
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η αγοραστική φρενίτιδα που αναφέραμε στην τελευταία ανασκόπηση, συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα, συνοδευόμενη από περαιτέρω άνοδο των προσφερόμενων τιμών, αλλά και με τους End Buyers να είναι «χωρισμένοι» σε 2 στρατόπεδα. Στο πρώτο στρατόπεδο είναι αυτοί που έχουν βγει στην αγορά και κλείνουν πλοία στις τρέχουσες υψηλές τιμές και στο δεύτερο είναι αυτοί που περιμένουν, ώστε μόλις τελειώσει το αγοραστικό ράλι των πρώτων, να μπουν στην αγορά σε επίπεδα τιμών χαμηλότερα κατά $ 20 LDT από τις υπάρχουσες.
Η Ινδία, ύστερα από μία δυναμική επιστροφή στην αγορά, λόγω της αύξησης των εγχώριων τιμών του σιδήρου αλλά και την ισχυροποίηση της ρουπίας στις 66 προς το δολάριο, την τελευταία εβδομάδα έριξε λίγο τους ρυθμούς καθώς οι End Buyers θεωρούν ότι η αγορά έχει αρχίσει και υπερθερμαίνεται. Ταυτόχρονα η εκτίμηση ότι η αυξημένη προσφορά πλοίων θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου λειτουργεί ανασταλτικά στο να συνεχίσουν τις αγορές στις παρούσες υψηλές τιμές.
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει την έντονη δραστηριοποίηση και μάλιστα στην προσπάθεια του να κλείσει όσο πιο πολλά πλοία μπορούσε, προχώρησε σε αύξηση των προσφερόμενων τιμών την προηγούμενη εβδομάδα, τουλάχιστον από ορισμένους End Buyers.
Το Πακιστάν, που το τελευταίο διάστημα προσέφερε τις υψηλότερα προσφερόμενες τιμές με αποτέλεσμα τον υψηλό αριθμό κλεισιμάτων, από την προηγούμενη εβδομάδα έχει αρχίσει και γίνεται πιο επιφυλακτικό, αναμένοντας την έστω και μικρή διόρθωση των τιμών.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,456,947 DWT περίπου, εκ των οποίων το 98% (1,422,060 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 2% (34,887 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 140 – $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (nternational Transport Workers’ Federation ‒ ITF) καταδίκασε την τελευταία επίθεση σε πλοία που δραστηριοποιούνται στη Μαύρη Θάλασσα, προειδοποιώντας…

Σημαντική άνοδο καταγράφουν φέτος οι θαλάσσιες μεταφορές τσιμέντου και πλίνθων, ενισχύοντας έτσι τη ζήτηση για μικρότερα bulk carriers, όπως Supramaxes και Handysizes, τα οποία…

Ενώ η αγορά κινείται σε ρυθμούς εορταστικής προετοιμασίας, οι liners φαίνεται να εστιάζουν σε έναν πολύ πιο μακρινό χρονικό ορίζοντα, προετοιμαζόμενοι για ένα μέλλον…

Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ