
Όπως μετέδωσε o διεθνής ιστότοπος ναυτιλιακών ειδήσεων maritime-executive, ένοπλοι πειρατές λήστεψαν πλοίο και στη συνέχεια απήγαγαν τέσσερις ναυτικούς στο Πορτ Χαρκούρτ στο νότο της Νιγηρίας.
Τα μέλη του πληρώματος που απήχθησαν πιστεύεται ότι είναι Λιθουανοί και Ουκρανοί. Πριν το συμβάν στο ανώνυμο πλοίο υπό σημαία Κομορών επέβαιναν δεκαεννέα μέλη πληρώματος.
Η κυβέρνηση της Λιθουανίας ανέφερε ότι οι πειρατές επιβιβάστηκαν στο πλοίο αργά την περασμένη Δευτέρα. Έκλεψαν μετρητά, κατέστρεψαν εξοπλισμό και διέφυγαν παίρνοντας μαζί τους ως ομήρους τέσσερα από τα δεκαεννέα μέλη του πληρώματος.
Οι πειρατές δεν έχουν ακόμα ενημερώσει για τα λύτρα που θα ζητήσουν για την απελευθέρωση των τεσσέρων ναυτικών. Από την πλευρά της η Λιθουανική κυβέρνηση συγκρότησε ειδική ομάδα για να διαχειριστεί την έκτακτη αυτή κατάσταση.
Αυτό είναι το πρώτο περιστατικό που καταγράφεται ανοικτά του Δέλτα του Νίγηρα κατά τους τελευταίους πέντε μήνες. Τον Απρίλιο, τρία μέλη του πληρώματος που επέβαιναν στο Surfer 1440 είχαν απαχθεί στα ανοικτά των ακτών της Νιγηρίας.
Οι πειρατικές επιθέσεις στην περιοχή είχαν κορυφωθεί το 2008, αναγκάζοντας την κυβέρνηση της Νιγηρίας να λάβει άμεσα και δραστικά μέτρα για την καταπολέμηση του φαινομένου. Η Νιγηρία ισχυρίζεται ότι η πειρατική δράση στις ακτές της έχει προκαλέσει οικονομικές απώλειες στην χώρα που φτάνουν στο ύψος των 9 εκατ. δολαρίων ετησίως, ενώ εκατοντάδες εκατομμύρια δόθηκαν σε λύτρα για την απελευθέρωση των ομήρων ναυτικών.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο η Νιγηρία και η Δημοκρατία του Τόγκο συμφώνησαν να προχωρήσουν σε κοινές αντι-πειρατικές δράσεις στον Κόλπο της Γουινέας, υποστηρίζοντας ότι η πειρατική δραστηριότητα στην περιοχή κοστίζει ετησίως περισσότερα από 7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρουσίασε σε έκθεσή της η Dryad Maritime για το τρίτο τέταρτο του έτους, η θαλάσσια περιοχή της Δυτικής Αφρικής γνώρισε μία ύφεση ως προς την εκδήλωση πειρατικών φαινομένων. Σύμφωνα με την έκθεση της Dryad Maritime η μείωση στην εκδήλωση πειρατικών φαινομένων θα πρέπει να αποδοθεί στην ενίσχυση από την πλευρά της Νιγηριανής Κυβέρνησης των ναυτικών περιπολιών. Παρ’ όλ’ αυτά δεν αρκούν μόνο οι προσπάθειες της Νιγηρίας για να επιτηρηθεί αποτελεσματικά όλη η περιοχή της Δυτικής Αφρικής και του Κόλπου της Γουινέας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ