
Η κατάσταση στα λιμάνια της Βραζιλίας αποδεικνύει πόσο εύθραυστη είναι η αλυσίδα μεταφορών και ειδικότερα ο κλάδος της ναυτιλίας σε εξωγενείς παράγοντες. Αιτία η συνεχιζόμενη απεργία του σώματος των Eπιθεωρητών Εξαγωγών και Δημόσιας Υγείας του υπουργείου Γεωργίας της χώρας η οποία ξεκίνησε την περασμένη Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου. Στα λιμάνια του Santos και του Ιtajai όλες οι εξαγωγές δημητριακών, κρεάτων και αλιείας έχουν διακοπεί αφού οι αρμόδιοι ελεγκτές δεν έχουν επιθεωρήσει τα προς εξαγωγή εμπορεύματα. Κανένα πλοίο δεν έχει καταφέρει να αναχωρήσει με το προγραμματισμένο εμπόρευμα με αποτέλεσμα η αγορά να έχει παραλύσει. Η απεργία διαρκείας είναι η απάντηση στις νέες πολιτικές αποφάσεις της κυβέρνησης από τα πανίσχυρα εργατικά συνδικάτα του υπουργείου Γεωργίας που ζητούν από την Μπραζίλια την επανεξέταση του μισθολογίου τους και καλύτερες συμβάσεις. Η οικονομία της Βραζιλίας βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να προσπαθεί να περικόψει μισθούς και προνόμια των κρατικών λειτουργών με αποτέλεσμα να προκαλείται συχνό χάος από τις απεργιακές κινητοποιήσεις στη χώρα.
Η απεργία επηρεάζει όλα τα πλοία που μεταφέρουν κρέατα, θαλασσινά προϊόντα, δημητριακά/ σιτηρά κυρίως από αλλά και προς τη Βραζιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ