
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Σε ενημέρωση του επενδυτικού της κοινού περί της πορείας των εργασιών της προχώρησε η Euronav, με δελτίο Τύπου που δημοσίευσε πριν από λίγες ημέρες.
Στόχος της εταιρείας ήταν να κάνει φανερή την αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας και να διασφαλίσει για ακόμη μια φορά την εμπιστοσύνη του κοινού.
Η εταιρεία, που δραστηριοποιείται στον κλάδο των τάνκερ, με στόλο αποτελούμενο από 52 πλοία VLCC και Suezmax, κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους εξασφάλισε μεγάλη απασχόληση στόλου της με αυξημένα, σε σχέση με το 2014, μέσα ημερήσια έσοδα.
Συγκεκριμένα τα μέσα ημερήσια έσοδα της εταιρείας για το τέταρτο τρίμηνο του 2015 ανήλθαν σε 62.000$ / ημέρα, αυξημένα κατά 30.000 $/ ημέρα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014. Όσον αφορά μέσα ημερήσια έσοδα του στόλου των Suezmax για το τελευταίο τρίμηνο του 2015 από την spot αγορά, αυτά ανήλθαν σε 40.000 $/ημέρα αυξημένα κατά 15.000 $/ημέρα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014.
Η εταιρεία βρίσκεται επίσης στο τελικό στάδιο της πώλησης ενός εκ των δύο γηραιότερων της VLCC, του Famenne (2001) για 38,4 εκ. $. Το πωληθέν VLCC αναμένεται να παραδοθεί στο νέο ιδιοκτήτη του κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2016
Όσον αφορά τη ζήτηση για μεταφορά, η εταιρεία δηλώνει αισιόδοξη για το μέλλον σημειώνοντας ότι σε αυτό βοηθά μια αλυσίδα παραγόντων με κυριότερο κρίκο την τιμή του πετρελαίου. Η τιμή του αργού πετρελαίου έχει πράγματι σημειώσει πτώση κατά το ένα τρίτο το περασμένο έτος και συνεχίζει να ωφελεί τις εταιρείες δεξαμενόπλοιων όπως η Euronav, καθώς αποτελεί ένα από τα βασικά έξοδα. Επιπλέον, η ζήτηση για πετρέλαιο αυξάνεται ως άμεσο αποτέλεσμα της χαμηλότερης τιμής του, όπως συνέβη το 2015. Τέλος, η πρόσφατη άρση της απαγόρευσης των ΗΠΑ σχετικά με τις εξαγωγές αργού πετρελαίου επίκειται να αυξήσει την υπάρχουσα ζήτηση για μεταφορά του.
Σχετικά με τη πορεία και την πρόσφατη πτώση στην τιμή της μετοχής της Euronav, από 12$ σε 9$ από την αρχή του έτους, η εταιρεία δηλώνει πως δεν υφίσταται κάποιος ουσιαστικός λόγος για αυτή την πτώση και πως σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική αξία της εταιρείας. Τέλος η εταιρεία δεσμεύεται να διανέμει υπό μορφή μερισμάτων το 80% των καθαρών κερδών κάθε έτος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ