
Όπως μετέδωσε o διεθνής ιστότοπος ναυτιλιακών ειδήσεων maritime-executive, ένοπλοι πειρατές λήστεψαν πλοίο και στη συνέχεια απήγαγαν τέσσερις ναυτικούς στο Πορτ Χαρκούρτ στο νότο της Νιγηρίας.
Τα μέλη του πληρώματος που απήχθησαν πιστεύεται ότι είναι Λιθουανοί και Ουκρανοί. Πριν το συμβάν στο ανώνυμο πλοίο υπό σημαία Κομορών επέβαιναν δεκαεννέα μέλη πληρώματος.
Η κυβέρνηση της Λιθουανίας ανέφερε ότι οι πειρατές επιβιβάστηκαν στο πλοίο αργά την περασμένη Δευτέρα. Έκλεψαν μετρητά, κατέστρεψαν εξοπλισμό και διέφυγαν παίρνοντας μαζί τους ως ομήρους τέσσερα από τα δεκαεννέα μέλη του πληρώματος.
Οι πειρατές δεν έχουν ακόμα ενημερώσει για τα λύτρα που θα ζητήσουν για την απελευθέρωση των τεσσέρων ναυτικών. Από την πλευρά της η Λιθουανική κυβέρνηση συγκρότησε ειδική ομάδα για να διαχειριστεί την έκτακτη αυτή κατάσταση.
Αυτό είναι το πρώτο περιστατικό που καταγράφεται ανοικτά του Δέλτα του Νίγηρα κατά τους τελευταίους πέντε μήνες. Τον Απρίλιο, τρία μέλη του πληρώματος που επέβαιναν στο Surfer 1440 είχαν απαχθεί στα ανοικτά των ακτών της Νιγηρίας.
Οι πειρατικές επιθέσεις στην περιοχή είχαν κορυφωθεί το 2008, αναγκάζοντας την κυβέρνηση της Νιγηρίας να λάβει άμεσα και δραστικά μέτρα για την καταπολέμηση του φαινομένου. Η Νιγηρία ισχυρίζεται ότι η πειρατική δράση στις ακτές της έχει προκαλέσει οικονομικές απώλειες στην χώρα που φτάνουν στο ύψος των 9 εκατ. δολαρίων ετησίως, ενώ εκατοντάδες εκατομμύρια δόθηκαν σε λύτρα για την απελευθέρωση των ομήρων ναυτικών.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο η Νιγηρία και η Δημοκρατία του Τόγκο συμφώνησαν να προχωρήσουν σε κοινές αντι-πειρατικές δράσεις στον Κόλπο της Γουινέας, υποστηρίζοντας ότι η πειρατική δραστηριότητα στην περιοχή κοστίζει ετησίως περισσότερα από 7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρουσίασε σε έκθεσή της η Dryad Maritime για το τρίτο τέταρτο του έτους, η θαλάσσια περιοχή της Δυτικής Αφρικής γνώρισε μία ύφεση ως προς την εκδήλωση πειρατικών φαινομένων. Σύμφωνα με την έκθεση της Dryad Maritime η μείωση στην εκδήλωση πειρατικών φαινομένων θα πρέπει να αποδοθεί στην ενίσχυση από την πλευρά της Νιγηριανής Κυβέρνησης των ναυτικών περιπολιών. Παρ’ όλ’ αυτά δεν αρκούν μόνο οι προσπάθειες της Νιγηρίας για να επιτηρηθεί αποτελεσματικά όλη η περιοχή της Δυτικής Αφρικής και του Κόλπου της Γουινέας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ