
Ως γεγονός της οικονομικής αρθρογραφία της χρονιάς παρουσιάζεται η τιμή του πετρελαίου και η μελλοντική πορεία της ενεργειακής αγοράς: Οι τιμές του αργού πετρελαίου έχουν μειωθεί σχεδόν 30% αυτό το έτος, και οι αναλυτές αναμένουν ότι οι τιμές θα παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Οι χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου θεωρούνται από τα αμερικανικά ΜΜΕ ως κινητήριος δύναμη και για τους καταναλωτές των ΗΠΑ αλλά και της αμερικανικής οικονομίας γενικότερα αφού, οι τιμές της βενζίνης βρίσκονται σήμερα στο χαμηλότερο επίπεδο πoυ έχει σημειωθεί από το 2006.
Σύμφωνα με παρατηρητές η εξοικονόμηση βενζίνης σε κάθε αμερικανικό νοικοκυρά κατά 100 δολάρια το μήνα λειτουργεί σαν μια έμμεση μείωση της φορολογίας για τους καταναλωτές και τονώνει το εμπόριο και τις εσωτερικές μεταφορές και μετακινήσεις.
Ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών (ΟΠΕΚ) συνεδρίασε στις 4 Δεκεμβρίου και αποφάσισε να κρατήσει την παραγωγή αργού πετρελαίου στα σημερινά επίπεδα, αν και ήδη παρουσιάζεται υπερπροσφορά στην αγορά.
Οι χώρες του ΟΠΕΚ παράγουν σήμερα περίπου 31,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα αλλά τα μέλη του Οργανισμού δεν συμφώνησαν στη μείωση της παραγωγής τους γεγονός το οποίο δημιουργεί πλέον σε εξειδικευμένους αναλυτές έντονη ανησυχία λόγω της παρατεταμένης υπερπροσφοράς. Τα διεθνή ΜΜΕ επισημαίνουν επίσης ότι η αγορά του πετρελαίου θα συνεχίσει να “σύρεται” προς τα κάτω.
Επί του παρόντος παρουσιάζεται υπερπροσφορά του αργού κατά 2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, ενώ οι αναλυτές αναμένουν ότι οι τιμές θα παραμένουν σχετικά χαμηλά για όλη τη διάρκεια του 2016 αλλά και πιθανώς το 2017.
Η παραγωγή του ΟΠΕΚ το 2016 θα παραμείνει ελαφρώς πάνω από το τρέχον επίπεδο, σε 31.800.000 βαρέλια την ημέρα. H παραγωγή του Ιράκ θα είναι ελαφρώς κάτω από τα σημερινά επίπεδα και του Ιράν θα παρουσιάσει μια μικρή αυξητική πορεία στην παραγωγή, σύμφωνα με στοιχεία της Goldman Sachs.
Η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου, σύμφωνα με όλα τα δημοσιεύματα και τις εκθέσεις, δεν θα αποκατασταθεί μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2016.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ