
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Σε ενημέρωση του επενδυτικού της κοινού περί της πορείας των εργασιών της προχώρησε η Euronav, με δελτίο Τύπου που δημοσίευσε πριν από λίγες ημέρες.
Στόχος της εταιρείας ήταν να κάνει φανερή την αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας και να διασφαλίσει για ακόμη μια φορά την εμπιστοσύνη του κοινού.
Η εταιρεία, που δραστηριοποιείται στον κλάδο των τάνκερ, με στόλο αποτελούμενο από 52 πλοία VLCC και Suezmax, κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους εξασφάλισε μεγάλη απασχόληση στόλου της με αυξημένα, σε σχέση με το 2014, μέσα ημερήσια έσοδα.
Συγκεκριμένα τα μέσα ημερήσια έσοδα της εταιρείας για το τέταρτο τρίμηνο του 2015 ανήλθαν σε 62.000$ / ημέρα, αυξημένα κατά 30.000 $/ ημέρα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014. Όσον αφορά μέσα ημερήσια έσοδα του στόλου των Suezmax για το τελευταίο τρίμηνο του 2015 από την spot αγορά, αυτά ανήλθαν σε 40.000 $/ημέρα αυξημένα κατά 15.000 $/ημέρα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014.
Η εταιρεία βρίσκεται επίσης στο τελικό στάδιο της πώλησης ενός εκ των δύο γηραιότερων της VLCC, του Famenne (2001) για 38,4 εκ. $. Το πωληθέν VLCC αναμένεται να παραδοθεί στο νέο ιδιοκτήτη του κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2016
Όσον αφορά τη ζήτηση για μεταφορά, η εταιρεία δηλώνει αισιόδοξη για το μέλλον σημειώνοντας ότι σε αυτό βοηθά μια αλυσίδα παραγόντων με κυριότερο κρίκο την τιμή του πετρελαίου. Η τιμή του αργού πετρελαίου έχει πράγματι σημειώσει πτώση κατά το ένα τρίτο το περασμένο έτος και συνεχίζει να ωφελεί τις εταιρείες δεξαμενόπλοιων όπως η Euronav, καθώς αποτελεί ένα από τα βασικά έξοδα. Επιπλέον, η ζήτηση για πετρέλαιο αυξάνεται ως άμεσο αποτέλεσμα της χαμηλότερης τιμής του, όπως συνέβη το 2015. Τέλος, η πρόσφατη άρση της απαγόρευσης των ΗΠΑ σχετικά με τις εξαγωγές αργού πετρελαίου επίκειται να αυξήσει την υπάρχουσα ζήτηση για μεταφορά του.
Σχετικά με τη πορεία και την πρόσφατη πτώση στην τιμή της μετοχής της Euronav, από 12$ σε 9$ από την αρχή του έτους, η εταιρεία δηλώνει πως δεν υφίσταται κάποιος ουσιαστικός λόγος για αυτή την πτώση και πως σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική αξία της εταιρείας. Τέλος η εταιρεία δεσμεύεται να διανέμει υπό μορφή μερισμάτων το 80% των καθαρών κερδών κάθε έτος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ