
Απάντηση στους απεργούς της ΟΜΥΛΕ στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης έδωσε πριν λίγο ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας για τους τρόπους που η κυβέρνηση κατοχυρώνει τις σχέσεις εργασίας στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με την ανακοίνωση οι ρυθμίσεις που εξασφαλίζουν υπό τις παρούσες συνθήκες με τον καλύτερο τρόπο τους εργαζομένους του ΟΛΠ και του ΟΛΘ είναι οι εξής:
Με νομοθετικές ρυθμίσεις στον Κυρωτικό Νόμο που θα εισαχθεί στη Βουλή για την έγκριση της Σύμβασης Παραχώρησης θα προβλέπεται:
1. Η διατήρηση σε ισχύ του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού της ΟΛΠ ΑΕ και η όποια ενδεχόμενη αντικατάστασή του θα μπορεί να γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά γενικές διατάξεις περί ιδιωτικών επιχειρήσεων και εκμεταλλεύσεων.
2. Η διατήρηση, επίσης, σε ισχύ του Κανονισμού Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας της ΟΛΠ ΑΕ μέχρι την ενδεχόμενη κατάργηση και αντικατάστασή του μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
3. Η δυνατότητα επιλογής μετάταξης των εργαζομένων τόσο στην ΟΛΠ ΑΕ όσο και στην ΟΛΘ ΑΕ σε υπηρεσίες, φορείς ή νομικά πρόσωπα του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, σε Οργανισμούς Λιμένα καθώς και σε εταιρείες του ν. 3429/2005, στις οποίες το Δημόσιο κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου.
Επισημαίνεται, επιπλέον, ότι σε ότι αφορά την σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία που αφορά στην ΟΛΘ ΑΕ και με δεδομένο ότι το αναρτηθέν σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης δεν έχει ακόμα δεσμευτικό χαρακτήρα, έχουν δρομολογηθεί επίσημες πρωτοβουλίες των συναρμοδίων Υπουργείων και της Κυβέρνησης, σε συνεργασία με το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΘ και το ΤΑΙΠΕΔ, για την πληρέστερη κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων.
Τέλος, για μία ακόμα φορά διαβεβαιώνουμε ότι στους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης συμπεριλαμβάνεται η βελτίωση του συνολικού νομοθετικού πλαισίου που ισχύει στην ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία σε ότι αφορά τη ρύθμιση και όχι την απορρύθμιση της λιμενικής εργασίας για όλα τα λιμάνια της χώρας.
Μετά από αυτές τις εξελίξεις, η Κυβέρνηση εκτιμά ότι έχει ανταποκριθεί, υπό τις παρούσες συνθήκες, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις επιδιώξεις που η ίδια έθεσε. Θεωρούμε, επίσης, ότι η εξέλιξη αυτή αποτελεί δικαίωση του απεργιακού αγώνα των εργαζομένων στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη.
Παράλληλα για τα σχόλια και τις διευκρινίσεις του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα επί των ανακοινώσεων-δελτίων τύπου της 17-6-2016 και της 18-6-2016 των ΟΜ.Υ.Λ.Ε., Ένωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών Ο.Λ.Π. και Συνδέσμου Εποπτών-Αρχιεργατών Ο.Λ.Π. μπορείτε να ενημερωθείτε στο site www.hcg.gr.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ