
Το μεγαλύτερο αντίγραφο πλοίου των αρχαίων Βίκινγκς έφτασε στις ακτές του ανατολικού Καναδά μετά από ένα απαιτητικό ταξείδι στον Ατλαντικό Ωκεανό, έχοντας αφήσει τις σκανδιναβικές ακτές στα τέλη του περασμένου Απριλίου και συγκεκριμένα στις 26 Απριλίου.
Το όνομα που του έχει δοθεί στο πλοίο είναι το «Harald Fairhair», προς τιμήν του βασιλιά που κατάφερε να ενώσει τη Νορβηγία τον 10ο αιώνα.
Ο καπετάνιος που να οδήγησε το πλοίο στον Καναδά και συγκεκριμένα στο λιμάνι του Αγίου Αντωνίου στη Νέα Γη του Καναδά, είναι ο Björn Ahlander, με καταγωγή από την Σουηδία. Το πλοίο έφτασε στον Άγιο Αντώνιο την Τετάρτη 1 Ιουνίου, έχοντας ταξιδέψει στα δύσκολα νερά του Ατλαντικού για περισσότερο από ένα μήνα.
Το πλοίο ακολούθησε μία διαδρομή μέσω των Νήσων Φερόε, των Νησιών Σέτλαντ, της Ισλανδίας και της Γροιλανδίας.
Ο Björn Ahlander φτάνοντας στον Καναδά δήλωσε ικανοποιημένος και «περήφανος για τους 32 άνδρες και γυναίκες μου, μέλη του πληρώματος, που πέτυχαν αυτόν τον άθλο». «Το να διασχίσεις τον Ατλαντικό δεν είναι κάτι εύκολο. Αντιμετωπίσαμε πολλά προβλήματα κατά την διάρκεια του πλου, αλλά το πλήρωμά μου παρέμεινε αισιόδοξο και δυνατό».
Αφορμή αυτής της προσπάθειας διάπλου του Ατλαντικού ήταν να αποδειχθεί και στην πράξη, πως οι Βίκινγκς με τα πλοία τους ήταν σε θέση να διασχίσουν τον Ωκεανό. Κάτι που πιστεύεται ότι το είχαν πράξει πολύ πριν ο Χριστόφορος Κολόμβος ανακαλύψει τη νέα ήπειρο.
Δείτε στα βίντεο που ακολουθεί εντυπωσιακές εικόνες από τον απόπλου του σύγχρονου πλοίου των Βίκινγκς από τις σκανδιναβικές ακτές, αλλά και την άφιξή του στον Καναδά.
Μπορείτε να δείτε τα βίντεο εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=Na2q9DCcu20
Φωτό: flickr.com/ Andy Topham/ Draken Harald Hårfagre
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ