
Ως γεγονός της οικονομικής αρθρογραφία της χρονιάς παρουσιάζεται η τιμή του πετρελαίου και η μελλοντική πορεία της ενεργειακής αγοράς: Οι τιμές του αργού πετρελαίου έχουν μειωθεί σχεδόν 30% αυτό το έτος, και οι αναλυτές αναμένουν ότι οι τιμές θα παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Οι χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου θεωρούνται από τα αμερικανικά ΜΜΕ ως κινητήριος δύναμη και για τους καταναλωτές των ΗΠΑ αλλά και της αμερικανικής οικονομίας γενικότερα αφού, οι τιμές της βενζίνης βρίσκονται σήμερα στο χαμηλότερο επίπεδο πoυ έχει σημειωθεί από το 2006.
Σύμφωνα με παρατηρητές η εξοικονόμηση βενζίνης σε κάθε αμερικανικό νοικοκυρά κατά 100 δολάρια το μήνα λειτουργεί σαν μια έμμεση μείωση της φορολογίας για τους καταναλωτές και τονώνει το εμπόριο και τις εσωτερικές μεταφορές και μετακινήσεις.
Ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών (ΟΠΕΚ) συνεδρίασε στις 4 Δεκεμβρίου και αποφάσισε να κρατήσει την παραγωγή αργού πετρελαίου στα σημερινά επίπεδα, αν και ήδη παρουσιάζεται υπερπροσφορά στην αγορά.
Οι χώρες του ΟΠΕΚ παράγουν σήμερα περίπου 31,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα αλλά τα μέλη του Οργανισμού δεν συμφώνησαν στη μείωση της παραγωγής τους γεγονός το οποίο δημιουργεί πλέον σε εξειδικευμένους αναλυτές έντονη ανησυχία λόγω της παρατεταμένης υπερπροσφοράς. Τα διεθνή ΜΜΕ επισημαίνουν επίσης ότι η αγορά του πετρελαίου θα συνεχίσει να “σύρεται” προς τα κάτω.
Επί του παρόντος παρουσιάζεται υπερπροσφορά του αργού κατά 2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, ενώ οι αναλυτές αναμένουν ότι οι τιμές θα παραμένουν σχετικά χαμηλά για όλη τη διάρκεια του 2016 αλλά και πιθανώς το 2017.
Η παραγωγή του ΟΠΕΚ το 2016 θα παραμείνει ελαφρώς πάνω από το τρέχον επίπεδο, σε 31.800.000 βαρέλια την ημέρα. H παραγωγή του Ιράκ θα είναι ελαφρώς κάτω από τα σημερινά επίπεδα και του Ιράν θα παρουσιάσει μια μικρή αυξητική πορεία στην παραγωγή, σύμφωνα με στοιχεία της Goldman Sachs.
Η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου, σύμφωνα με όλα τα δημοσιεύματα και τις εκθέσεις, δεν θα αποκατασταθεί μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2016.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ