
Με την συμμετοχή 23 Αξιωματούχων από 14 Κ-Μ της ΕΕ, του Frontex και της Europol πραγματοποιήθηκε στις 22-24 Σεπτεμβρίου 2015, στις εγκαταστάσεις της ΜΥΑ/Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, η 2η Συνάντηση της Ομάδας Εργασίας του Ευρωπαϊκού Δικτύου Περιπολιών (EPN) Frontex, με θέμα την επεξεργασία βέλτιστων πρακτικών για τις Ομάδες Νηοψιών και άμεσης επέμβασης επί πλοίων.
Η Συνάντηση που διοργανώθηκε με μέριμνα του Αρχηγείου Λ.Σ-ΕΛΑΚΤ είχε σαν στόχο την ανταλλαγή τεχνογνωσίας επί ειδικών επιχειρησιακών θεμάτων που σχετίζονται με επιχειρησιακές διαδικασίες και τεχνικές επιβίβασης (boarding) επί πλοίων και εν γένει με καταστάσεις υψηλού ρίσκου στο πλαίσιο περιπολιών και νηοψιών κατ’ εφαρμογή του δικαίου της θάλασσας, της διεθνούς και της ευρωπαϊκής Νομοθεσίας.
Οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν αρχικά σε θεωρητικό επίπεδο με διάφορες παρουσιάσεις μεταξύ των οποίων της Υπηρεσίας Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης για θέματα διαχείρισης θαλασσίων συνόρων και της Υγειονομικής Υπηρεσίας για θέματα ψυχικής υγείας και μετατραυματικού άγχους και στη συνέχεια σε πρακτικό επίπεδο, με αποκορύφωμα τη διοργάνωση επίδειξης στο θαλάσσιο πεδίο με την επέμβαση σε εμπορικό πλοίο στο δίαυλο του Πειραιά σε πραγματικό χρόνο υπό τον συντονισμό και τη συμμετοχή στελεχών της ΜΥΑ/ΛΣ. Για να παρακολουθήσουν την άσκηση επίδειξης, οι συμμετέχοντες μαζί με τους συνδέσμους των επιχειρησιακών μέσων Κ-Μ Ε.Ε. που συμμετέχουν στη Μικτή Ευρωπαϊκή Επιχείρηση “ΠΟΣΕΙΔΩΝ” επιβιβάστηκαν στο ΠΑΘ/ΛΣ 060 παρουσία της Στρατιωτικής Ηγεσίας Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ και του Επικεφαλής του Επιχειρησιακού Γραφείου του Frontex στον Πειραιά. Στην άσκηση συμμετείχαν δύο ταχύπλοα φουσκωτά σκάφη της ΜΥΑ και το Ελικόπτερο HC-32 τύπου “Dauphin” της ΥΕΜ/ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.
Ύψιστη προτεραιότητα του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ είναι η συστηματική και διαρκής κατάρτιση του προσωπικού του στο επιχειρησιακό πεδίο. Στο πλαίσιο αυτό λαμβάνονται όλα εκείνα τα μέτρα προκειμένου τα στελέχη του, με από κοινού δράσεις με ομόλογες Ευρωπαϊκές Αρχές και υπό το συντονισμό των Αρμόδιων Ευρωπαϊκών Οργανισμών, να προασπίζουν τα εξωτερικά θαλάσσια σύνορα της χώρας μας με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο και με πλήρη σεβασμό στις αξίες και τα ιδανικά της ενωμένης Ευρώπης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ