλιστεί ότι ο κανονισμός θα ευθυγραμμίζεται με το σύστημα συλλογής δεδομένων του ΙΜΟ, το οποίο θα επισημοποιηθεί τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους. Αυτό θα εξασφαλίσει ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία θα καλύπτεται από ένα ενιαίο σύστημα, με αποτελεσματικό τρόπο, χωρίς να χρειάζεται διπλή γραφειοκρατική δουλειά».
Τέλος, σημείωσε ότι ορθά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δε συμπεριέλαβε τη ναυτιλία στην τρέχουσα αναθεώρηση του συστήματος εμπορίας εκπομπών (ΣΕΔΕ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και επισήμανε ότι αυτή η απόφαση έρχεται να αναγνωρίσει το γεγονός ότι η ναυτιλία είναι μία παγκόσμια βιομηχανία και εάν ληφθούν αποσπασματικά περιφερειακά μέτρα θα οδηγήσουν σε απορρύθμιση της ευρωπαϊκές ναυτιλιακές επιχειρήσεις -κυρίως του τομέα των θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων- και θα τις καταστήσουν μη ανταγωνιστικές.
Να σημειωθεί ότι το συμπόσιο της Αμβέρσας υπήρξε μία πρωτοβουλία της Ένωσης των Βέλγων Εφοπλιστών, σε συνεργασία με την ECSA και την Wärtsilä, με στόχο τη συνάντηση και συζήτηση μεταξύ πλοιοκτητών, κατασκευαστών κινητήρων, αντιπροσώπων ναυπηγείων, σχεδιαστών πλοίων, μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας και εκπροσώπων λιμενικών αρχών θεμάτων που άπτονται των πολιτικών μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Φωτό: flickr.com/Frans Berkelaar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ