
Η Ένωση των Σουηδών Εφοπλιστών, η οποία εκπροσωπεί τη σουηδική ναυτιλιακή βιομηχανία, έχει επανειλημμένος το τελευταίο διάστημα εκφράσει την απογοήτευσή της από το γεγονός, ότι η ναυτιλία δεν συμπεριλήφθηκε εν τέλει στις αποφάσεις της Διεθνούς Διάσκεψης για το Κλίμα (COP21), που έλαβε χώρα στο Παρίσι προ ολίγων εβδομάδων.
Για τους Σουηδούς εφοπλιστές είναι κάτι παραπάνω από εμφανής η αποτυχία των εκπροσώπων των χωρών που συμμετείχαν στην Διάσκεψη να αδράξουν την ευκαιρία και να προχωρήσουν σε λήψη συγκεκριμένων αποφάσεων για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην τελική απόφαση της Διάσκεψης δεν περιλαμβάνεται καμμία αναφορά στη ναυτιλία ούτε στην ανάγκη μείωσης των εκπομπών ρύπων από τον κλάδο. Για τους Σουηδούς εφοπλιστές, όπως άλλωστε και για τη European Community Shipowners’ Associations (ECSA) αλλά και για το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), αυτή η μη αναφορά θα οδηγήσει στην ανάγκη λήψης περιφερειακών ή εθνικών μέτρων κατά της ναυτιλίας, κάτι ωστόσο που θα είναι μη αποτελεσματικό, καθώς η ναυτιλία αποτελεί κατ’ εξοχήν μία διεθνοποιημένη δραστηριότητα.
Η σουηδική ναυτιλιακή βιομηχανία, με επικεφαλής την Ένωση των Σουηδών Εφοπλιστών, τα τελευταία χρόνια συμμετέχει ενεργά σε θέματα ανάπτυξης και εφαρμογής καινοτόμων περιβαλλοντικών λύσεων στον τομέα της ναυτιλίας. Αυτός είναι και ο λόγος που η Ένωση έχει επιλέξει το τελευταίο διάστημα να ενισχύσει την επίσημη προσπάθεια της σουηδικής κυβέρνησης για ένα μέλλον στον τομέα των μεταφορών και της ενέργειας χωρίς ορυκτά καύσιμα, με την συγκεκριμένη πρωτοβουλία της σουηδικής κυβέρνησης να φέρει τον τίτλο «Fossil Free initiative».
Η Pia Berglund, διευθύνουσα σύμβουλος της Ένωσης, υποστηρίζει ότι οι φιλοδοξίες των Σουηδών εφοπλιστών είναι το ίδιο μεγάλες με αυτές τις σουηδικής κυβέρνησης και ο κοινός στόχος παραμένει η υποστήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας έτσι ώστε αυτή να καταστεί πραγματικά βιώσιμη. Η ίδια δηλώνει, επίσης, ότι «για να είναι επιτυχής αυτή η κοινή προσπάθεια απαιτείται αύξηση της εθνικής αλλά και της διεθνούς χρηματοδότησης, έτσι ώστε να ενισχυθεί η καινοτόμος έρευνα και να μπορούν τα αποτελέσματά της να έχουν άμεση και πρακτική εφαρμογή. Άλλωστε μόνο μέσω αυτής της οδού μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος των μηδενικών εκπομπών».
Φωτό: Damen Shipyards
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ