
Η βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε τη μείωση από την πρώτη Απριλίου των φαρικών τελών, που επιβάλλονται στις ναυτιλιακές εταιρείες για τη συντήρηση των φάρων, των φανών και των σημαντήρων.
Μετά τη μείωση ο φόρος θα ανέρχεται σε 38 πένες ανά κόρο καθαρής χωρητικότητας.
Η περικοπή σημαίνει για τις εταιρείες μία εξοικονόμηση ποσού της τάξης των £2 εκατομμυρίων ετησίως.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Βρετανικoύ Ναυτικού Επιμελητηρίου, Guy Platten, δήλωσε ότι «αυτή η μείωση σημαίνει ότι πλέον τα φαρικά τέλη είναι κατά 20% χαμηλότερα -σε πραγματικούς όρους- σε σχέση με το 2010 ενώ αποτελεί ένα σημάδι της σαφούς δέσμευσης της κυβέρνησης για τη διαμόρφωση ενός ανταγωνιστικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος για τις ναυτιλιακές εταιρείες».
Και ο Guy Platten προσέθεσε ότι το Επιμελητήριο χαιρετίζει θερμά αυτήν την κυβερνητική ανακοίνωση και ευχαριστεί τόσο τον νυν υπουργό υπεύθυνο για θέματα Ναυτιλίας όσο και τους προκατόχους του.
Ωστόσο πρέπει να σημειώσουμε ότι, τα φαρικά τέλη στο Ηνωμένο Βασίλειο σε σύγκριση με τα όσα ισχύουν διεθνώς παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και σίγουρα μη ανταγωνιστικά, μολονότι είναι δύσκολες οι ακριβείς συγκρίσεις. Γι’ αυτόν το λόγο η ναυτιλιακή βιομηχανία θα συνεχίζει να πιέζει προς την κατεύθυνση της περαιτέρω μείωσης των φαρικών τελών, χωρίς, βέβαια, εκπτώσεις στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας».
Από την πλευρά του ο Robert Goodwill, κοινοβουλευτικός υφυπουργός υπεύθυνος για θέματα Μεταφορών, δήλωσε ότι στόχος της βρετανικής κυβέρνησης και του ιδίου είναι η ενίσχυση της ναυτιλίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, με την παροχή χαμηλών μεν φαρικών τελών αλλά που θα επιτρέπουν τη διατήρηση σε υψηλό επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Φωτό: http://anglotopia.wpengine.netdna-cdn.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ