
Με την συμμετοχή 23 Αξιωματούχων από 14 Κ-Μ της ΕΕ, του Frontex και της Europol πραγματοποιήθηκε στις 22-24 Σεπτεμβρίου 2015, στις εγκαταστάσεις της ΜΥΑ/Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, η 2η Συνάντηση της Ομάδας Εργασίας του Ευρωπαϊκού Δικτύου Περιπολιών (EPN) Frontex, με θέμα την επεξεργασία βέλτιστων πρακτικών για τις Ομάδες Νηοψιών και άμεσης επέμβασης επί πλοίων.
Η Συνάντηση που διοργανώθηκε με μέριμνα του Αρχηγείου Λ.Σ-ΕΛΑΚΤ είχε σαν στόχο την ανταλλαγή τεχνογνωσίας επί ειδικών επιχειρησιακών θεμάτων που σχετίζονται με επιχειρησιακές διαδικασίες και τεχνικές επιβίβασης (boarding) επί πλοίων και εν γένει με καταστάσεις υψηλού ρίσκου στο πλαίσιο περιπολιών και νηοψιών κατ’ εφαρμογή του δικαίου της θάλασσας, της διεθνούς και της ευρωπαϊκής Νομοθεσίας.
Οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν αρχικά σε θεωρητικό επίπεδο με διάφορες παρουσιάσεις μεταξύ των οποίων της Υπηρεσίας Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης για θέματα διαχείρισης θαλασσίων συνόρων και της Υγειονομικής Υπηρεσίας για θέματα ψυχικής υγείας και μετατραυματικού άγχους και στη συνέχεια σε πρακτικό επίπεδο, με αποκορύφωμα τη διοργάνωση επίδειξης στο θαλάσσιο πεδίο με την επέμβαση σε εμπορικό πλοίο στο δίαυλο του Πειραιά σε πραγματικό χρόνο υπό τον συντονισμό και τη συμμετοχή στελεχών της ΜΥΑ/ΛΣ. Για να παρακολουθήσουν την άσκηση επίδειξης, οι συμμετέχοντες μαζί με τους συνδέσμους των επιχειρησιακών μέσων Κ-Μ Ε.Ε. που συμμετέχουν στη Μικτή Ευρωπαϊκή Επιχείρηση “ΠΟΣΕΙΔΩΝ” επιβιβάστηκαν στο ΠΑΘ/ΛΣ 060 παρουσία της Στρατιωτικής Ηγεσίας Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ και του Επικεφαλής του Επιχειρησιακού Γραφείου του Frontex στον Πειραιά. Στην άσκηση συμμετείχαν δύο ταχύπλοα φουσκωτά σκάφη της ΜΥΑ και το Ελικόπτερο HC-32 τύπου “Dauphin” της ΥΕΜ/ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.
Ύψιστη προτεραιότητα του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ είναι η συστηματική και διαρκής κατάρτιση του προσωπικού του στο επιχειρησιακό πεδίο. Στο πλαίσιο αυτό λαμβάνονται όλα εκείνα τα μέτρα προκειμένου τα στελέχη του, με από κοινού δράσεις με ομόλογες Ευρωπαϊκές Αρχές και υπό το συντονισμό των Αρμόδιων Ευρωπαϊκών Οργανισμών, να προασπίζουν τα εξωτερικά θαλάσσια σύνορα της χώρας μας με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο και με πλήρη σεβασμό στις αξίες και τα ιδανικά της ενωμένης Ευρώπης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ