
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Co. S.A.
Μεγάλη νευρικότητα έχει αρχίσει και διακατέχει τους Cash Buyers οι οποίοι βλέπουν τις τιμές να συνεχίζουν να κατρακυλούν έχοντας σαν αποτέλεσμα να είναι αρκετά δύσκολο να διαπραγματευτούν τα επίπεδα τιμών με τους End Buyers, αλλά και να τους δεσμεύσουν να τηρήσουν την συμφωνηθείσα τιμή σε πλοία που έχουν ήδη κλειστεί. Αυτό φυσικά έχει αρνητικό αντίχτυπο και στους πλοιοκτήτες καθώς πλοία που είναι στην αγορά παραμένουν απούλητα καθώς δεν υπάρχουν καν προσφορές. Όσο η ναυλαγορά παραμένει σε αυτά τα επίπεδα, η προσφορά θα αυξάνεται, οδηγώντας τις τιμές σε περαιτέρω πτώση.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου μειώθηκαν περαιτέρω κατά $ 10 LDT και η ρουπία βρίσκεται πάνω από τις 68 προς το δολάριο, υπήρξε αρκετά ικανοποιητικό αγοραστικό ενδιαφέρον, αλλά φυσικά σε ακόμη πιο χαμηλές τιμές.
Το Μπαγκλαντές, έχοντας γεμίσει τα διαλυτήρια του από το προηγούμενο διάστημα, βγήκε από την αγορά, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και από τα επίπεδα των τιμών τα οποία είναι τα χαμηλότερα που επικρατούν. Ενδεχομένως να χρειαστεί ένα διάστημα περίπου 2 μηνών πριν τη επιστροφή του στην αγορά.
Το Πακιστάν, συνεχίζει και παρατηρεί τις αρνητικές εξελίξεις στην αγορά και δεν δείχνει διάθεση δραστηριοποίησης καθώς πιστεύει ότι ακόμη υπάρχει χώρος για διόρθωση των τιμών.
Στην Κίνα, η μείωση της ζήτησης για σίδηρο εσωτερικά, οδήγησε τις τιμές που προσφέρονται στις κρατικά επιδοτούμενες εταιρείες σε χαμηλότερα επίπεδα, αλλά το πρόγραμμα συνεχίζεται κανονικά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,096,873 DWT περίπου, εκ των οποίων το 80% (875,886 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 20% (220,987 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 24 – $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 235 – $ 265 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 230 – $ 260 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 110 – $ 120 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ