
Ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας Malcolm Turnbull, λίγες μόλις εβδομάδες πριν από τις πιθανές ομοσπονδιακές εκλογές στην χώρα ανακοίνωσε ότι η κυβέρνησή του θα επιταχύνει την υλοποίηση των σχεδίων της για ναυπήγηση περισσότερων πολεμικών πλοίων σε εγχώρια ναυπηγεία.
Η ναυπήγηση νέων πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό της Αυστραλίας υπήρξε το βασικό μέρος του σχεδίου που είχε παρουσιάσει τον περασμένο Φεβρουάριο η κυβέρνηση της χώρας, το εκτιμώμενο κόστος του οποίου θα ανέλθει στα σχεδόν 23 δισεκατομμύρια δολάρια και η διάρκειά του τα περίπου δέκα χρόνια. Στόχος του σχεδίου είναι η περαιτέρω ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας.
Συγκεκριμένα, η Αυστραλία σχεδιάζει να διπλασιάσει τον πολεμικό της στόλο ώστε αυτός να αριθμεί τρία αντιτορπιλικά, εννέα ανθυποβρυχιακές φρεγάτες και δώδεκα περιπολικά σκάφη.
Όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του Αυστραλού πρωθυπουργού η κυβέρνησή του επιδιώκει το σχέδιο ναυπήγησης των νέων μονάδων του Πολεμικού της Ναυτικού να ξεκινήσει μέσα στο 2018. Μάλιστα, ο ίδιος τόνισε ότι με την απόφασή του αυτή «ενισχύεται η εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία, εξασφαλίζονται περισσότερες από 2.500 θέσεις εργασίας για τις επόμενες δεκαετίες, ενώ ενισχύεται η θαλάσσια ασφάλεια της ίδιας της χώρας».
Τρεις είναι οι ιδιωτικές εταιρείες που έχουν προεπιλεγεί για τη ναυπήγηση των νέων μονάδων: η ολλανδική Damen και οι γερμανικές εταιρείες Fassmer και Lürssen.
Να σημειωθεί ότι ο Αυστραλός πρωθυπουργός αρνήθηκε να σχολιάσει πληροφορίες σχετικά με τα σχέδια που φαίνεται πως υπάρχουν για ναυπήγηση δώδεκα υποβρυχίων, με εκτιμώμενο κόστος στα περίπου $40 δισεκατομμύρια. Μάλιστα, οι εταιρείες Mitsubishi Heavy Industries (ιαπωνική), DCNS (γαλλική) και ThyssenKrupp (γερμανική) εμφανίζονται να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποια από τις τρεις θα αναλάβει το έργο της ναυπήγησης των υποβρυχίων.
Φωτό: http://www.navy.gov.au/hmas-wollongong-iii
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ