
Ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας Malcolm Turnbull, λίγες μόλις εβδομάδες πριν από τις πιθανές ομοσπονδιακές εκλογές στην χώρα ανακοίνωσε ότι η κυβέρνησή του θα επιταχύνει την υλοποίηση των σχεδίων της για ναυπήγηση περισσότερων πολεμικών πλοίων σε εγχώρια ναυπηγεία.
Η ναυπήγηση νέων πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό της Αυστραλίας υπήρξε το βασικό μέρος του σχεδίου που είχε παρουσιάσει τον περασμένο Φεβρουάριο η κυβέρνηση της χώρας, το εκτιμώμενο κόστος του οποίου θα ανέλθει στα σχεδόν 23 δισεκατομμύρια δολάρια και η διάρκειά του τα περίπου δέκα χρόνια. Στόχος του σχεδίου είναι η περαιτέρω ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας.
Συγκεκριμένα, η Αυστραλία σχεδιάζει να διπλασιάσει τον πολεμικό της στόλο ώστε αυτός να αριθμεί τρία αντιτορπιλικά, εννέα ανθυποβρυχιακές φρεγάτες και δώδεκα περιπολικά σκάφη.
Όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του Αυστραλού πρωθυπουργού η κυβέρνησή του επιδιώκει το σχέδιο ναυπήγησης των νέων μονάδων του Πολεμικού της Ναυτικού να ξεκινήσει μέσα στο 2018. Μάλιστα, ο ίδιος τόνισε ότι με την απόφασή του αυτή «ενισχύεται η εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία, εξασφαλίζονται περισσότερες από 2.500 θέσεις εργασίας για τις επόμενες δεκαετίες, ενώ ενισχύεται η θαλάσσια ασφάλεια της ίδιας της χώρας».
Τρεις είναι οι ιδιωτικές εταιρείες που έχουν προεπιλεγεί για τη ναυπήγηση των νέων μονάδων: η ολλανδική Damen και οι γερμανικές εταιρείες Fassmer και Lürssen.
Να σημειωθεί ότι ο Αυστραλός πρωθυπουργός αρνήθηκε να σχολιάσει πληροφορίες σχετικά με τα σχέδια που φαίνεται πως υπάρχουν για ναυπήγηση δώδεκα υποβρυχίων, με εκτιμώμενο κόστος στα περίπου $40 δισεκατομμύρια. Μάλιστα, οι εταιρείες Mitsubishi Heavy Industries (ιαπωνική), DCNS (γαλλική) και ThyssenKrupp (γερμανική) εμφανίζονται να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποια από τις τρεις θα αναλάβει το έργο της ναυπήγησης των υποβρυχίων.
Φωτό: http://www.navy.gov.au/hmas-wollongong-iii
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ