
Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του Dry Bulk Forecaster που εκδίδεται από τον βρετανικό οίκο Drewry, η ναυτιλιακή αγορά χύδην φορτίου δεν πρόκειται να παρουσιάσει σημάδια σημαντικής ανάκαμψης μέχρι και το 2017.
Ειδικότερα, παράγοντες όπως η μειωμένη ζήτηση σε συνδυασμό με την υπερπροσφορά είχαν ως τώρα σημαντική επίδραση στη μείωση της αξίας των commodities, με χαρακτηριστικά παραδείγματα την αξία του χάλυβα και του άνθρακα που βρίσκονται σε καθεστώς ελεύθερης πτώσης – με άμεσες επακόλουθες επιπτώσεις στην ναυλαγορά χύδην φορτίων. Παρά τις παραπάνω δυσχερείς συνθήκες, ψήγματα αισιοδοξίας παρουσιάζονται για τα μικρότερα πλοία, που λόγω της εμφάνισης του περιοδικού φαινομένου El Nino, το οποίο πιθανώς να οδηγήσει σε αύξηση στην ζήτηση για μεταφορές σιτηρών σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων.
Ο βρετανικός οίκος εικάζει πως με τις παρούσες συνθήκες, δύο είναι οι πιθανές εκβάσεις για την αγορά ξηρού φορτίου: Στην πρώτη περίπτωση, η οποία είναι και η πιο πιθανή, παρουσιάζεται σταδιακή αύξηση της ζήτησης από το 2015 και έπειτα, υποβοηθώντας με αυτόν τον τρόπο την ανάκαμψη της ναυτιλίας μεταφοράς χύδην φορτίου.
Αντιθέτως, η δεύτερη κατάληξη ακολουθεί μια πιο απαισιόδοξη προσέγγιση για το συγκεκριμένο θέμα. Συ αυτή την απαισιόδοξη πρόβλεψη η αγορά θα συνεχίσει να συρρικνώνεται μέχρι και τέλος του 2015 ενώ στα επόμενα χρόνια θα παρουσιαστεί μια μέτρια αύξηση της ζήτησης. Οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να «επιβιώσουν» μέχρι και το 2017, όπου ενδέχεται να παρουσιαστούν τα πρώτα σημάδια σημαντικής βελτίωσης της αγοράς λόγω της αυξανόμενης ζήτησης από τα αναπτυσσόμενα Ασιατικά κράτη.
Photo: ΑΠΕ/ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ