
Η Ευρώπη θα μπορούσε να τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγεται από αιολικά πάρκα εγκατεστημένα στην Βόρεια Θάλασσα. Μάλιστα, όπως σημειώνουν τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από την Δανία Jeppe Kofod και Bendt Bendtsen, καθώς και ο διευθυντής της Ένωσης Δανών Εφοπλιστών Jacob Ullegaard, με την ανάπτυξη υπεράκτιων αιολικών πάρκων στην Βόρεια Θάλασσα, η τελευταία μπορεί να καταστεί το κυριότερο «εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας» της βορειο-δυτικής Ευρώπης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την ανάπτυξη τέτοιων αιολικών πάρκων μπορεί να καλυφθεί μέχρι το 2030 σχεδόν το 8% των συνολικών αναγκών της Ευρώπης σε ηλεκτρική ενέργεια.
Βέβαια όπως τονίζει η Ένωση Δανών Εφοπλιστών για να μπορέσει να καταστεί εφικτός αυτός ο στόχος θα πρέπει να μειωθεί σημαντικά το κόστος της κατασκευής νέων υπεράκτιων μονάδων παραγωγής ενέργειας, όπως συνέβη με την περίπτωση του υπεράκτιου αιολικού πάρκου της Δανίας «Horns Rev 3», το οποίο παρά τις αρχικές εκτιμήσεις κατασκευάστηκε με σημαντικά μικρότερη από την αρχικώς προϋπολογισθείσα δαπάνη.
Σε κάθε περίπτωση βέβαια, αυτό που απαιτείται είναι η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να κινηθεί άμεσα και από κοινού με τα κράτη μέλη της προς την κατεύθυνση της ανάδειξης των υπεράκτιων πάρκων αιολικής ενέργειας ως μίας εφικτής και περιβαλλοντικά φιλικής λύσης για την παραγωγή ενέργειας, που θα καλύπτει μεγάλο τμήμα των ευρωπαϊκών καταναλωτικών αναγκών.
Φωτό: flickr.com/jinxsi1960
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ