
Σε αγώνα δρόμου βρίσκονται τόσο οι ναυτεργατικές ενώσεις της Αυστραλίας όσο και η ITF προκειμένου να μην εγκρίνει το κοινοβούλιο της χώρας το νομοσχέδιο αναφορικά με την άρση των περιορισμών του καμποτάζ (για πλόες εντός της Αυστραλίας). Αν και ο πρωθυπουργός είχε δεσμευτεί από τον περασμένο Μάιο για την αναθεώρηση του σχετικού νόμου, το Εργατικό Κόμμα επηρεασμένο από τις αντιδράσεις των ναυτεργατών προσπαθεί αυτή την περίοδο να δημιουργήσει «εκνευρισμό» στην αυστραλιανή κυβέρνηση στην Καμπέρα κινητοποιώντας τον εθνικό τύπο αλλά και τα διεθνή μέσα ενημέρωσης.
Ο πρωθυπουργός πάντως σύμφωνα με αναλυτές έχει να αντιμετωπίσει δύο ενδεχόμενα με την προώθηση του νέου νόμου: ή την περαιτέρω -ίσως και δραματική- μείωση του ναυτεργατικού δυναμικού της χώρας (που αριθμεί λιγότερους από 1.300 ναυτικούς) ή την οικονομική καταστροφή των ακτοπλοϊκών εταιρειών της χώρας σε συνδυασμό με τη μειωμένη κίνηση ανάμεσα στους αυστραλιανούς λιμένες που δεν αντανακλά τις πραγματικές και αυξανόμενες πλέον εμπορικές και οικονομικές ανάγεις της περιφέρειας. Ο νέος νόμος θα επιτρέπει σε όλα τα πλοία (κάθε τύπου και οποιασδήποτε σημαίας), να ταξιδεύουν εντός της Αυστραλίας χωρίς περιορισμούς αρκεί να ναυτολογούν ένα συγκεκριμένο αριθμό αυστραλιανών υπηκόων- ναυτικών που όμως δεν θα αμείβονται με τις εθνικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Η κυβέρνηση αγωνιά ότι η παρούσα μειωμένη κίνηση των πλοίων εντός της Αυστραλίας αλλά και προς τη νήσο Τασμανία αλλά και η άσχημη οικονομική κατάσταση πολλών ναυτιλιακών εταιρειών τόσο στο χώρο της ακτοπλοΐας όσο και της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων θα οδηγήσει σε οικονομικό μαρασμό τις θαλασσινές περιφέρειες της χώρας που έχουν ανάγκη από τακτικές και συχνές συνδέσεις με τα κεντρικά λιμάνια του νότου. Το ‘φιλελεύθερο’ άνοιγμα της εσωτερικής αγοράς, σε διεθνή πλοία με αλλοδαπά πληρώματα, θα οδηγήσει σύμφωνα με τα τοπικά ΜΜΕ σε αιφνίδια ανατροπή της παρούσας δομής της αυστραλιανής ναυτιλίας αλλά θα επιτρέψει, σύμφωνα με άλλους αναλυτές, τη μακροχρόνια επιβίωση ορισμένων μικρών ναυτιλιακών εταιρειών και κυρίως τη μεταφορική ‘συνοχή’ της χώρας. Το δίλημμα που θα πρέπει να απαντήσει ο πρωθυπουργός είναι περισσότερες θέσεις στη θάλασσα ή στη στεριά;
Photo: /CARNIVAL AUSTRALIA / JAMES MORGAN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…

Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας, με κύκλους της αγοράς να υπογραμμίζουν το ενδεχόμενο υπερπροσφοράς δυναμικότητας, που θα επιφέρει στρεβλώσεις στην…

Η παγκόσμια εταιρεία εμπορίας και εξόρυξης πρώτων υλών Glencore συμφώνησε να αποκτήσει το πλειοψηφικό μερίδιο της ολλανδικής εταιρείας προμήθειας καυσίμων FincoEnergies, όπως ανακοίνωσε η…

Συνεχίζεται η αβεβαιότητα για το μέλλον της ΖΙΜ, με την εταιρεία τακτικών γραμμών να δέχεται πληθώρα προτάσεων για την εξαγορά των μετοχών της, χωρίς…

Σε επίπεδα-ρεκόρ ανέρχεται φέτος το orderbook των containerships, μετά το κύμα παραγγελιών που τοποθετήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους. Αναλυτικότερα, το orderbook αριθμεί 11,61…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ