
Ως γεγονός της οικονομικής αρθρογραφία της χρονιάς παρουσιάζεται η τιμή του πετρελαίου και η μελλοντική πορεία της ενεργειακής αγοράς: Οι τιμές του αργού πετρελαίου έχουν μειωθεί σχεδόν 30% αυτό το έτος, και οι αναλυτές αναμένουν ότι οι τιμές θα παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Οι χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου θεωρούνται από τα αμερικανικά ΜΜΕ ως κινητήριος δύναμη και για τους καταναλωτές των ΗΠΑ αλλά και της αμερικανικής οικονομίας γενικότερα αφού, οι τιμές της βενζίνης βρίσκονται σήμερα στο χαμηλότερο επίπεδο πoυ έχει σημειωθεί από το 2006.
Σύμφωνα με παρατηρητές η εξοικονόμηση βενζίνης σε κάθε αμερικανικό νοικοκυρά κατά 100 δολάρια το μήνα λειτουργεί σαν μια έμμεση μείωση της φορολογίας για τους καταναλωτές και τονώνει το εμπόριο και τις εσωτερικές μεταφορές και μετακινήσεις.
Ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών (ΟΠΕΚ) συνεδρίασε στις 4 Δεκεμβρίου και αποφάσισε να κρατήσει την παραγωγή αργού πετρελαίου στα σημερινά επίπεδα, αν και ήδη παρουσιάζεται υπερπροσφορά στην αγορά.
Οι χώρες του ΟΠΕΚ παράγουν σήμερα περίπου 31,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα αλλά τα μέλη του Οργανισμού δεν συμφώνησαν στη μείωση της παραγωγής τους γεγονός το οποίο δημιουργεί πλέον σε εξειδικευμένους αναλυτές έντονη ανησυχία λόγω της παρατεταμένης υπερπροσφοράς. Τα διεθνή ΜΜΕ επισημαίνουν επίσης ότι η αγορά του πετρελαίου θα συνεχίσει να “σύρεται” προς τα κάτω.
Επί του παρόντος παρουσιάζεται υπερπροσφορά του αργού κατά 2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, ενώ οι αναλυτές αναμένουν ότι οι τιμές θα παραμένουν σχετικά χαμηλά για όλη τη διάρκεια του 2016 αλλά και πιθανώς το 2017.
Η παραγωγή του ΟΠΕΚ το 2016 θα παραμείνει ελαφρώς πάνω από το τρέχον επίπεδο, σε 31.800.000 βαρέλια την ημέρα. H παραγωγή του Ιράκ θα είναι ελαφρώς κάτω από τα σημερινά επίπεδα και του Ιράν θα παρουσιάσει μια μικρή αυξητική πορεία στην παραγωγή, σύμφωνα με στοιχεία της Goldman Sachs.
Η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου, σύμφωνα με όλα τα δημοσιεύματα και τις εκθέσεις, δεν θα αποκατασταθεί μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2016.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ