
Σε αγώνα δρόμου βρίσκονται οι αρμόδιες αρχές της Τεχεράνης προκειμένου να ανανεωθεί άμεσα ο στόλος δεξαμενοπλοίων αλλά και αεροσκαφών της χώρας. Η ιρανική κρατική εταιρεία διαχείρισης δεξαμενοπλοίων NITC σκοπεύει ή μάλλον αναζητά άμεσα τρόπους για να αντικαταστήσει πάνω από 20 δεξαμενόπλοια, συμπεριλαμβανομένων 11 Very Large Crude Carriers ( VLCC ) και 10 Suexmaxes που κατασκευάστηκαν πριν το 1999 αλλά και δέκα άλλων μεγάλου τονάζ δεξαμενοπλοίων που κατασκευάστηκαν το 2000. Η NITC διαθέτει έναν στόλο 70 πλοίων, τα μισά από τα οποία είναι σχετικά σύγχρονης τεχνολογίας και κατασκευής. Η ανανέωση του στόλου μεγάλων δεξαμενοπλοίων θα απαιτήσει κεφάλαια ύψους δυόμιση δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ.
Παρά το γεγονός ότι όλα τα δεξαμενόπλοια είναι διπλού τοιχώματος και συμμορφώνονται με τους διεθνείς κανονισμούς, η χρονολογία κατασκευής τους και ο τεχνολογικός εξοπλισμός τους τα καθιστά μη ανταγωνιστικά σύμφωνα με εκπροσώπους της Τεχεράνης.
Στον τομέα των αεροσκαφών ο γηραιός στόλος της Iran Air απαιτείται άμεσα να αντικατασταθεί για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στην επέλαση των διεθνών αερομεταφορέων στη χώρα. Τα 43 αεροσκάφη του κρατικού αερομεταφορέα είναι ήδη υπερήλικα και ο υπουργός μεταφορών της χώρας υπέγραψε ήδη προσύμφωνο με την Airbus για την απόκτηση 127 νέων αεροσκαφών. Ανάμεσα στα αεροσκάφη συμπεριλαμβάνονται και 8 Airbus A380 τα οποία είναι τα μεγαλύτερα αεροσκάφη σε χωρητικότητα σήμερα στους αιθέρες. Μακροπρόθεσμα οι αερομεταφορείς της χώρας έχουν “ανάγκη” από 400 νέα αεροσκάφη γεγονός που έχει ανοίξει την όρεξη σε πολλούς διεθνείς κατασκευαστές και προμηθευτές εξοπλισμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ