
Ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας Malcolm Turnbull, λίγες μόλις εβδομάδες πριν από τις πιθανές ομοσπονδιακές εκλογές στην χώρα ανακοίνωσε ότι η κυβέρνησή του θα επιταχύνει την υλοποίηση των σχεδίων της για ναυπήγηση περισσότερων πολεμικών πλοίων σε εγχώρια ναυπηγεία.
Η ναυπήγηση νέων πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό της Αυστραλίας υπήρξε το βασικό μέρος του σχεδίου που είχε παρουσιάσει τον περασμένο Φεβρουάριο η κυβέρνηση της χώρας, το εκτιμώμενο κόστος του οποίου θα ανέλθει στα σχεδόν 23 δισεκατομμύρια δολάρια και η διάρκειά του τα περίπου δέκα χρόνια. Στόχος του σχεδίου είναι η περαιτέρω ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας.
Συγκεκριμένα, η Αυστραλία σχεδιάζει να διπλασιάσει τον πολεμικό της στόλο ώστε αυτός να αριθμεί τρία αντιτορπιλικά, εννέα ανθυποβρυχιακές φρεγάτες και δώδεκα περιπολικά σκάφη.
Όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του Αυστραλού πρωθυπουργού η κυβέρνησή του επιδιώκει το σχέδιο ναυπήγησης των νέων μονάδων του Πολεμικού της Ναυτικού να ξεκινήσει μέσα στο 2018. Μάλιστα, ο ίδιος τόνισε ότι με την απόφασή του αυτή «ενισχύεται η εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία, εξασφαλίζονται περισσότερες από 2.500 θέσεις εργασίας για τις επόμενες δεκαετίες, ενώ ενισχύεται η θαλάσσια ασφάλεια της ίδιας της χώρας».
Τρεις είναι οι ιδιωτικές εταιρείες που έχουν προεπιλεγεί για τη ναυπήγηση των νέων μονάδων: η ολλανδική Damen και οι γερμανικές εταιρείες Fassmer και Lürssen.
Να σημειωθεί ότι ο Αυστραλός πρωθυπουργός αρνήθηκε να σχολιάσει πληροφορίες σχετικά με τα σχέδια που φαίνεται πως υπάρχουν για ναυπήγηση δώδεκα υποβρυχίων, με εκτιμώμενο κόστος στα περίπου $40 δισεκατομμύρια. Μάλιστα, οι εταιρείες Mitsubishi Heavy Industries (ιαπωνική), DCNS (γαλλική) και ThyssenKrupp (γερμανική) εμφανίζονται να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποια από τις τρεις θα αναλάβει το έργο της ναυπήγησης των υποβρυχίων.
Φωτό: http://www.navy.gov.au/hmas-wollongong-iii
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…

Την υλοποίηση επένδυσης ύψους $7,4 δισ. για την κατασκευή μονάδας χυτηρίου (smelter) στις ΗΠΑ δρομολογεί η Korea Zinc, ούτως ώστε να παράγει κρίσιμα μέταλλα…

Η σόγια αναδεικνύεται σε έναν εκ των κρισιμότερων ρυθμιστών ζήτησης για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου και ειδικότερα για τα Kamsarmaxes που εξυπηρετούν τα…

Σε επίπεδα-ρεκόρ για τη μετά Covid εποχή κλείνει το 2025 για τη ναυλαγορά των containerships, με τη ζήτηση να παραμένει ισχυρή σε όλες τις…

Σε πτωτική τροχιά κινήθηκαν οι τιμές του πετρελαίου σήμερα, με το Brent να υποχωρεί στα $60,21/βαρέλι (-0,6%) και το WTI στα $56,47, καθώς ενισχύονται…

Την επίσημη προσθήκη του δεξαμενόπλοιου «Geneva Star» στον στόλο της Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, σηματοδότησε η τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ