
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η αγοραστική φρενίτιδα που αναφέραμε στην τελευταία ανασκόπηση, συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα, συνοδευόμενη από περαιτέρω άνοδο των προσφερόμενων τιμών, αλλά και με τους End Buyers να είναι «χωρισμένοι» σε 2 στρατόπεδα. Στο πρώτο στρατόπεδο είναι αυτοί που έχουν βγει στην αγορά και κλείνουν πλοία στις τρέχουσες υψηλές τιμές και στο δεύτερο είναι αυτοί που περιμένουν, ώστε μόλις τελειώσει το αγοραστικό ράλι των πρώτων, να μπουν στην αγορά σε επίπεδα τιμών χαμηλότερα κατά $ 20 LDT από τις υπάρχουσες.
Η Ινδία, ύστερα από μία δυναμική επιστροφή στην αγορά, λόγω της αύξησης των εγχώριων τιμών του σιδήρου αλλά και την ισχυροποίηση της ρουπίας στις 66 προς το δολάριο, την τελευταία εβδομάδα έριξε λίγο τους ρυθμούς καθώς οι End Buyers θεωρούν ότι η αγορά έχει αρχίσει και υπερθερμαίνεται. Ταυτόχρονα η εκτίμηση ότι η αυξημένη προσφορά πλοίων θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου λειτουργεί ανασταλτικά στο να συνεχίσουν τις αγορές στις παρούσες υψηλές τιμές.
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει την έντονη δραστηριοποίηση και μάλιστα στην προσπάθεια του να κλείσει όσο πιο πολλά πλοία μπορούσε, προχώρησε σε αύξηση των προσφερόμενων τιμών την προηγούμενη εβδομάδα, τουλάχιστον από ορισμένους End Buyers.
Το Πακιστάν, που το τελευταίο διάστημα προσέφερε τις υψηλότερα προσφερόμενες τιμές με αποτέλεσμα τον υψηλό αριθμό κλεισιμάτων, από την προηγούμενη εβδομάδα έχει αρχίσει και γίνεται πιο επιφυλακτικό, αναμένοντας την έστω και μικρή διόρθωση των τιμών.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,456,947 DWT περίπου, εκ των οποίων το 98% (1,422,060 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 2% (34,887 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 140 – $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ