
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Η προηγούμενη εβδομάδα συνέχισε να χαρακτηρίζεται από έντονη σπέκουλα, από την πλευρά των Cash Buyers, με αποτέλεσμα οι τιμές να απέχουν σημαντικά από αυτές που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι End Buyers, με αποτέλεσμα πλοία που αγοράστηκαν το τελευταίο διάστημα να αναγκάζονται να τα πουλήσουν σε αυτούς με οριακό η ελάχιστο κέρδος.
Καθοριστικός παράγοντας για την πορεία των διαλύσεων το αμέσως επόμενο διάστημα θα είναι το πώς θα κινηθούν οι εξαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα οι οποίες έχουν πλήξει την αγορά και έχουν πιέσει πτωτικά τις προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers, αλλά φυσικά και η πορεία της ναυλαγοράς ιδιαίτερα στα μεγαλύτερου τονάζ πλοία.
Στην Ινδία, η ρουπία συνεχίζει και δέχεται πτωτικές πιέσεις, έχοντας αγγίξει και τις 67 προς το δολάριο, ενώ παράλληλα η σπέκουλα από τους Cash Buyers έχει οδηγήσει τις τιμές σε επίπεδα που οι End Buyers δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Αναμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε την πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι σχετικά με την επιβολή φόρου της τάξης του 20% στις Κινεζικές εισαγωγές, όπου αν υλοποιηθεί θα δώσει ανάσα στην αγορά.
Στο Μπαγκλαντές, κυριολεκτικά επικρατεί απραξία καθώς το Καρτέλ που έχει σχηματιστεί για να προστατέψει την εγχώρια αγορά από πιθανές ζημιές, κρατάει τις προσφερόμενες τιμές σε επίπεδα που δεν απολαμβάνουν κανένα ενδιαφέρον και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις τιμές σπέκουλας της Ινδίας.
Το Πακιστάν, έπειτα από μεγάλο διάστημα αποφάσισε και αυτό να επέμβει ώστε να βάλει φρένο στις εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα και μάλιστα ο οργανισμός National Tariff Commission πήρε το πράσινο φως να επιβάλει φόρους. Οι αρχικές προτάσεις έκαναν λόγο για φόρο 70%, που φαντάζει υπερβολικό και εκτιμάται ότι τελικά η φορολογία που θα επιβληθεί θα είναι της τάξης του 40% και θα λάβει χώρα εντός του Οκτωβρίου.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες και ταυτόχρονα συνεχίζει την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις προαναφερόμενες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 282,006 DWT, περίπου εκ των οποίων όλα, 100%, αφορούσαν πλοία ξηρού φορτίου.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 120 – $ 140 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ