
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Αποτελέσματα πρώτου τριμήνου ανακοίνωσε ο όμιλος Maersk στα οποία παρουσιάζεται μειωμένη κερδοφορία που αποδίδεται αφενός στη χαμηλή τιμή του πετρελαίου και αφετέρου στα χαμηλά ναύλα στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων. Τα κέρδη ανήλθαν σε $224 εκ. σε σχέση με το $1,5 δις για την αντίστοιχη περίοδο του 2015.
Οι εταιρείες του ομίλου που επηρέασαν σημαντικά την πτώση των κερδών είναι η Maersk Oil η οποία παρουσίασε ζημίες $29 εκ. και η και Maersk Line με κέρδη που διαμορφώθηκαν μόλις στα $37 εκ.
Καταλυτικός παράγοντας για το αποτέλεσμα της Maersk Line ήταν η χαμηλότερη τιμή μεταφοράς ανά TEU για το 2015 που έπεσε στα $1.857/TEU έναντι $2.493/ΤΕU το 2014. Τα αποτελέσματα ήταν χαμηλότερα για όλους τους τομείς δραστηριοτήτων του ομίλου εκτός της Maersk Drilling και της Maersk Tankers που σημείωσαν μικρή αύξηση.
Ο Nils Andersen, CEO του ομίλου, δήλωσε, πως αν και οι συνθήκες της αγοράς παραμένουν δύσκολες η Maersk συνεχίζει να προσαρμόζει την πολιτική κόστους της στα νέα δεδομένα έτσι ώστε να διατηρήσει μια καλή λειτουργική απόδοση με ταυτόχρονη εστίαση στην ενίσχυση της θέσης του Ομίλου στην αγορά.
Ωστόσο, ο όμιλος καταβάλει συνεχείς προσπάθειες περιστολής των λειτουργικών του εξόδων και έχει μειώσει τα λειτουργικά έξοδα κατά $1 δις λόγω της χαμηλής τιμής του πετρελαίου αλλά και εξαιτίας στοχευόμενων προσπαθειών περικοπής κόστους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ