
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Η προηγούμενη εβδομάδα συνέχισε να χαρακτηρίζεται από έντονη σπέκουλα, από την πλευρά των Cash Buyers, με αποτέλεσμα οι τιμές να απέχουν σημαντικά από αυτές που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι End Buyers, με αποτέλεσμα πλοία που αγοράστηκαν το τελευταίο διάστημα να αναγκάζονται να τα πουλήσουν σε αυτούς με οριακό η ελάχιστο κέρδος.
Καθοριστικός παράγοντας για την πορεία των διαλύσεων το αμέσως επόμενο διάστημα θα είναι το πώς θα κινηθούν οι εξαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα οι οποίες έχουν πλήξει την αγορά και έχουν πιέσει πτωτικά τις προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers, αλλά φυσικά και η πορεία της ναυλαγοράς ιδιαίτερα στα μεγαλύτερου τονάζ πλοία.
Στην Ινδία, η ρουπία συνεχίζει και δέχεται πτωτικές πιέσεις, έχοντας αγγίξει και τις 67 προς το δολάριο, ενώ παράλληλα η σπέκουλα από τους Cash Buyers έχει οδηγήσει τις τιμές σε επίπεδα που οι End Buyers δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Αναμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε την πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι σχετικά με την επιβολή φόρου της τάξης του 20% στις Κινεζικές εισαγωγές, όπου αν υλοποιηθεί θα δώσει ανάσα στην αγορά.
Στο Μπαγκλαντές, κυριολεκτικά επικρατεί απραξία καθώς το Καρτέλ που έχει σχηματιστεί για να προστατέψει την εγχώρια αγορά από πιθανές ζημιές, κρατάει τις προσφερόμενες τιμές σε επίπεδα που δεν απολαμβάνουν κανένα ενδιαφέρον και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις τιμές σπέκουλας της Ινδίας.
Το Πακιστάν, έπειτα από μεγάλο διάστημα αποφάσισε και αυτό να επέμβει ώστε να βάλει φρένο στις εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα και μάλιστα ο οργανισμός National Tariff Commission πήρε το πράσινο φως να επιβάλει φόρους. Οι αρχικές προτάσεις έκαναν λόγο για φόρο 70%, που φαντάζει υπερβολικό και εκτιμάται ότι τελικά η φορολογία που θα επιβληθεί θα είναι της τάξης του 40% και θα λάβει χώρα εντός του Οκτωβρίου.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες και ταυτόχρονα συνεχίζει την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις προαναφερόμενες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 282,006 DWT, περίπου εκ των οποίων όλα, 100%, αφορούσαν πλοία ξηρού φορτίου.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 120 – $ 140 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ