
Η Ένωση των Σουηδών Εφοπλιστών, η οποία εκπροσωπεί τη σουηδική ναυτιλιακή βιομηχανία, έχει επανειλημμένος το τελευταίο διάστημα εκφράσει την απογοήτευσή της από το γεγονός, ότι η ναυτιλία δεν συμπεριλήφθηκε εν τέλει στις αποφάσεις της Διεθνούς Διάσκεψης για το Κλίμα (COP21), που έλαβε χώρα στο Παρίσι προ ολίγων εβδομάδων.
Για τους Σουηδούς εφοπλιστές είναι κάτι παραπάνω από εμφανής η αποτυχία των εκπροσώπων των χωρών που συμμετείχαν στην Διάσκεψη να αδράξουν την ευκαιρία και να προχωρήσουν σε λήψη συγκεκριμένων αποφάσεων για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην τελική απόφαση της Διάσκεψης δεν περιλαμβάνεται καμμία αναφορά στη ναυτιλία ούτε στην ανάγκη μείωσης των εκπομπών ρύπων από τον κλάδο. Για τους Σουηδούς εφοπλιστές, όπως άλλωστε και για τη European Community Shipowners’ Associations (ECSA) αλλά και για το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), αυτή η μη αναφορά θα οδηγήσει στην ανάγκη λήψης περιφερειακών ή εθνικών μέτρων κατά της ναυτιλίας, κάτι ωστόσο που θα είναι μη αποτελεσματικό, καθώς η ναυτιλία αποτελεί κατ’ εξοχήν μία διεθνοποιημένη δραστηριότητα.
Η σουηδική ναυτιλιακή βιομηχανία, με επικεφαλής την Ένωση των Σουηδών Εφοπλιστών, τα τελευταία χρόνια συμμετέχει ενεργά σε θέματα ανάπτυξης και εφαρμογής καινοτόμων περιβαλλοντικών λύσεων στον τομέα της ναυτιλίας. Αυτός είναι και ο λόγος που η Ένωση έχει επιλέξει το τελευταίο διάστημα να ενισχύσει την επίσημη προσπάθεια της σουηδικής κυβέρνησης για ένα μέλλον στον τομέα των μεταφορών και της ενέργειας χωρίς ορυκτά καύσιμα, με την συγκεκριμένη πρωτοβουλία της σουηδικής κυβέρνησης να φέρει τον τίτλο «Fossil Free initiative».
Η Pia Berglund, διευθύνουσα σύμβουλος της Ένωσης, υποστηρίζει ότι οι φιλοδοξίες των Σουηδών εφοπλιστών είναι το ίδιο μεγάλες με αυτές τις σουηδικής κυβέρνησης και ο κοινός στόχος παραμένει η υποστήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας έτσι ώστε αυτή να καταστεί πραγματικά βιώσιμη. Η ίδια δηλώνει, επίσης, ότι «για να είναι επιτυχής αυτή η κοινή προσπάθεια απαιτείται αύξηση της εθνικής αλλά και της διεθνούς χρηματοδότησης, έτσι ώστε να ενισχυθεί η καινοτόμος έρευνα και να μπορούν τα αποτελέσματά της να έχουν άμεση και πρακτική εφαρμογή. Άλλωστε μόνο μέσω αυτής της οδού μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος των μηδενικών εκπομπών».
Φωτό: Damen Shipyards
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ