
Η Παρασκευή ήταν μια δύσκολη μέρα για την διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Το πλοίο γενικού φορτίου M/V Minouche (1.525 dwt, 1980) εξέδωσε σήμα κινδύνου λόγω ρηγμάτων που είχε υποστεί στην καρίνα του με αποτέλεσμα να αρχίσει να κατακλύζεται από ύδατα, 51 μίλια βόρεια της Αϊτής. Την ίδια ημέρα, ανακυρήχθηκε ως αγνοούμενο το πλοίο El Faro με 33 επιβαίνοντες.
Η άμεση ανταπόκριση της αμερικανικής ακτοφυλακής, μετά από επικοινωνία της βρετανικής ακτοφυλακής πως το πλοίο ήταν έτοιμο να ξεκινήσει την διαδικασία εγκατάλειψης, είχε ως αποτέλεσμα την επιτυχής διάσωση και των δώδεκα μελών του πληρώματος του -Βολιβιανής σημαίας- πλοίου, το οποίο είχε την ατυχία να βρίσκεται στην πορεία του ομώνυμου τυφώνα. Το πλήρωμα αυτήν την στιγμή βρίσκεται στην νήσο Great Inagua, στις Μπαχάμες, χωρίς κανένα από τα μέλη του να έχει υποστεί σοβαρό τραυματισμό.
Αξίζει να αναφερθεί πως ένα παραπλέον εμπορικό πλοίο -μέλος του AMVER-κινητοποιήθηκε προς βοήθεια του κινδυνεύοντος πλοίου, και το σύστημα του AMVER διαδραμάτισε καταλυτικό ρόλο για τον εντοπισμό του πληρώματος του βυθιζόμενου πλοίου, γεγονός που υπογραμμίζει την σημασία του συστήματος στην αντιμετώπιση ναυτικών αυχημάτων.
Photo: Federico gallo / vessel finder
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ