
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Αν και το Καθολικό Πάσχα όπως και το Ορθόδοξο έλαβαν τέλος, η Παγκόσμια οικονομία, όπως και η Ελληνική, δεν αναστήθηκε ή εκτοξεύθηκε όπως κάποιοι προμήνυαν.
Το outlook συνεχίζει και παραμένει αρνητικό καθώς η Παγκόσμια οικονομία συνεχίζει να βρίσκεται εγκλωβισμένη σε χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης με χαμηλό πληθωρισμό, χαμηλή ιδιωτική κατανάλωση αλλά και μειωμένες εταιρικές επενδύσεις. Αντικείμενο έριδος το τελευταίο διάστημα, σε Παγκόσμιο επίπεδο, είναι η εφαρμογή των αρνητικών επιτοκίων (NIRP) από τις Κεντρικές Τράπεζες, όπου πληθαίνουν οι φωνές πως η «πολιτική» αυτή μάλλον επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα από τα προσδοκώμενα.
Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι αυτή η πολιτική στρεβλώνει τις αγορές και τις τιμές των προϊόντων και όπως εμπειρικά έχει αποδειχθεί έως τώρα, ο ιδιωτικός τομέας αποταμιεύει περισσότερα από ότι όταν τα επιτόκια ήταν θετικά ενώ οι ιδιωτικές επενδύσεις και η οικονομία βρίσκεται σε μία κρίση χαμηλής ανάπτυξης με τον πληθωρισμό να παραμένει στάσιμος. Σύμφωνα με τους αναλυτές οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις θεωρούν την πολιτική των αρνητικών επιτοκίων σαν ακραία και τη μεταφράζουν σαν σημάδι μίας κρίσης χωρίς προβλέψιμο αποτέλεσμα, δημιουργώντας αρνητική ψυχολογία στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις. Ιδιαίτερα οι καταναλωτές έχουν στραφεί σε λογικές αποταμίευσης όχι σε τραπεζικούς λογαριασμούς αλλά σε θυρίδες ή χρηματοκιβώτια και μάλιστα μόλις πριν λίγες ημέρες η Γερμανία ανακοίνωσε πως οι πωλήσεις χρηματοκιβωτίων αυξήθηκαν πάνω από 30% σε λίγους μόνο μήνες. Ταυτόχρονα να προσθέσουμε ότι τα αρνητικά επιτόκια επηρεάζουν αρνητικά τους ισολογισμούς των τραπεζών σε μία περίοδο που δεν βρίσκονται στην καλύτερη τους φάση και ιδιαίτερα οι Ευρωπαϊκές.
Στην τελευταία μας ανασκόπηση αναφερθήκαμε στις ψαλιδισμένες προβλέψεις του ΔΝΤ για την Παγκόσμια οικονομία στο 3,2% για φέτος και στο 3,5% για το 2017. Ένα άλλο κρίσιμο σημείο στην έκθεση του ΔΝΤ και το οποίο «τάραξε» τα νερά ήταν οι απαισιόδοξες προβλέψεις για τα εμπορεύματα και ιδιαίτερα για τα μέταλλα. Χαρακτηριστικά αναφέρει πως παρά το γεγονός ότι η τιμή του Iron Ore το 1ο τρίμηνο του έτους εκτινάχθηκε κατά 25%, όπως εντυπωσιακή πορεία είχαν και ο χρυσός, ο χαλκός το ασήμι κλπ., οι υπολογισμοί του Ταμείου για το μέλλον είναι αρνητικοί προβλέποντας πτώση της πορείας των μετάλλων όχι μόνο φέτος αλλά και το 2017.
Εκτιμά πως τα μέταλλα θα δεχθούν καθοδικές πιέσεις τόσο εξαιτίας της αβεβαιότητας σχετικά με τη ζήτηση (ειδικά από την Κίνα) όσο και των υψηλών επιπέδων προσφοράς. Βάσει αυτής της λογικής, τα μέταλλα θα χάσουν επιπλέον 14% της αξίας τους φέτος, ενώ οι τιμές θα συνεχίσουν να υποχωρούν και το 2017.
Την ίδια ακριβώς αρνητική συμπεριφορά των εμπορευμάτων προβλέπει και η Barclay’s, εκτιμώντας ότι αναμένεται μία μαζική φυγή των επενδυτών τους επόμενους μήνες η οποία θα οδηγήσει σε μία άνευ προηγουμένου πτώσης των τιμών τους. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι τα εμπορεύματα έχουν προσελκύσει αρκετούς επενδυτές στην αρχή του 2016, ωστόσο ελλείψει εναρμονισμένων θεμελιωδών βελτιώσεων, οι αποδόσεις αυτές είναι απίθανο να επαναληφθούν και το επόμενο διάστημα, καθιστώντας τα εμπορεύματα ευάλωτα σε ένα κύμα ρευστοποίησης από τους επενδυτές.
Σε υποβάθμιση των εκτιμήσεων για την Ευρωζώνη και τις ΗΠΑ προχώρησε και η S&P, τοποθετώντας την Ευρωζώνη στο 1,5% φέτος από 1,8% προηγουμένως και ταυτόχρονα περιέκοψε τις εκτιμήσεις της για τον πληθωρισμό στο 0,4% για το 2016, από 1,1% προηγουμένως και αρκετά μακριά από τον στόχο της ΕΚΤ για πληθωρισμό 2%. Για την Αμερικανική οικονομία ο οίκος επίσης μείωσε τις προβλέψεις του στο 2,3% για φέτος από 2,7% προηγουμένως, λόγω του βραδύτερου ρυθμού ανάπτυξης το 1ο τρίμηνο του έτους, αλλά σε γενικές γραμμές εκτιμά μία σταθερή ανάπτυξη με ρυθμό άνω του 2% για το διάστημα 2016 – 2018.
Την Παρασκευή 06 Μαΐου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 631 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 892 μονάδες με $ 7,024 την ημέρα, BPI στις 591 μονάδες στα $ 4,723 την ημέρα, BSI στις 578 μονάδες στα $ 6,044 την ημέρα και BHSI στις 359 μονάδες, στα $ 5,088 την ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ