
H Υπηρεσία Έρευνας Προωθημένων Αμυντικών Προγραμμάτων (DARPA) του αμερικανικού Πενταγώνου παρουσίασε ένα νέο «όπλο» για ανθυποβρυχιακό πόλεμο: τα Anti-Submarine Warfare Continuous Trail Unmanned Vessels (ACTUV). Πρόκειται για τηλεκατευθυνόμενα μη-επανδρωμένα πλοία (πλοία «drones»), τα οποία θα έχουν την δυνατότητα εντοπισμού και εξουδετέρωσης εχθρικών υποβρυχίων σε αποστάσεις που ξεπερνούν το ένα χιλιόμετρο, καθώς και ναρκαλίευσης, ενώ θα μεταφέρουν και προμήθειες σε άλλα πλοία του αμερικανικού στόλου.
Να σημειωθεί ότι προς το παρόν δεν έχουν δοθεί περισσότερες λεπτομέρειες για τα οπλικά του συστήματα, τα οποία δεν θα είναι αυτόνομα, αλλά θα ελέγχονται από χειριστές στο κέντρο επιχειρήσεων του Πενταγώνου.
Ειδικότερα, οι θαλάσσιες δοκιμές για το 40-μέτρων πρωτότυπο ACTUV θα πραγματοποιηθούν μέσα στις επόμενες μέρες στον Ειρηνικό Ωκεανό με διάρκεια που θα φτάσει τους περίπου 18 μήνες. Το συγκεκριμένο μη-επανδρωμένο πλοίο θα ταξιδεύει με ταχύτητες μέχρι και 27 κόμβους, ενώ θα μπορεί να παραμένει εν πλω (χωρίς ανεφοδιασμό) μέχρι και 90 μέρες.
Αξίζει να αναφερθεί πως το συγκριτικό πλεονέκτημα για τα νέα πλοία ACTUV είναι η εξοικονόμηση κόστους που προσφέρουν. Συγκεκριμένα, ο αμερικανικός στρατός θα επωφεληθεί τα μέγιστα από την χρήση των πλοίων-drones και αυτό γιατί το ημερήσιο κόστος λειτουργίας ενός σύγχρονου επανδρωμένου πλοίου ανθυποβρυχιακού πολέμου αγγίζει τα περίπου $200.000, όταν το αντίστοιχο κόστος για ένα πλοίο-drone φτάνει τα περίπου $15-20.000.
Μπορείτε να δείτε ένα εντυπωσιακό βίντεο που παρουσιάζει την ιδέα κατασκευής και τον τρόπο λειτουργίας του νέου πλοίου-drone.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=DQB2oDwgd9k

ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ