
«Στην προοπτική της μεταβίβασης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών των, Οργανισμών Λιμένα Πειραιά και Θεσσαλονίκης, είναι θεσμικά επιβεβλημένη και λογικά αυτονόητη η μεταβίβαση των δημόσιων εξουσιών που μέχρι σήμερα ασκούσαν ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ σε αντίστοιχους φορείς δημόσιου χαρακτήρα» σημειώνει σε ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Ναυτιλίας και συνεχίζει: «Για το σκοπό αυτό, το υπουργείο Ναυτιλίας είναι υποχρεωμένο να προχωρήσει στη σύσταση Δημόσιας Αρχής Λιμένα στον Πειραιά, η οποία θα επιφορτιστεί με την άσκηση της δημόσιας εξουσίας και την παροχή της δημόσιας υπηρεσίας στον εν λόγω λιμένα, ενώ αντίστοιχη Αρχή σχεδιάζεται για το λιμένα Θεσσαλονίκης. Η επιλογή αυτή άλλωστε προβλέπεται στη συμφωνία της Ελληνικής Κυβέρνησης με τους Θεσμούς, όπως υιοθετήθηκε στο Ν. 4336/2015. Ανάλογου χαρακτήρα Αρχές υπάρχουν σε όλα τα λιμάνια της Ευρώπης και όχι μόνο
Τα ζητήματα που συνδέονται με την οργάνωση και τη λειτουργία της Δημόσιας Αρχής Λιμένα Πειραιά και αντίστοιχα της Δημόσιας Αρχής Λιμένα Θεσσαλονίκης αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας και εσωτερικής διαβούλευσης των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων στην παρούσα φάση και δεν υφίσταται τελικό σχέδιο ή επίσημο προσχέδιο, ενώ για μια σειρά ζητήματα εξετάζονται ακόμη διάφορες δυνατότητες και εναλλακτικές. Σε αυτή τη βάση, προκαλούν απορία δημοσιεύματα αλλά και δηλώσεις στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, στις οποίες, γίνεται λόγος για «επανακρατικοποίηση» του ΟΛΠ!
Τέλος, σε ότι αφορά στα διαφορετικά επίπεδα λιμενικής διακυβέρνησης που θα προκύψουν στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη μετά και τη σύσταση των Δημόσιων αρχών Λιμένα αυτά όχι μόνο δεν προσθέτουν γραφειοκρατικές διαδικασίες αλλά ακολουθούν την ευρωπαϊκή και διεθνή πρακτική η οποία διασφαλίζει τόσο το δημόσιο συμφέρον όσο και την εύρυθμη λειτουργία των λιμένων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…

Τα εθνικά αεροδρόμια, με βάση δεδομένα που παραθέτει η Insete Intelligence, διαφαίνεται ότι το 2025 ελκύουν συλλογικά αυξημένη επισκεψιμότητα, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.…

Η Adani Enterprises, ναυαρχίδα του ομίλου Adani, εξήγγειλε στις 4 Νοεμβρίου σχέδια για άντληση 250 δισ. ρουπιών ($2,8 δισ.) μέσω rights issue μετοχών, σύμφωνα…

Η παραγωγή καυσίμων από διυλιστήρια της Νιγηρίας εισέρχεται σε νέα κλίμακα. Με την κυβέρνηση της αφρικανικής χώρας να καθιερώνει δασμούς ύψους 15% στις εισαγωγές…

Έπειτα από ένα εύφλεκτο εξάμηνο στις σχέσεις ΗΠΑ και Κίνας, οι Τραμπ και Σι Τζινπίνγκ αποφάσισαν να θάψουν (;) το τσεκούρι του (εμπορικού) πολέμου,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ