
Πριν από λίγες ημέρες το Poseidon MedII πραγματοποίησε διήμερο τεχνικό σεμινάριο στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, που αφορούσες στις λειτουργίες, την τεχνολογία, τις υποδομές, τα ζητήματα ασφαλείας και το κανονιστικό πλαίσιο για τον ανεφοδιασμό των πλοίων με ΥΦΑ ως καύσιμο.
Στόχος του τεχνικού σεμιναρίου ήταν να δημιουργηθεί ένας κοινός τόπος συνάντησης με τους τοπικούς εμπλεκόμενους φορείς και τους εταίρους του Poseidon MedII, προκειμένου να εκπονηθούν αποτελεσματικές Μελέτες Αναγνώρισης και Αξιολόγησης Κινδύνων (Hazard Identification Study & Risk Assessment) για ενδεχόμενες υποδομές που θα επιτρέψουν στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας να προσφέρει υπηρεσίες ανεφοδιασμού ΥΦΑ ως καύσιμο στα πλοία.
«Με όχημα το PoseidonMedII, δημιουργούμε τα θεμέλια ώστε το λιμάνι της Ηγουμενίτσας να εισέλθει στην εποχή του ΥΦΑ, προσφέροντας ένα πιο ασφαλές, εμπορικά βιώσιμο ναυτιλιακό καύσιμο στη θαλάσσια διαδρομή της Ανατολικής Μεσογείου. Ταυτόχρονα, το λιμάνι θα μπορεί να μετουσιωθεί ως πόλος ενεργειακής ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή της Βορειο-Δυτικής Ελλάδας», υπογραμμίζει ο Θάνος Κολιόπουλος, Global Special Projects Manager του Lloyd’s Register στο Λονδίνο και επικεφαλής του σεμιναρίου.
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας Ανδρέας Νταής υπογράμμισε ότι «ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας ανταποκρινόμενος στις σύγχρονες διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις και στην αναμενόμενη ενεργοποίηση της ζήτησης LNG για ναυτιλιακή χρήση, συμμετέχει ως εταίρος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Poseidon Med II. Τα αποτελέσματα αυτού αναμένεται να προσδώσουν ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημα στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας».
Να σημειωθεί ότι το POSEIDON MEDII αποτελεί ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα σχεδιασμού του νομοθετικού πλαισίου και των προϋποθέσεων της αγοράς για τη χρήση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου στην Ανατολική Μεσόγειο. Μέσα από τον σχεδιασμό στοχευμένων και βιώσιμων υποδομών, το πρόγραμμα συμβάλλει στην ανάπτυξη της αλυσίδας εφοδιασμού καθώς και του κατάλληλου δικτύου, ενεργοποιώντας τη ζήτηση, ανταποκρινόμενο στις διεθνείς απαιτήσεις για μια πιο βιώσιμη ναυτιλία.
Το POSEIDON MEDII, το οποίο αποτελεί συνέχεια των προγραμμάτων «COSTAII–East (PoseidonMed)» και «Archipelago-LNG», συγχρηματοδοτείται από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» και θα διαρκέσει πέντε χρόνια. Πρόκειται για ένα διασυνοριακό έργο με τη συμμετοχή 26 εταίρων από τρία κράτη-μέλη (Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος). Απώτερος στόχος του έργου είναι η διάθεση του ΥΦΑ σε έξι κύρια λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός, Βενετία).
Φωτό: http://www.olig.gr/?q=en/node/357
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ