
Ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας Malcolm Turnbull, λίγες μόλις εβδομάδες πριν από τις πιθανές ομοσπονδιακές εκλογές στην χώρα ανακοίνωσε ότι η κυβέρνησή του θα επιταχύνει την υλοποίηση των σχεδίων της για ναυπήγηση περισσότερων πολεμικών πλοίων σε εγχώρια ναυπηγεία.
Η ναυπήγηση νέων πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό της Αυστραλίας υπήρξε το βασικό μέρος του σχεδίου που είχε παρουσιάσει τον περασμένο Φεβρουάριο η κυβέρνηση της χώρας, το εκτιμώμενο κόστος του οποίου θα ανέλθει στα σχεδόν 23 δισεκατομμύρια δολάρια και η διάρκειά του τα περίπου δέκα χρόνια. Στόχος του σχεδίου είναι η περαιτέρω ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας.
Συγκεκριμένα, η Αυστραλία σχεδιάζει να διπλασιάσει τον πολεμικό της στόλο ώστε αυτός να αριθμεί τρία αντιτορπιλικά, εννέα ανθυποβρυχιακές φρεγάτες και δώδεκα περιπολικά σκάφη.
Όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του Αυστραλού πρωθυπουργού η κυβέρνησή του επιδιώκει το σχέδιο ναυπήγησης των νέων μονάδων του Πολεμικού της Ναυτικού να ξεκινήσει μέσα στο 2018. Μάλιστα, ο ίδιος τόνισε ότι με την απόφασή του αυτή «ενισχύεται η εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία, εξασφαλίζονται περισσότερες από 2.500 θέσεις εργασίας για τις επόμενες δεκαετίες, ενώ ενισχύεται η θαλάσσια ασφάλεια της ίδιας της χώρας».
Τρεις είναι οι ιδιωτικές εταιρείες που έχουν προεπιλεγεί για τη ναυπήγηση των νέων μονάδων: η ολλανδική Damen και οι γερμανικές εταιρείες Fassmer και Lürssen.
Να σημειωθεί ότι ο Αυστραλός πρωθυπουργός αρνήθηκε να σχολιάσει πληροφορίες σχετικά με τα σχέδια που φαίνεται πως υπάρχουν για ναυπήγηση δώδεκα υποβρυχίων, με εκτιμώμενο κόστος στα περίπου $40 δισεκατομμύρια. Μάλιστα, οι εταιρείες Mitsubishi Heavy Industries (ιαπωνική), DCNS (γαλλική) και ThyssenKrupp (γερμανική) εμφανίζονται να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποια από τις τρεις θα αναλάβει το έργο της ναυπήγησης των υποβρυχίων.
Φωτό: http://www.navy.gov.au/hmas-wollongong-iii
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ