
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Άλλη μία εβδομάδα έντονου αγοραστικού ενδιαφέροντος με τις τιμές να συνεχίζουν την ανοδική τους τάση και την προσφορά των πλοίων να συνεχίζεται σε υψηλά επίπεδα, καθώς οι End Buyers λόγω των επερχόμενων μουσώνων προσπαθούν να κλείσουν από τώρα όσα περισσότερα πλοία μπορούν, όπως επίσης η ίδια λογική ισχύει και λόγω της κατάθεσης του νέου προϋπολογισμού, τον Ιούνιο, στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές. Γεγονός πάντως είναι πως παρά την έντονη αγοραστική διάθεση, οι End Buyers εκφράζουν την πεποίθηση ότι τα επίπεδα των τιμών είναι υψηλότερα από ότι θα έπρεπε και εκτιμούν ότι οσονούπω θα αρχίζουν να διορθώνουν.
Η Ινδία, αν και είναι στην αγορά, είναι λίγο πιο συντηρητική στις προσφερόμενες τιμές συγκριτικά με τους ανταγωνιστές της, οι οποίοι έχουν τον προϋπολογισμό μπροστά τους και έχουν ανεβάσει τιμές. Πάντως το αγοραστικό ενδιαφέρον υπάρχει και δεδομένου την σταθεροποίηση της ρουπίας σε ικανοποιητικά επίπεδα λίγο πάνω από τις 66 προς το δολάριο, όπως και τις ανεβασμένες τιμές του εγχώριου χάλυβα, δείχνει ότι το ενδιαφέρον θα συνεχίσει να υπάρχει τουλάχιστον μέχρι την έναρξη των μουσώνων.
Το Μπαγκλαντές, έχοντας χάσει την πλειοψηφία των πλοίων μεγαλύτερου τονάζ από τους ανταγωνιστές του το προηγούμενο διάστημα, την προηγούμενη εβδομάδα επέστρεψε δυναμικά κλείνοντας πλοία στις υψηλότερες τιμές της αγοράς.
Το Πακιστάν, το οποίο ήδη είχε αρχίσει από το προηγούμενο διάστημα να είναι λίγο πιο επιφυλακτικό, βλέποντας τους ανταγωνιστές να κλείνουν όλα τα πλοία και ιδιαίτερα μεγαλύτερου τονάζ, αναγκάστηκε και αυτό να μπει στο παιχνίδι αυτό των υψηλότερων τιμών για να μην μείνει με άδεια χέρια.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 841,897 DWT περίπου, εκ των οποίων το 74% (624,164 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 10% (86,0340 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 16% (131,699 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 285 – $ 315 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 140 – $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ