
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Co. S.A.
Μεγάλη νευρικότητα έχει αρχίσει και διακατέχει τους Cash Buyers οι οποίοι βλέπουν τις τιμές να συνεχίζουν να κατρακυλούν έχοντας σαν αποτέλεσμα να είναι αρκετά δύσκολο να διαπραγματευτούν τα επίπεδα τιμών με τους End Buyers, αλλά και να τους δεσμεύσουν να τηρήσουν την συμφωνηθείσα τιμή σε πλοία που έχουν ήδη κλειστεί. Αυτό φυσικά έχει αρνητικό αντίχτυπο και στους πλοιοκτήτες καθώς πλοία που είναι στην αγορά παραμένουν απούλητα καθώς δεν υπάρχουν καν προσφορές. Όσο η ναυλαγορά παραμένει σε αυτά τα επίπεδα, η προσφορά θα αυξάνεται, οδηγώντας τις τιμές σε περαιτέρω πτώση.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου μειώθηκαν περαιτέρω κατά $ 10 LDT και η ρουπία βρίσκεται πάνω από τις 68 προς το δολάριο, υπήρξε αρκετά ικανοποιητικό αγοραστικό ενδιαφέρον, αλλά φυσικά σε ακόμη πιο χαμηλές τιμές.
Το Μπαγκλαντές, έχοντας γεμίσει τα διαλυτήρια του από το προηγούμενο διάστημα, βγήκε από την αγορά, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και από τα επίπεδα των τιμών τα οποία είναι τα χαμηλότερα που επικρατούν. Ενδεχομένως να χρειαστεί ένα διάστημα περίπου 2 μηνών πριν τη επιστροφή του στην αγορά.
Το Πακιστάν, συνεχίζει και παρατηρεί τις αρνητικές εξελίξεις στην αγορά και δεν δείχνει διάθεση δραστηριοποίησης καθώς πιστεύει ότι ακόμη υπάρχει χώρος για διόρθωση των τιμών.
Στην Κίνα, η μείωση της ζήτησης για σίδηρο εσωτερικά, οδήγησε τις τιμές που προσφέρονται στις κρατικά επιδοτούμενες εταιρείες σε χαμηλότερα επίπεδα, αλλά το πρόγραμμα συνεχίζεται κανονικά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,096,873 DWT περίπου, εκ των οποίων το 80% (875,886 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 20% (220,987 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 24 – $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 235 – $ 265 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 230 – $ 260 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 110 – $ 120 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ