
Με ιδιαίτερα συναισθήματα πραγματοποιήθηκε η τακτική Γενική Συνέλευση της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας. Για πρώτη φορά από την ίδρυση της στις εκλογές που διενεργήθηκαν δεν συμμετείχε ο πρώτος πρόεδρος της Ένωσης και ιδρυτικό στέλεχος αυτής, ο Αλέκος Τουρκολιάς λόγω της γνωστής περιπέτειας υγείας του. Την προεδρία της Γενικής Συνέλευσης ανέλαβε ο αντιπρόεδρος του απερχόμενου Δ.Σ.. Νικόλαος Βουγιούκας.
Η Γενική Συνέλευση ύστερα από πρόταση του γενικού γραμματέα, Γιώργου Ξηραδάκη ενέκρινε ομόφωνα τον ορισμό του απερχόμενου προέδρου Αλέκου Τουρκολιά ως επίτιμου προέδρου της Ένωσης και όλο το σώμα ευχήθηκε την άμεση αποκατάσταση της υγείας του.
Στις εκλογές που ακολούθησαν παρουσία μεγάλου πλήθους των μελών εκλέχθηκαν τα νέα μέλη του διοικητικού συμβουλίου τα οποία συνήλθαν σε σώμα και αποφάσισαν την ακόλουθη σύσταση του νέου διοικητικού συμβουλίου:
Νικόλαος Βουγιούκας, (3V Consultants) Πρόεδρος
Βασίλης Μαντζαβίνος, (Unicredit Bank) Αντιπρόεδρος Α,
Κωνσταντίνος Οικονόμου (Τράπεζα Πειραιώς) Αντιπρόεδρος Β.,
Γιώργος Ξηραδάκης (China Development Bank/XRTC ), Γενικός Γραμματέας
Κατερίνα Φίτσιου (XRTC Business Consultants) , Ταμίας
Γιώργος Λάιος, (Royal Bank of Scotland) Αν. Γεν. Γραμματέας
Κωνσταντίνος Ιωάννου, (Τράπεζα Πειραιώς) Μέλος
Αναπληρωματικά μέλη εξελέγησαν οι κκ Αντώνης Λάμνιδης (HSBC) και Κωνσταντίνος Κουτσουμπέλης (Freeseas) .
Ο νέος πρόεδρος Βουγιούκας αναφερόμενος για το έργο του νέου διοικητικού συμβουλίου ανέφερε την αναγκαιότητα της μεταβίβασης της εμπειρίας από τα παλαιότερα στελέχη στα νέα τονίζοντας το σημαντικό έργο του Έλληνα χρηματοδότη της ναυτιλίας τόσο στις τράπεζες όσο και στις ναυτιλιακές εταιρείες για την πορεία της ελληνικής αλλά και παγκόσμιας ναυτιλίας. « Είναι γεγονός ότι η ελληνική ναυτιλία επηρεάζει με ότι συμβαίνει σε αυτή και την παγκόσμια ναυτιλία και κάτω από αυτό το πρίσμα είμαστε όλοι υπεύθυνοι να συνεχίσουμε το πολύτιμο έργο και την στήριξη της ναυτιλιακής αγοράς. Εμείς που εργαζόμαστε στην Ελλάδα θέλουμε όλοι να διατηρήσει η ελληνική ναυτιλία την ηγεμονική της θέση στο παγκόσμιο στερέωμα. Καλούμε όλους τους τραπεζικούς και χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς να παραμείνουν στην Ελλάδα και να στηρίξουν την ελληνική ναυτιλία». «Εξάλλου, όλα αυτά τα δύσκολα για την ναυτιλιακή αγορά χρόνια από την έναρξη της χρηματοπιστωτικής κρίσης και τώρα με την κρίση υπερχωρητικότητας της ναυτιλίας διαφάνηκε περίτρανα ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις κατάφεραν να αντέξουν στις δυσκολίες της ναυλαγοράς και να εστιάσουν σε νέες επενδύσεις» κατέληξε ο κ. Βουγιούκας.
Ο γενικός γραμματέας Γιώργος Ξηραδάκης αναφέρθηκε διεξοδικά στην αναγκαιότητα δραστηριοποίησης νέων στον κλάδο της ναυτιλιακής χρηματοδότησης (Shipping finance) και κάλεσε όλα τα νέα στελέχη που εργάζονται στην Ελλάδα ή το εξωτερικό και στηρίζουν την ελληνική ναυτιλία να γίνουν μέλη της ένωσης. « Η διάδοση της γνώσης και της εμπειρίας είναι πολύ σημαντικό στοιχείο για την συνέχιση του έργου του ναυτιλιακού τραπεζίτη αλλά και του χρηματοδοτικού στελέχους της ελληνικής ναυτιλίας» είπε ο κ. Ξηραδάκης για να επισημάνει στη συνέχεια την αναγκαιότητα για την ελληνική οικονομία όχι μόνο να παραμείνουν οι ελληνικές τράπεζες στο χώρο αλλά και «να προσπαθήσουμε όλοι να φέρουμε και νέους παίχτες στην αγορά».
«Όλοι γνωρίζουμε τις δυσκολίες που έχουν επιφέρει στον κλάδο μας οι έλεγχοι κεφαλαίων (Capital Controls) πλην όμως θα πρέπει να ξέρουμε ότι η ελληνική ναυτιλία μπορεί και αντέχει τις δυσκολίες και παράλληλα αποτελεί επενδυτικό στόχο διεθνών επενδυτικών και τραπεζικών ομίλων. Άλλωστε κάποια στιγμή θα τελειώσει και αυτή η ταλαιπωρία τόσο για τη χώρα όσο και για την εξωστρεφή ελληνική ναυτιλία».
Το νέο διοικητικό συμβούλιο θα προσπαθήσει να συναντηθεί τόσο με την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας όσο και με τη ναυτιλιακή κοινότητα επιδιώκοντας συνάντηση με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος κι άλλους φορείς με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων για την πορεία της αγοράς αλλά και την αλληλοενημέρωση των μερών γύρω από τον κλάδο της χρηματοδότησης της ελληνικής αγοράς. .Εντός του ερχόμενου έτους θα εορταστεί η κεντρική εκδήλωση της ένωσης για την Ημέρα Χρηματοδότησης της Ελληνικής Ναυτιλίας ενώ θα πραγματοποιηθούν κι άλλες εκδηλώσεις στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…

Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…

Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…

Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…

Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…

Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…

Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…

Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ