
Σύμφωνα με πληροφορίες του Gard P&I Club, το Πεκίνο αποφάσισε την δημιουργία 3 νέων Περιοχών Ελέγχου Εκπομπών (ECA – Emission Control Areas) και ανακοινώνει νέους περιορισμούς που αφορούν την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλείται από τα καύσιμα των πλοίων που προσεγγίζουν κινεζικούς λιμένες.
Ειδικότερα, οι νέοι κανονισμοί, που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2017, περιορίζουν το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο έκλυσης θείου από τα πλοία που βρίσκονται σε λιμένα της Κίνας στο 0,5% και εντάσσονται στο πλαίσιο ενός πενταετούς σχεδίου για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης κατά 65% στους μεγαλύτερους λιμένες της χώρας.
Να σημειωθεί ότι οι ανωτέρω κανονισμοί σε ορισμένες κομβικές λιμενικές περιοχές της Κίνας θα τεθούν σε ισχύ πολύ πιο άμεσα και συγκεκριμένα από την 1η Ιανουαρίου 2016. Πρόκειται για τις λιμενικές περιοχές:
1. Pearl River Delta (λιμένες: Shenzhen, Guangzhou και Zhuhai)
2. Yangtze River Delta (λιμένες: Shanghai, Ningbo-Zhoushan, Suzhou και Nantong)
3. Bohai-rim Waters (λιμένες: Tianjin, Qinhuangdao, Tangshan και Huanghua)
Σχετικά με την εφαρμογή των παραπάνω κανονισμών, αξίζει να αναφερθούν τα εξής:
● Οι νέοι κανονισμοί θα έχουν εφαρμογή σε όλα τα πλοία, με εξαίρεση τα πολεμικά, που καλούν στους λιμένες της Κίνας από την 1η Ιανουαρίου 2017. Να σημειωθεί ότι πριν από αυτήν την ημερομηνία η συμμόρφωση με τον κανονισμό δεν είναι υποχρεωτική.
● Από την 1η Ιανουαρίου 2018, ο κανονισμός που αφορά σε ανώτατο επιτρεπόμενο όριο έκλυσης θείου στο 0,5% θα επεκταθεί σε όλους τους κινεζικούς λιμένες που βρίσκονται εντός των ECA. Μέχρι τότε, όμως, (πλην των 11 προαναφερόμενων λιμένων)ισχύει ο κανονισμός 14 του Annex VI της MARPOL για ποσοστό έκλυσης θείου από τα καύσιμα των πλοίων 3,5%.
● Από την 1η Ιανουαρίου 2019, όλα τα πλοία που εισέρχονται στις κινεζικές ECAs θα πρέπει να τηρούν το όριο του 0,5%.
● Από το τέλος του 2019 και έπειτα η Κινεζική κυβέρνηση θα αποφασίσει εάν θα κατεβάσει το όριο στο 0,1% ή όχι.
Σχετικά με τα παραπάνω, το circular No. PNI1510 του Gard P&I club περιέχει λεπτομερείς περιγραφές και απεικονίσεις για την εφαρμογή του κανονισμού. Ενδεικτικά, παρεμφερής κανονισμός εφαρμόστηκε και στο Hong Kong τον Ιούλιο του 2015.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ