
H Υπηρεσία Έρευνας Προωθημένων Αμυντικών Προγραμμάτων (DARPA) του αμερικανικού Πενταγώνου παρουσίασε ένα νέο «όπλο» για ανθυποβρυχιακό πόλεμο: τα Anti-Submarine Warfare Continuous Trail Unmanned Vessels (ACTUV). Πρόκειται για τηλεκατευθυνόμενα μη-επανδρωμένα πλοία (πλοία «drones»), τα οποία θα έχουν την δυνατότητα εντοπισμού και εξουδετέρωσης εχθρικών υποβρυχίων σε αποστάσεις που ξεπερνούν το ένα χιλιόμετρο, καθώς και ναρκαλίευσης, ενώ θα μεταφέρουν και προμήθειες σε άλλα πλοία του αμερικανικού στόλου.
Να σημειωθεί ότι προς το παρόν δεν έχουν δοθεί περισσότερες λεπτομέρειες για τα οπλικά του συστήματα, τα οποία δεν θα είναι αυτόνομα, αλλά θα ελέγχονται από χειριστές στο κέντρο επιχειρήσεων του Πενταγώνου.
Ειδικότερα, οι θαλάσσιες δοκιμές για το 40-μέτρων πρωτότυπο ACTUV θα πραγματοποιηθούν μέσα στις επόμενες μέρες στον Ειρηνικό Ωκεανό με διάρκεια που θα φτάσει τους περίπου 18 μήνες. Το συγκεκριμένο μη-επανδρωμένο πλοίο θα ταξιδεύει με ταχύτητες μέχρι και 27 κόμβους, ενώ θα μπορεί να παραμένει εν πλω (χωρίς ανεφοδιασμό) μέχρι και 90 μέρες.
Αξίζει να αναφερθεί πως το συγκριτικό πλεονέκτημα για τα νέα πλοία ACTUV είναι η εξοικονόμηση κόστους που προσφέρουν. Συγκεκριμένα, ο αμερικανικός στρατός θα επωφεληθεί τα μέγιστα από την χρήση των πλοίων-drones και αυτό γιατί το ημερήσιο κόστος λειτουργίας ενός σύγχρονου επανδρωμένου πλοίου ανθυποβρυχιακού πολέμου αγγίζει τα περίπου $200.000, όταν το αντίστοιχο κόστος για ένα πλοίο-drone φτάνει τα περίπου $15-20.000.
Μπορείτε να δείτε ένα εντυπωσιακό βίντεο που παρουσιάζει την ιδέα κατασκευής και τον τρόπο λειτουργίας του νέου πλοίου-drone.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=DQB2oDwgd9k
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ