
Η γερμανο-δανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία Scandlines, που δραστηριοποιείται με επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία στην γραμμή Rostock-Gedser παρέλαβε το πρώτο από τα εννέα υβριδικά πλοία της, βαπτίζοντάς το «Berlin», ενώ μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να παραλάβει και το δεύτερο υβριδικό της πλοίο, που φέρει το όνομα «Copenhagen».
Η ουσία της υβριδικής τεχνολογίας έγκειται στην παρουσία μίας μπαταρίας στο πλοίο, στην οποία αποθηκεύεται η περίσσεια της ηλεκτρικής ισχύος που παράγεται από τις γεννήτριες του πλοίου και η οποία αξιοποιείται όταν προκύψει η ανάγκη μεγάλης ισχύος χωρίς όμως την χρήση των ενεργοβόρων γεννητριών.
Για την κατασκευή του νέου πλοίου -που για διάφορους τεχνικούς και μη λόγους η παράδοσή του καθυστέρησε για τέσσερα έτη- δαπανήθηκαν περισσότερα από € 140 εκατομμύρια -όσο θα κοστίσει και η ναυπήγηση καθενός από τα υπόλοιπα οκτώ πλοία- ενώ σημαντικά κονδύλια δόθηκαν και για την βελτίωση των λιμενικών υποδομών σε Ροστόκ (Γερμανία) και Γκέντσερ (Δανία). Διαμορφώνονται έτσι όλες οι απαραίτητες συνθήκες για την βελτίωση των όρων διακίνησης επιβατών και αγαθών από και προς Γερμανία και Δανία, αλλά και από και προς κεντρική Ευρώπη και Σκανδιναβία.
Το νέο υβριδικό πλοίο έχει μήκος 170 μέτρα, μπορεί να φιλοξενήσει έως και 1.300 επιβάτες, ενώ μπορεί να μεταφέρει 460 αυτοκίνητα ή 96 φορτηγά. Η ναυπήγησή του έγινε στο δανέζικο ναυπηγείο Werft Fayard.
Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε το νέο υβριδικό πλοίο να εισέρχεται στον λιμένα του Ροστόκ της Γερμανίας.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=DpSm6guvTLQ
Φωτό: flickr.com/Tony Webster
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ