
H κορυφαία κινεζική κρατική αρχή, αρμόδια για θέματα ρύθμισης θεμάτων ανταγωνισμού, επέβαλε πρόστιμα σε σημαντικές διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες ύψους 407 εκατομμυρίων yuan (63 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ), για μονοπωλιακές πρακτικές που διαστρεβλώνουν τον υγιή ανταγωνισμό. Οι εν λόγω εταιρείες ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της κινεζικής αγοράς θαλασσίων μεταφορών.
Σύμφωνα με την αρμόδια Επιτροπή (National Development and Reform Commission) η πολύμηνη έρευνα, που διήρκεσε σχεδόν ένα έτος, απέδειξε ότι οι εταιρείες είχαν συμφωνήσει να “χωρίσουν” την αγορά μεταξύ τους αλλά και να καθορίσουν υψηλές τιμές για τις φορτωτικές από και προς Κίνα. Τα πρόστιμα κυμαίνονται μεταξύ 6 και 9% των συνολικών πωλήσεων των εταιρειών από και προς την Κίνα.
Οι περισσότερες από τις παραβάσεις αφορούν τις θαλάσσιες μεταφορές αυτοκίνητων με αποτέλεσμα την αδικαιολόγητη αύξηση των τιμών στις τιμές των οχημάτων που πωλούνται στην Κίνα. Το πιο βαρύ πρόστιμο έχει κληθεί να αποδώσει η Eukor Car Carriers Inc. το οποίο αγγίζει τα 284 εκατομμύρια yuan. Η Wallenius Wilhelmsen Logistics, κλήθηκε να πληρώσει 45 εκατομμύρια yuan, και η Mitsui O.S.K. Lines Ltd.38 εκατομμύρια yuan.
Επιπλέον 8 εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν κληθεί να δικαιολογήσουν την μη έγκυρη ανακοίνωση των τιμολογίων τους σε δρομολόγια από και προς την Κίνα. Ανάμεσα στις εταιρείες που επιβλήθηκαν ή θα επιβληθούν σημαντικά πρόστιμα περιλαμβάνονται οι κολοσσοί του χώρου Gold Star Line, Pacific International Lines, Maersk Line, Nansung Shipping, Cheng Lie Navigation, COSCO Container Lines Co, Hanjin Shipping Co. and Zim Integrated Shipping. Το πρόστιμο που πρόκειται να επιβληθεί αγγίζει τα 169.500 δολάρια ΗΠΑ.
Η στροφή του Πεκίνου προς νέες πολιτικές και νομοθετικές παρεμβάσεις εναντίον μονοπωλιακών πρακτικών ή συγκροτήσεων καρτέλ έχει ξαφνιάσει διεθνείς παρατηρητές που υποδέχονται με σκεπτικισμό την έντονη δράση των αρμόδιων κινεζικών αρχών. Αν και το Πεκίνο υποστηρίζει ότι οι έλεγχοι και οι παρεμβάσεις των ελεγκτικών αρχών αφορούν όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, διεθνείς αναλυτές θεωρούν ότι σε συγκεκριμένες περιπτώσεις τα δρακόντεια μέτρα αφορούν κυρίως πολυεθνικές εταιρείες και όχι κινεζικούς κολοσσούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ