
Στις αρχές του χρόνου ψηφίστηκε από το Γερμανικό Κοινοβούλιο ο νόμος 18/6679, ο οποίος θέτει σε εφαρμογή μέτρα προς ενίσχυση της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας, μέσω σημαντικών φοροελαφρύνσεων.
Το πλέον σημαντικό εξ αυτών είναι ότι η έκπτωση φόρου μισθωτών υπηρεσιών από το μέχρι πρότινος σε ισχύ 40% θα φτάσει στο 100% από 1ης Ιουνίου. Με άλλα λόγια η έκπτωση φόρου μισθωτών υπηρεσιών σημαίνει ότι οι εργοδότες όσων ναυτικών εργάζονται σε πλοία υπό γερμανική σημαία έχουν πλέον τη δυνατότητα να παρακρατούν το 100% του προκύπτοντος φόρου εισοδήματος των ναυτικών τους και να το αξιοποιούν προς μία κατεύθυνση περαιτέρω ενίσχυσης του γερμανικού στόλου αλλά και ενίσχυσης του γερμανικού ανθρώπινου δυναμικού στη ναυτιλία.
Η νέα νομοθεσία έχει αρχίσει να διαμορφώνει ένα σαφώς πιο ελκυστικό πλαίσιο λειτουργίας της γερμανικής σημαίας. Χαρακτηριστικό ίσως παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι την Δευτέρα 30 Μαΐου 2016 η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία «F. Laeisz» ύψωσε τη γερμανική σημαία σε πλοίο της για μεταφορά αυτοκινήτων, ευρισκόμενο στον κινεζικό λιμένα Zhoushan, το οποίο μέχρι τώρα έπλεε με σημαία Γιβραλτάρ. Μάλιστα, η τελετή ύψωσης της γερμανικής σημαίας θα μεταδόθηκε απευθείας στα κεντρικά γραφεία της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών στο Αμβούργο.
Από την αρχή της ναυτιλιακής κρίσης το 2008, οι Γερμανοί εφοπλιστές λόγω του υψηλού κόστους που συνεπαγόταν το γερμανικό νηολόγιο καθώς και το αυστηρότερο εργασιακό πλαίσιο είχαν οδηγηθεί σταδιακά στην έξοδο από τη γερμανική σημαία. Το αποτέλεσμα ήταν μέσα σε περίπου οκτώ έτη από τα περίπου 3.000 ποντοπόρα πλοία που ανήκουν σε ναυτιλιακές εταιρείες γερμανικών συμφερόντων, μόλις τα 186 να έχουν υψωμένη τη γερμανική σημαία. Και βέβαια δεν είναι μόνο ζήτημα σημαίας αλλά και ζήτημα απασχόλησης, καθώς μόνο κατά τα δύο τελευταία έτη σχεδόν το 10% των Γερμανών ναυτικών έχει χάσει την εργασία του.
Πλέον, με το νέο νομοθετικό πλαίσιο η γερμανική σημαία φαίνεται να επανακτά την ελκυστικότητά της. Ενώ βέβαια αποτελεί και μία «ποιοτική» σημαία, όπως υποστηρίζουν οι Γερμανοί πλοιοκτήτες, καθώς η ύψωσή της συνεπάγεται διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου ασφάλειας των πλοίων, εφαρμογή κανόνων προστασίας του περιβάλλοντος, καθώς και βελτιωμένων συνθηκών εργασία και διαβίωσης των ναυτικών.
Να σημειωθεί ότι η γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία με κύκλο εργασιών 50 δις ευρώ και με περίπου 480.000 εργαζομένους αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς τομείς της γερμανικής οικονομίας. Αυτό οδηγεί τη γερμανική κυβέρνηση και την Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών σε στενή συνεργασία για να διαχειριστούν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η γερμανική ναυτιλία από τον εντεινόμενο διεθνή ανταγωνισμό και τη ναυτιλιακή κρίση.
Φωτό: http://www.hansamare.de/newsMedia/images/galerie/flotte/1024_768/ionium.jpg
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ