
Η Γερμανική ναυτιλιακή οικογενειακή επιχείρηση Wessels Reederei, με ιστορία εκατό ετών και με έδρα το Haren στην Κάτω Σαξονία, πέτυχε να λάβει από την Γερμανική κυβέρνηση και συγκεκριμένα από το Ομοσπονδιακό υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας (BMWi) σημαντική οικονομική ενίσχυση για τη μετατροπή ενός από τα 43 πλοία της και συγκεκριμένα το containership Wes Amelie σε πλοίο που θα λειτουργεί με LNG αντί για αργό πετρέλαιο, όπως συμβαίνει σήμερα.
Συγκεκριμένα, ο κοινοβουλευτικός υφυπουργός Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών, Enak Ferlemann, παρέδωσε στη Wessels Reederei την επιταγή με επταψήφιο νούμερο που θα επιτρέψει στην εταιρεία να προχωρήσει με τη μετατροπή του πλοίου της.
Με τη χρήση του LNG θα επιτευχθεί σημαντική μείωση στις εκπομπές ρύπων του πλοίου. Πιο συγκεκριμένα όπως αναφέρει το Ομοσπονδιακό υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας τα οξείδια του θείου θα μειωθούν περισσότερο από 99%, τα οξείδια του αζώτου κατά 90% και οι εκπομπές σε CO₂ κατά 20%.
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών το Wes Amelie έχει σχεδιαστεί ως containership μεταφορικής ικανότητας 1.000 TEUs και δραστηριοποιείται στην αγορά της Βόρειας και της Βαλτικής Θάλασσας από το 2011.
Το συγκεκριμένο πλοίο επιλέχθηκε τόσο για μηχανικούς-τεχνικούς λόγους όσο επίσης και για λόγους οικονομικούς, καθώς το κόστος μετατροπής του πλοίου από κινούμενο με αργό πετρέλαιο σε κινούμενο με LNG κρίθηκε λογικό. Μάλιστα αξίζει να σημειωθεί ότι η Wessels Reederei διαθέτει 15 ακόμα πλοία ίδιου τύπου με το Wes Amelie που αν αποφασιστεί και η δική τους μετατροπή στο μέλλον θα χρειαστούν σημαντικά κεφάλαια για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα οι υπάρχουσες υποδομές που περιλαμβάνουν εγκαταστάσεις υγροποίησης LNG, εγκαταστάσεις αποθήκευσης και εγκαταστάσεις τροφοδοσίας είναι επιεικώς ανεπαρκείς ακόμα και στις περιπτώσεις των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης αλλά και του κόσμου.
Τέλος να σημειωθεί ότι η απόφαση για χρηματοδότηση του containership Wes Amelie εντάσσεται στον ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό του Γερμανικού υπουργείου Μεταφορών και της Ομοσπονδιακός κυβέρνησης για χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου, που θα επιτρέψει μείωση του κόστους λειτουργίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας με όρους προστασίας του περιβάλλοντος. Στα τέλη του Οκτώβρη το Wes Amelie κινούμενο πλέον με LNG θα επανέλθει σε επιχειρησιακή λειτουργία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ