
Σύμφωνα με πληροφορίες του Gard P&I Club, το Πεκίνο αποφάσισε την δημιουργία 3 νέων Περιοχών Ελέγχου Εκπομπών (ECA – Emission Control Areas) και ανακοινώνει νέους περιορισμούς που αφορούν την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλείται από τα καύσιμα των πλοίων που προσεγγίζουν κινεζικούς λιμένες.
Ειδικότερα, οι νέοι κανονισμοί, που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2017, περιορίζουν το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο έκλυσης θείου από τα πλοία που βρίσκονται σε λιμένα της Κίνας στο 0,5% και εντάσσονται στο πλαίσιο ενός πενταετούς σχεδίου για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης κατά 65% στους μεγαλύτερους λιμένες της χώρας.
Να σημειωθεί ότι οι ανωτέρω κανονισμοί σε ορισμένες κομβικές λιμενικές περιοχές της Κίνας θα τεθούν σε ισχύ πολύ πιο άμεσα και συγκεκριμένα από την 1η Ιανουαρίου 2016. Πρόκειται για τις λιμενικές περιοχές:
1. Pearl River Delta (λιμένες: Shenzhen, Guangzhou και Zhuhai)
2. Yangtze River Delta (λιμένες: Shanghai, Ningbo-Zhoushan, Suzhou και Nantong)
3. Bohai-rim Waters (λιμένες: Tianjin, Qinhuangdao, Tangshan και Huanghua)
Σχετικά με την εφαρμογή των παραπάνω κανονισμών, αξίζει να αναφερθούν τα εξής:
● Οι νέοι κανονισμοί θα έχουν εφαρμογή σε όλα τα πλοία, με εξαίρεση τα πολεμικά, που καλούν στους λιμένες της Κίνας από την 1η Ιανουαρίου 2017. Να σημειωθεί ότι πριν από αυτήν την ημερομηνία η συμμόρφωση με τον κανονισμό δεν είναι υποχρεωτική.
● Από την 1η Ιανουαρίου 2018, ο κανονισμός που αφορά σε ανώτατο επιτρεπόμενο όριο έκλυσης θείου στο 0,5% θα επεκταθεί σε όλους τους κινεζικούς λιμένες που βρίσκονται εντός των ECA. Μέχρι τότε, όμως, (πλην των 11 προαναφερόμενων λιμένων)ισχύει ο κανονισμός 14 του Annex VI της MARPOL για ποσοστό έκλυσης θείου από τα καύσιμα των πλοίων 3,5%.
● Από την 1η Ιανουαρίου 2019, όλα τα πλοία που εισέρχονται στις κινεζικές ECAs θα πρέπει να τηρούν το όριο του 0,5%.
● Από το τέλος του 2019 και έπειτα η Κινεζική κυβέρνηση θα αποφασίσει εάν θα κατεβάσει το όριο στο 0,1% ή όχι.
Σχετικά με τα παραπάνω, το circular No. PNI1510 του Gard P&I club περιέχει λεπτομερείς περιγραφές και απεικονίσεις για την εφαρμογή του κανονισμού. Ενδεικτικά, παρεμφερής κανονισμός εφαρμόστηκε και στο Hong Kong τον Ιούλιο του 2015.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ