
Η βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε τη μείωση από την πρώτη Απριλίου των φαρικών τελών, που επιβάλλονται στις ναυτιλιακές εταιρείες για τη συντήρηση των φάρων, των φανών και των σημαντήρων.
Μετά τη μείωση ο φόρος θα ανέρχεται σε 38 πένες ανά κόρο καθαρής χωρητικότητας.
Η περικοπή σημαίνει για τις εταιρείες μία εξοικονόμηση ποσού της τάξης των £2 εκατομμυρίων ετησίως.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Βρετανικoύ Ναυτικού Επιμελητηρίου, Guy Platten, δήλωσε ότι «αυτή η μείωση σημαίνει ότι πλέον τα φαρικά τέλη είναι κατά 20% χαμηλότερα -σε πραγματικούς όρους- σε σχέση με το 2010 ενώ αποτελεί ένα σημάδι της σαφούς δέσμευσης της κυβέρνησης για τη διαμόρφωση ενός ανταγωνιστικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος για τις ναυτιλιακές εταιρείες».
Και ο Guy Platten προσέθεσε ότι το Επιμελητήριο χαιρετίζει θερμά αυτήν την κυβερνητική ανακοίνωση και ευχαριστεί τόσο τον νυν υπουργό υπεύθυνο για θέματα Ναυτιλίας όσο και τους προκατόχους του.
Ωστόσο πρέπει να σημειώσουμε ότι, τα φαρικά τέλη στο Ηνωμένο Βασίλειο σε σύγκριση με τα όσα ισχύουν διεθνώς παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και σίγουρα μη ανταγωνιστικά, μολονότι είναι δύσκολες οι ακριβείς συγκρίσεις. Γι’ αυτόν το λόγο η ναυτιλιακή βιομηχανία θα συνεχίζει να πιέζει προς την κατεύθυνση της περαιτέρω μείωσης των φαρικών τελών, χωρίς, βέβαια, εκπτώσεις στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας».
Από την πλευρά του ο Robert Goodwill, κοινοβουλευτικός υφυπουργός υπεύθυνος για θέματα Μεταφορών, δήλωσε ότι στόχος της βρετανικής κυβέρνησης και του ιδίου είναι η ενίσχυση της ναυτιλίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, με την παροχή χαμηλών μεν φαρικών τελών αλλά που θα επιτρέπουν τη διατήρηση σε υψηλό επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Φωτό: http://anglotopia.wpengine.netdna-cdn.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ