
H Υπηρεσία Έρευνας Προωθημένων Αμυντικών Προγραμμάτων (DARPA) του αμερικανικού Πενταγώνου παρουσίασε ένα νέο «όπλο» για ανθυποβρυχιακό πόλεμο: τα Anti-Submarine Warfare Continuous Trail Unmanned Vessels (ACTUV). Πρόκειται για τηλεκατευθυνόμενα μη-επανδρωμένα πλοία (πλοία «drones»), τα οποία θα έχουν την δυνατότητα εντοπισμού και εξουδετέρωσης εχθρικών υποβρυχίων σε αποστάσεις που ξεπερνούν το ένα χιλιόμετρο, καθώς και ναρκαλίευσης, ενώ θα μεταφέρουν και προμήθειες σε άλλα πλοία του αμερικανικού στόλου.
Να σημειωθεί ότι προς το παρόν δεν έχουν δοθεί περισσότερες λεπτομέρειες για τα οπλικά του συστήματα, τα οποία δεν θα είναι αυτόνομα, αλλά θα ελέγχονται από χειριστές στο κέντρο επιχειρήσεων του Πενταγώνου.
Ειδικότερα, οι θαλάσσιες δοκιμές για το 40-μέτρων πρωτότυπο ACTUV θα πραγματοποιηθούν μέσα στις επόμενες μέρες στον Ειρηνικό Ωκεανό με διάρκεια που θα φτάσει τους περίπου 18 μήνες. Το συγκεκριμένο μη-επανδρωμένο πλοίο θα ταξιδεύει με ταχύτητες μέχρι και 27 κόμβους, ενώ θα μπορεί να παραμένει εν πλω (χωρίς ανεφοδιασμό) μέχρι και 90 μέρες.
Αξίζει να αναφερθεί πως το συγκριτικό πλεονέκτημα για τα νέα πλοία ACTUV είναι η εξοικονόμηση κόστους που προσφέρουν. Συγκεκριμένα, ο αμερικανικός στρατός θα επωφεληθεί τα μέγιστα από την χρήση των πλοίων-drones και αυτό γιατί το ημερήσιο κόστος λειτουργίας ενός σύγχρονου επανδρωμένου πλοίου ανθυποβρυχιακού πολέμου αγγίζει τα περίπου $200.000, όταν το αντίστοιχο κόστος για ένα πλοίο-drone φτάνει τα περίπου $15-20.000.
Μπορείτε να δείτε ένα εντυπωσιακό βίντεο που παρουσιάζει την ιδέα κατασκευής και τον τρόπο λειτουργίας του νέου πλοίου-drone.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=DQB2oDwgd9k
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ