
Σε αγώνα δρόμου βρίσκονται οι αρμόδιες αρχές της Τεχεράνης προκειμένου να ανανεωθεί άμεσα ο στόλος δεξαμενοπλοίων αλλά και αεροσκαφών της χώρας. Η ιρανική κρατική εταιρεία διαχείρισης δεξαμενοπλοίων NITC σκοπεύει ή μάλλον αναζητά άμεσα τρόπους για να αντικαταστήσει πάνω από 20 δεξαμενόπλοια, συμπεριλαμβανομένων 11 Very Large Crude Carriers ( VLCC ) και 10 Suexmaxes που κατασκευάστηκαν πριν το 1999 αλλά και δέκα άλλων μεγάλου τονάζ δεξαμενοπλοίων που κατασκευάστηκαν το 2000. Η NITC διαθέτει έναν στόλο 70 πλοίων, τα μισά από τα οποία είναι σχετικά σύγχρονης τεχνολογίας και κατασκευής. Η ανανέωση του στόλου μεγάλων δεξαμενοπλοίων θα απαιτήσει κεφάλαια ύψους δυόμιση δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ.
Παρά το γεγονός ότι όλα τα δεξαμενόπλοια είναι διπλού τοιχώματος και συμμορφώνονται με τους διεθνείς κανονισμούς, η χρονολογία κατασκευής τους και ο τεχνολογικός εξοπλισμός τους τα καθιστά μη ανταγωνιστικά σύμφωνα με εκπροσώπους της Τεχεράνης.
Στον τομέα των αεροσκαφών ο γηραιός στόλος της Iran Air απαιτείται άμεσα να αντικατασταθεί για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στην επέλαση των διεθνών αερομεταφορέων στη χώρα. Τα 43 αεροσκάφη του κρατικού αερομεταφορέα είναι ήδη υπερήλικα και ο υπουργός μεταφορών της χώρας υπέγραψε ήδη προσύμφωνο με την Airbus για την απόκτηση 127 νέων αεροσκαφών. Ανάμεσα στα αεροσκάφη συμπεριλαμβάνονται και 8 Airbus A380 τα οποία είναι τα μεγαλύτερα αεροσκάφη σε χωρητικότητα σήμερα στους αιθέρες. Μακροπρόθεσμα οι αερομεταφορείς της χώρας έχουν “ανάγκη” από 400 νέα αεροσκάφη γεγονός που έχει ανοίξει την όρεξη σε πολλούς διεθνείς κατασκευαστές και προμηθευτές εξοπλισμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ