
«Στην προοπτική της μεταβίβασης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών των, Οργανισμών Λιμένα Πειραιά και Θεσσαλονίκης, είναι θεσμικά επιβεβλημένη και λογικά αυτονόητη η μεταβίβαση των δημόσιων εξουσιών που μέχρι σήμερα ασκούσαν ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ σε αντίστοιχους φορείς δημόσιου χαρακτήρα» σημειώνει σε ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Ναυτιλίας και συνεχίζει: «Για το σκοπό αυτό, το υπουργείο Ναυτιλίας είναι υποχρεωμένο να προχωρήσει στη σύσταση Δημόσιας Αρχής Λιμένα στον Πειραιά, η οποία θα επιφορτιστεί με την άσκηση της δημόσιας εξουσίας και την παροχή της δημόσιας υπηρεσίας στον εν λόγω λιμένα, ενώ αντίστοιχη Αρχή σχεδιάζεται για το λιμένα Θεσσαλονίκης. Η επιλογή αυτή άλλωστε προβλέπεται στη συμφωνία της Ελληνικής Κυβέρνησης με τους Θεσμούς, όπως υιοθετήθηκε στο Ν. 4336/2015. Ανάλογου χαρακτήρα Αρχές υπάρχουν σε όλα τα λιμάνια της Ευρώπης και όχι μόνο
Τα ζητήματα που συνδέονται με την οργάνωση και τη λειτουργία της Δημόσιας Αρχής Λιμένα Πειραιά και αντίστοιχα της Δημόσιας Αρχής Λιμένα Θεσσαλονίκης αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας και εσωτερικής διαβούλευσης των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων στην παρούσα φάση και δεν υφίσταται τελικό σχέδιο ή επίσημο προσχέδιο, ενώ για μια σειρά ζητήματα εξετάζονται ακόμη διάφορες δυνατότητες και εναλλακτικές. Σε αυτή τη βάση, προκαλούν απορία δημοσιεύματα αλλά και δηλώσεις στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, στις οποίες, γίνεται λόγος για «επανακρατικοποίηση» του ΟΛΠ!
Τέλος, σε ότι αφορά στα διαφορετικά επίπεδα λιμενικής διακυβέρνησης που θα προκύψουν στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη μετά και τη σύσταση των Δημόσιων αρχών Λιμένα αυτά όχι μόνο δεν προσθέτουν γραφειοκρατικές διαδικασίες αλλά ακολουθούν την ευρωπαϊκή και διεθνή πρακτική η οποία διασφαλίζει τόσο το δημόσιο συμφέρον όσο και την εύρυθμη λειτουργία των λιμένων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ