
Ως γεγονός της οικονομικής αρθρογραφία της χρονιάς παρουσιάζεται η τιμή του πετρελαίου και η μελλοντική πορεία της ενεργειακής αγοράς: Οι τιμές του αργού πετρελαίου έχουν μειωθεί σχεδόν 30% αυτό το έτος, και οι αναλυτές αναμένουν ότι οι τιμές θα παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Οι χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου θεωρούνται από τα αμερικανικά ΜΜΕ ως κινητήριος δύναμη και για τους καταναλωτές των ΗΠΑ αλλά και της αμερικανικής οικονομίας γενικότερα αφού, οι τιμές της βενζίνης βρίσκονται σήμερα στο χαμηλότερο επίπεδο πoυ έχει σημειωθεί από το 2006.
Σύμφωνα με παρατηρητές η εξοικονόμηση βενζίνης σε κάθε αμερικανικό νοικοκυρά κατά 100 δολάρια το μήνα λειτουργεί σαν μια έμμεση μείωση της φορολογίας για τους καταναλωτές και τονώνει το εμπόριο και τις εσωτερικές μεταφορές και μετακινήσεις.
Ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών (ΟΠΕΚ) συνεδρίασε στις 4 Δεκεμβρίου και αποφάσισε να κρατήσει την παραγωγή αργού πετρελαίου στα σημερινά επίπεδα, αν και ήδη παρουσιάζεται υπερπροσφορά στην αγορά.
Οι χώρες του ΟΠΕΚ παράγουν σήμερα περίπου 31,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα αλλά τα μέλη του Οργανισμού δεν συμφώνησαν στη μείωση της παραγωγής τους γεγονός το οποίο δημιουργεί πλέον σε εξειδικευμένους αναλυτές έντονη ανησυχία λόγω της παρατεταμένης υπερπροσφοράς. Τα διεθνή ΜΜΕ επισημαίνουν επίσης ότι η αγορά του πετρελαίου θα συνεχίσει να “σύρεται” προς τα κάτω.
Επί του παρόντος παρουσιάζεται υπερπροσφορά του αργού κατά 2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, ενώ οι αναλυτές αναμένουν ότι οι τιμές θα παραμένουν σχετικά χαμηλά για όλη τη διάρκεια του 2016 αλλά και πιθανώς το 2017.
Η παραγωγή του ΟΠΕΚ το 2016 θα παραμείνει ελαφρώς πάνω από το τρέχον επίπεδο, σε 31.800.000 βαρέλια την ημέρα. H παραγωγή του Ιράκ θα είναι ελαφρώς κάτω από τα σημερινά επίπεδα και του Ιράν θα παρουσιάσει μια μικρή αυξητική πορεία στην παραγωγή, σύμφωνα με στοιχεία της Goldman Sachs.
Η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου, σύμφωνα με όλα τα δημοσιεύματα και τις εκθέσεις, δεν θα αποκατασταθεί μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2016.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ