
Οι εγκαταστάσεις, οι διεθνείς πιστοποιήσεις, o όγκος των διακινούμενων εμπορευμάτων και η παρουσία των μεγαλύτερων εταιρειών εμπορίας καφέ στον κόσμο έχουν αναδείξει το λιμάνι της Βαρκελώνης στο πλέον σημαντικό λιμάνι για το εμπόριο καφέ στη Μεσόγειο.
Ο πράσινος καφές αλλά και το κακάο απαιτούν αυστηρές συνθήκες μεταφοράς και αποθήκευσης. Μολονότι ο καφές μεταφέρεται σε εμπορευματοκιβώτια δια θαλάσσης αλλά και ξηράς, και είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητος στην υγρασία και τις μεταβαλλόμενες θερμοκρασίες, συνεχίζεται να διακινείται μέσα σε σακιά από γιούτα ή σε τσουβάλια.
Από πλευράς όγκου, η διακίνηση καφέ στο λιμάνι της Βαρκελώνης ανήλθε κατά το 2014 στους 300,000 τόνους, εκ των οποίων ποσοστό άνω του 20% αφορούσε transit φορτία.
Τέσσερις είναι οι κύριες διεθνείς εταιρείες εμπορίας καφέ που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι της Βαρκελώνης: BIT, Molenbergnatie, VIORVI και Pacorini, ενώ οι κυριότερες χώρες που προμηθεύουν καφέ στο λιμάνι της Βαρκελώνης είναι το Βιετνάμ, η Βραζιλία, η Αλγερία, η Κολομβία, η Κένυα και το Μεξικό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Βαρκελώνη είναι το μόνο λιμάνι της Μεσογείου που έχει πιστοποιηθεί ως λιμάνι εισαγωγής, αποθήκευσης και εξαγωγής καφέ ποικιλίας Robusta και Arabica προς το New York ICE (Intercontinental Exchange – Futures) και το LIFFE (London International Financial Futures and Options Exchange).
Όπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο Τύπου, εκπρόσωποι των αρχών του λιμένα της Βαρκελώνης, των εταιρειών αποθήκευσης καθώς και της Ισπανικής Ομοσπονδίας Καφέ (FEC) επισκέφτηκαν πριν λίγο καιρό τη Νέα Υόρκη και το Νιου Τζέρσεϊ επιχειρώντας να προωθήσουν την Βαρκελώνη ως λιμάνι εισαγωγής, αποθήκευσης και επανεξαγωγής καφέ, αλλά και να εντοπίσουν πιθανές νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ