
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Η κατάσταση στην αγορά των διαλύσεων παραμένει σταθερά αρνητική, με τις εμπλεκόμενες χώρες να μην μπορούν να ανταγωνιστούν τις χαμηλές τιμές του εισαγόμενου σιδήρου από την Κίνα αλλά και να μην έχουν λάβει και κανένα «προστατευτικό» μέτρο ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.
Δεν είναι λοιπόν υπερβολή να θεωρήσουμε ότι το τελευταίο τρίμηνο του έτους που ιστορικά είναι από τα πιο δυνατά, φέτος να καταλήξει να είναι από τα πιο άσχημα, σε σημείο μάλιστα όπου λόγω και της χαμηλής ναυλαγοράς οι πλοιοκτήτες να προτιμήσουν την λογική του Lay Up από τη διάλυση.
Στην Ινδία, η αγορά απλά δεν λειτουργεί καθώς τις τελευταίες 2 εβδομάδες οι τιμές του σιδήρου έχουν σταθερή πτωτική πορεία, έχοντας μειωθεί κατά $ 20/LDT ενώ ταυτόχρονα και η ισοτιμία της ρουπίας δεν βοηθάει την όλη κατάσταση καθώς όλη την εβδομάδα βρισκότανε πάνω από τις 65 ρουπίες προς το δολάριο.
Το Μπαγκλαντές, είναι ίσως η μόνη αγορά που δείχνει κάποια αγοραστική διάθεση κυρίως για πλοία μεγαλύτερου τονάζ, όπως Capes και μάλιστα οι αγοραστές λόγω έλλειψης προσφοράς δεν διστάζουν να προσφέρουν και τιμές υψηλότερες από τις τρέχουσες ώστε να βελτιώσουν τον μέσο όρο κτήσης, καθώς τους προηγούμενους μήνες είχαν αγοράσει στο top της αγοράς.
Το Πακιστάν, ακολουθώντας την Ινδία στα επίπεδα των τιμών έμεινε και αυτό εκτός αγοράς ενώ ταυτόχρονα και η υποτίμηση του νομίσματος του κατά 1% την προηγούμενη εβδομάδα επιδείνωσε περαιτέρω την όλη κατάσταση.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και στη συνέχεια την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις «διαλύτριες» χώρες με συνέπεια τα ανωτέρω αρνητικά αποτελέσματα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 223,915 DWT περίπου, εκ των οποίων το 44% (98,478 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 56% (125,437 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 295 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ