
Στη νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία DSD Shipping (DSD – Det Stavangerske Dampskibsselskab AS.) επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους $ 2.500.000 μετά την καταδικαστική απόφαση δικαστηρίου της Αλαμπάμα. Το δικαστήριο έκρινε ένοχη την εταιρεία για ενέργειες που παρεμπόδισαν το έργο της δικαιοσύνης, για παραβίαση του Νόμου Πρόληψης Ρύπανσης από Πλοία (ΑΡΡS), καθώς και για υποκίνηση μαρτύρων σε απόκρυψη αληθινής μαρτυρίας.
Από το συνολικό πρόστιμο ποσό $500.000 διατάχθηκε από το δικαστήριο να πληρώσει η εταιρεία προς το ίδρυμα «Dauphin Island Sea Lab Foundation», το οποίο ειδικεύεται στην θαλάσσια έρευνα με στόχο την ενίσχυση των παράκτιων οικοτόπων στον Κόλπο του Μεξικού και του Mobile Bay.
Επιπλέον η DSD επί μία τριετία θα υπόκειται σε συνεχείς ελέγχους για το κατά πόσο τηρεί τα όσα ορίζονται στο Νόμο Πρόληψης Ρύπανσης από Πλοία (ΑΡΡS), ενώ διατάχθηκε να εξασφαλίσει ότι όλα της τα πλοία θα εφαρμόζουν από εδώ και στο εξής τόσο τους αμερικανικούς όσο και τους διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Να σημειωθεί ότι το υπό τη διαχείριση της εταιρείας DSD δεξαμενόπλοιο M/T Stavanger Blossom, χωρητικότητας 105.000 dwt, για την περίοδο από το 2010 έως και το 2014 μετέφερε αργό πετρέλαιο χωρίς να λειτουργεί ο διαχωριστήρας πετρελαίου-νερού, κάτι όμως που όριζε ρητά ο νόμος APPS. Μάλιστα, όπως προκύπτει από το βιβλίο πετρελαίου του δεξαμενοπλοίου, επί τέσσερα έτη το πλήρωμα του M/T Stavanger Blossom απέρριπτε εσκεμμένα πετρέλαιο στην θάλασσα (περίπου 20.000 γαλόνια πετρελαίου), ενώ επιπλέον κατά τους δυόμιση τελευταίους μήνες του 2014 είχε απορρίψει στον ωκεανό συνολικά 270 γαλόνια λάσπης από τις δεξαμενές του πλοίου μέσα σε πλαστικές σακούλες.
Φωτό: www.dsd.no
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ