
Η Ένωση των Σουηδών Εφοπλιστών, η οποία εκπροσωπεί τη σουηδική ναυτιλιακή βιομηχανία, έχει επανειλημμένος το τελευταίο διάστημα εκφράσει την απογοήτευσή της από το γεγονός, ότι η ναυτιλία δεν συμπεριλήφθηκε εν τέλει στις αποφάσεις της Διεθνούς Διάσκεψης για το Κλίμα (COP21), που έλαβε χώρα στο Παρίσι προ ολίγων εβδομάδων.
Για τους Σουηδούς εφοπλιστές είναι κάτι παραπάνω από εμφανής η αποτυχία των εκπροσώπων των χωρών που συμμετείχαν στην Διάσκεψη να αδράξουν την ευκαιρία και να προχωρήσουν σε λήψη συγκεκριμένων αποφάσεων για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην τελική απόφαση της Διάσκεψης δεν περιλαμβάνεται καμμία αναφορά στη ναυτιλία ούτε στην ανάγκη μείωσης των εκπομπών ρύπων από τον κλάδο. Για τους Σουηδούς εφοπλιστές, όπως άλλωστε και για τη European Community Shipowners’ Associations (ECSA) αλλά και για το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), αυτή η μη αναφορά θα οδηγήσει στην ανάγκη λήψης περιφερειακών ή εθνικών μέτρων κατά της ναυτιλίας, κάτι ωστόσο που θα είναι μη αποτελεσματικό, καθώς η ναυτιλία αποτελεί κατ’ εξοχήν μία διεθνοποιημένη δραστηριότητα.
Η σουηδική ναυτιλιακή βιομηχανία, με επικεφαλής την Ένωση των Σουηδών Εφοπλιστών, τα τελευταία χρόνια συμμετέχει ενεργά σε θέματα ανάπτυξης και εφαρμογής καινοτόμων περιβαλλοντικών λύσεων στον τομέα της ναυτιλίας. Αυτός είναι και ο λόγος που η Ένωση έχει επιλέξει το τελευταίο διάστημα να ενισχύσει την επίσημη προσπάθεια της σουηδικής κυβέρνησης για ένα μέλλον στον τομέα των μεταφορών και της ενέργειας χωρίς ορυκτά καύσιμα, με την συγκεκριμένη πρωτοβουλία της σουηδικής κυβέρνησης να φέρει τον τίτλο «Fossil Free initiative».
Η Pia Berglund, διευθύνουσα σύμβουλος της Ένωσης, υποστηρίζει ότι οι φιλοδοξίες των Σουηδών εφοπλιστών είναι το ίδιο μεγάλες με αυτές τις σουηδικής κυβέρνησης και ο κοινός στόχος παραμένει η υποστήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας έτσι ώστε αυτή να καταστεί πραγματικά βιώσιμη. Η ίδια δηλώνει, επίσης, ότι «για να είναι επιτυχής αυτή η κοινή προσπάθεια απαιτείται αύξηση της εθνικής αλλά και της διεθνούς χρηματοδότησης, έτσι ώστε να ενισχυθεί η καινοτόμος έρευνα και να μπορούν τα αποτελέσματά της να έχουν άμεση και πρακτική εφαρμογή. Άλλωστε μόνο μέσω αυτής της οδού μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος των μηδενικών εκπομπών».
Φωτό: Damen Shipyards
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ