
Μια εικόνα είναι ίση με χίλιες λέξεις. Και πράγματι, κοιτάζοντας τα δεδομένα του AIS (Automatic Identification System), που παρουσιάζουν την εικόνα της ναυτιλιακής κίνησης στη διώρυγα του Παναμά, ένα πράγμα είναι σίγουρο: Εάν κάποιος ενδιαφέρεται για τον διάπλου του διάσημου καναλιού, θα πρέπει να περιμένει αρκετά.
Αγκυροβολημένα και στις δύο πλευρές της διώρυγας βρίσκονται δεκάδες φορτηγά πλοία χύδην φορτίου, τάνκερ αλλά και πολλοί ακόμα τύποι πλοίων.
Συνολικά 129 πλοία αναμένουν την είσοδο τους στη διώρυγα, με το χρόνο αναμονής για πλοία που δεν πλήρωσαν premium για να τους κρατηθεί μια «θέση», να φτάνει τις τουλάχιστον πέντε ημέρες.
Ο λόγος για την καθυστέρηση, σύμφωνα με ανακοίνωση της διαχειρίστριας αρχής της διώρυγας του Παναμά, είναι ο υψηλός αριθμός αφίξεων κατά το μήνα Σεπτέμβριο σε συνδυασμό με εργασίες συντήρησης στις λεκάνες, ¬ οι οποίες τελικά αναβλήθηκαν για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πλοίων που αναμένουν τη διέλευση τους. Σημαντικός λόγος των καθυστερήσεων επίσης, είναι οι εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες στην περιοχή και η πυκνή ομίχλη που έχει στην κυριολεξία ‘τυφλώσει’ τον Παναμά εδώ και μία εβδομάδα αλλά και ο μεγάλος αριθμός πλέον αναύλωτων φορτηγών πλοίων που δεν καταβάλλον το ειδικό τέλος και περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους για διέλευση αλλά και για ναύλωση στις γύρω περιοχές…
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διέλευση της διώρυγας συνήθως απαιτεί 24 με 30 ώρες. Σε αυτές συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος της άφιξης, οι ώρες αναμονής και ο χρόνος της διέλευσης, ο οποίος απαιτεί περίπου 10 με 12 ώρες, αλλά τις τελευταίες ημέρες, ένεκα του συνωστισμού που παρατηρείται, ο παραπάνω χρόνος έχει φτάσει ακόμα και τις 80 ώρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ