
Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του Dry Bulk Forecaster που εκδίδεται από τον βρετανικό οίκο Drewry, η ναυτιλιακή αγορά χύδην φορτίου δεν πρόκειται να παρουσιάσει σημάδια σημαντικής ανάκαμψης μέχρι και το 2017.
Ειδικότερα, παράγοντες όπως η μειωμένη ζήτηση σε συνδυασμό με την υπερπροσφορά είχαν ως τώρα σημαντική επίδραση στη μείωση της αξίας των commodities, με χαρακτηριστικά παραδείγματα την αξία του χάλυβα και του άνθρακα που βρίσκονται σε καθεστώς ελεύθερης πτώσης – με άμεσες επακόλουθες επιπτώσεις στην ναυλαγορά χύδην φορτίων. Παρά τις παραπάνω δυσχερείς συνθήκες, ψήγματα αισιοδοξίας παρουσιάζονται για τα μικρότερα πλοία, που λόγω της εμφάνισης του περιοδικού φαινομένου El Nino, το οποίο πιθανώς να οδηγήσει σε αύξηση στην ζήτηση για μεταφορές σιτηρών σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων.
Ο βρετανικός οίκος εικάζει πως με τις παρούσες συνθήκες, δύο είναι οι πιθανές εκβάσεις για την αγορά ξηρού φορτίου: Στην πρώτη περίπτωση, η οποία είναι και η πιο πιθανή, παρουσιάζεται σταδιακή αύξηση της ζήτησης από το 2015 και έπειτα, υποβοηθώντας με αυτόν τον τρόπο την ανάκαμψη της ναυτιλίας μεταφοράς χύδην φορτίου.
Αντιθέτως, η δεύτερη κατάληξη ακολουθεί μια πιο απαισιόδοξη προσέγγιση για το συγκεκριμένο θέμα. Συ αυτή την απαισιόδοξη πρόβλεψη η αγορά θα συνεχίσει να συρρικνώνεται μέχρι και τέλος του 2015 ενώ στα επόμενα χρόνια θα παρουσιαστεί μια μέτρια αύξηση της ζήτησης. Οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να «επιβιώσουν» μέχρι και το 2017, όπου ενδέχεται να παρουσιαστούν τα πρώτα σημάδια σημαντικής βελτίωσης της αγοράς λόγω της αυξανόμενης ζήτησης από τα αναπτυσσόμενα Ασιατικά κράτη.
Photo: ΑΠΕ/ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ