
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η αγοραστική φρενίτιδα που αναφέραμε στην τελευταία ανασκόπηση, συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα, συνοδευόμενη από περαιτέρω άνοδο των προσφερόμενων τιμών, αλλά και με τους End Buyers να είναι «χωρισμένοι» σε 2 στρατόπεδα. Στο πρώτο στρατόπεδο είναι αυτοί που έχουν βγει στην αγορά και κλείνουν πλοία στις τρέχουσες υψηλές τιμές και στο δεύτερο είναι αυτοί που περιμένουν, ώστε μόλις τελειώσει το αγοραστικό ράλι των πρώτων, να μπουν στην αγορά σε επίπεδα τιμών χαμηλότερα κατά $ 20 LDT από τις υπάρχουσες.
Η Ινδία, ύστερα από μία δυναμική επιστροφή στην αγορά, λόγω της αύξησης των εγχώριων τιμών του σιδήρου αλλά και την ισχυροποίηση της ρουπίας στις 66 προς το δολάριο, την τελευταία εβδομάδα έριξε λίγο τους ρυθμούς καθώς οι End Buyers θεωρούν ότι η αγορά έχει αρχίσει και υπερθερμαίνεται. Ταυτόχρονα η εκτίμηση ότι η αυξημένη προσφορά πλοίων θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου λειτουργεί ανασταλτικά στο να συνεχίσουν τις αγορές στις παρούσες υψηλές τιμές.
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει την έντονη δραστηριοποίηση και μάλιστα στην προσπάθεια του να κλείσει όσο πιο πολλά πλοία μπορούσε, προχώρησε σε αύξηση των προσφερόμενων τιμών την προηγούμενη εβδομάδα, τουλάχιστον από ορισμένους End Buyers.
Το Πακιστάν, που το τελευταίο διάστημα προσέφερε τις υψηλότερα προσφερόμενες τιμές με αποτέλεσμα τον υψηλό αριθμό κλεισιμάτων, από την προηγούμενη εβδομάδα έχει αρχίσει και γίνεται πιο επιφυλακτικό, αναμένοντας την έστω και μικρή διόρθωση των τιμών.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,456,947 DWT περίπου, εκ των οποίων το 98% (1,422,060 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 2% (34,887 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 140 – $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Πολυδιάστατες φαίνεται πως θα είναι οι επιδράσεις στις στρατηγικές των ναυλωτών από τα αντίμετρα της Κίνας στις ΗΠΑ. Στις 10 Οκτωβρίου 2025, το Υπουργείο…
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) αύξησε την Τρίτη την πρόβλεψή του για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη για το 2025 σε 3,2% από 3% συγκριτικά…
Την εκκίνηση αυτού που θα θεωρείται το δεύτερο μεγαλύτερο ορυχείο γραφίτη, από άποψη αποθεμάτων, εκκίνησε το νοτιοκορεατικό conglomerate Posco International στην Τανζανία. Με την…
Την ισχύ του σαουδαραβικού αργού στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου επιβεβαίωσε για μία ακόμα φορά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Saudi Aramco, Amin Nasser. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ