
H κορυφαία κινεζική κρατική αρχή, αρμόδια για θέματα ρύθμισης θεμάτων ανταγωνισμού, επέβαλε πρόστιμα σε σημαντικές διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες ύψους 407 εκατομμυρίων yuan (63 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ), για μονοπωλιακές πρακτικές που διαστρεβλώνουν τον υγιή ανταγωνισμό. Οι εν λόγω εταιρείες ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της κινεζικής αγοράς θαλασσίων μεταφορών.
Σύμφωνα με την αρμόδια Επιτροπή (National Development and Reform Commission) η πολύμηνη έρευνα, που διήρκεσε σχεδόν ένα έτος, απέδειξε ότι οι εταιρείες είχαν συμφωνήσει να “χωρίσουν” την αγορά μεταξύ τους αλλά και να καθορίσουν υψηλές τιμές για τις φορτωτικές από και προς Κίνα. Τα πρόστιμα κυμαίνονται μεταξύ 6 και 9% των συνολικών πωλήσεων των εταιρειών από και προς την Κίνα.
Οι περισσότερες από τις παραβάσεις αφορούν τις θαλάσσιες μεταφορές αυτοκίνητων με αποτέλεσμα την αδικαιολόγητη αύξηση των τιμών στις τιμές των οχημάτων που πωλούνται στην Κίνα. Το πιο βαρύ πρόστιμο έχει κληθεί να αποδώσει η Eukor Car Carriers Inc. το οποίο αγγίζει τα 284 εκατομμύρια yuan. Η Wallenius Wilhelmsen Logistics, κλήθηκε να πληρώσει 45 εκατομμύρια yuan, και η Mitsui O.S.K. Lines Ltd.38 εκατομμύρια yuan.
Επιπλέον 8 εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν κληθεί να δικαιολογήσουν την μη έγκυρη ανακοίνωση των τιμολογίων τους σε δρομολόγια από και προς την Κίνα. Ανάμεσα στις εταιρείες που επιβλήθηκαν ή θα επιβληθούν σημαντικά πρόστιμα περιλαμβάνονται οι κολοσσοί του χώρου Gold Star Line, Pacific International Lines, Maersk Line, Nansung Shipping, Cheng Lie Navigation, COSCO Container Lines Co, Hanjin Shipping Co. and Zim Integrated Shipping. Το πρόστιμο που πρόκειται να επιβληθεί αγγίζει τα 169.500 δολάρια ΗΠΑ.
Η στροφή του Πεκίνου προς νέες πολιτικές και νομοθετικές παρεμβάσεις εναντίον μονοπωλιακών πρακτικών ή συγκροτήσεων καρτέλ έχει ξαφνιάσει διεθνείς παρατηρητές που υποδέχονται με σκεπτικισμό την έντονη δράση των αρμόδιων κινεζικών αρχών. Αν και το Πεκίνο υποστηρίζει ότι οι έλεγχοι και οι παρεμβάσεις των ελεγκτικών αρχών αφορούν όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, διεθνείς αναλυτές θεωρούν ότι σε συγκεκριμένες περιπτώσεις τα δρακόντεια μέτρα αφορούν κυρίως πολυεθνικές εταιρείες και όχι κινεζικούς κολοσσούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ