
Οι εγκαταστάσεις, οι διεθνείς πιστοποιήσεις, o όγκος των διακινούμενων εμπορευμάτων και η παρουσία των μεγαλύτερων εταιρειών εμπορίας καφέ στον κόσμο έχουν αναδείξει το λιμάνι της Βαρκελώνης στο πλέον σημαντικό λιμάνι για το εμπόριο καφέ στη Μεσόγειο.
Ο πράσινος καφές αλλά και το κακάο απαιτούν αυστηρές συνθήκες μεταφοράς και αποθήκευσης. Μολονότι ο καφές μεταφέρεται σε εμπορευματοκιβώτια δια θαλάσσης αλλά και ξηράς, και είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητος στην υγρασία και τις μεταβαλλόμενες θερμοκρασίες, συνεχίζεται να διακινείται μέσα σε σακιά από γιούτα ή σε τσουβάλια.
Από πλευράς όγκου, η διακίνηση καφέ στο λιμάνι της Βαρκελώνης ανήλθε κατά το 2014 στους 300,000 τόνους, εκ των οποίων ποσοστό άνω του 20% αφορούσε transit φορτία.
Τέσσερις είναι οι κύριες διεθνείς εταιρείες εμπορίας καφέ που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι της Βαρκελώνης: BIT, Molenbergnatie, VIORVI και Pacorini, ενώ οι κυριότερες χώρες που προμηθεύουν καφέ στο λιμάνι της Βαρκελώνης είναι το Βιετνάμ, η Βραζιλία, η Αλγερία, η Κολομβία, η Κένυα και το Μεξικό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Βαρκελώνη είναι το μόνο λιμάνι της Μεσογείου που έχει πιστοποιηθεί ως λιμάνι εισαγωγής, αποθήκευσης και εξαγωγής καφέ ποικιλίας Robusta και Arabica προς το New York ICE (Intercontinental Exchange – Futures) και το LIFFE (London International Financial Futures and Options Exchange).
Όπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο Τύπου, εκπρόσωποι των αρχών του λιμένα της Βαρκελώνης, των εταιρειών αποθήκευσης καθώς και της Ισπανικής Ομοσπονδίας Καφέ (FEC) επισκέφτηκαν πριν λίγο καιρό τη Νέα Υόρκη και το Νιου Τζέρσεϊ επιχειρώντας να προωθήσουν την Βαρκελώνη ως λιμάνι εισαγωγής, αποθήκευσης και επανεξαγωγής καφέ, αλλά και να εντοπίσουν πιθανές νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ