
Σύμφωνα με πληροφορίες του Gard P&I Club, το Πεκίνο αποφάσισε την δημιουργία 3 νέων Περιοχών Ελέγχου Εκπομπών (ECA – Emission Control Areas) και ανακοινώνει νέους περιορισμούς που αφορούν την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλείται από τα καύσιμα των πλοίων που προσεγγίζουν κινεζικούς λιμένες.
Ειδικότερα, οι νέοι κανονισμοί, που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2017, περιορίζουν το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο έκλυσης θείου από τα πλοία που βρίσκονται σε λιμένα της Κίνας στο 0,5% και εντάσσονται στο πλαίσιο ενός πενταετούς σχεδίου για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης κατά 65% στους μεγαλύτερους λιμένες της χώρας.
Να σημειωθεί ότι οι ανωτέρω κανονισμοί σε ορισμένες κομβικές λιμενικές περιοχές της Κίνας θα τεθούν σε ισχύ πολύ πιο άμεσα και συγκεκριμένα από την 1η Ιανουαρίου 2016. Πρόκειται για τις λιμενικές περιοχές:
1. Pearl River Delta (λιμένες: Shenzhen, Guangzhou και Zhuhai)
2. Yangtze River Delta (λιμένες: Shanghai, Ningbo-Zhoushan, Suzhou και Nantong)
3. Bohai-rim Waters (λιμένες: Tianjin, Qinhuangdao, Tangshan και Huanghua)
Σχετικά με την εφαρμογή των παραπάνω κανονισμών, αξίζει να αναφερθούν τα εξής:
● Οι νέοι κανονισμοί θα έχουν εφαρμογή σε όλα τα πλοία, με εξαίρεση τα πολεμικά, που καλούν στους λιμένες της Κίνας από την 1η Ιανουαρίου 2017. Να σημειωθεί ότι πριν από αυτήν την ημερομηνία η συμμόρφωση με τον κανονισμό δεν είναι υποχρεωτική.
● Από την 1η Ιανουαρίου 2018, ο κανονισμός που αφορά σε ανώτατο επιτρεπόμενο όριο έκλυσης θείου στο 0,5% θα επεκταθεί σε όλους τους κινεζικούς λιμένες που βρίσκονται εντός των ECA. Μέχρι τότε, όμως, (πλην των 11 προαναφερόμενων λιμένων)ισχύει ο κανονισμός 14 του Annex VI της MARPOL για ποσοστό έκλυσης θείου από τα καύσιμα των πλοίων 3,5%.
● Από την 1η Ιανουαρίου 2019, όλα τα πλοία που εισέρχονται στις κινεζικές ECAs θα πρέπει να τηρούν το όριο του 0,5%.
● Από το τέλος του 2019 και έπειτα η Κινεζική κυβέρνηση θα αποφασίσει εάν θα κατεβάσει το όριο στο 0,1% ή όχι.
Σχετικά με τα παραπάνω, το circular No. PNI1510 του Gard P&I club περιέχει λεπτομερείς περιγραφές και απεικονίσεις για την εφαρμογή του κανονισμού. Ενδεικτικά, παρεμφερής κανονισμός εφαρμόστηκε και στο Hong Kong τον Ιούλιο του 2015.

ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με σημαία Λιβερίας και 28μελές πλήρωμα, στη θαλάσσια περιοχή 12,7 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Σκύρου, λόγω απώλειας ηλεκτρικής ενέργειας…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ