
Σε αγώνα δρόμου βρίσκονται τόσο οι ναυτεργατικές ενώσεις της Αυστραλίας όσο και η ITF προκειμένου να μην εγκρίνει το κοινοβούλιο της χώρας το νομοσχέδιο αναφορικά με την άρση των περιορισμών του καμποτάζ (για πλόες εντός της Αυστραλίας). Αν και ο πρωθυπουργός είχε δεσμευτεί από τον περασμένο Μάιο για την αναθεώρηση του σχετικού νόμου, το Εργατικό Κόμμα επηρεασμένο από τις αντιδράσεις των ναυτεργατών προσπαθεί αυτή την περίοδο να δημιουργήσει «εκνευρισμό» στην αυστραλιανή κυβέρνηση στην Καμπέρα κινητοποιώντας τον εθνικό τύπο αλλά και τα διεθνή μέσα ενημέρωσης.
Ο πρωθυπουργός πάντως σύμφωνα με αναλυτές έχει να αντιμετωπίσει δύο ενδεχόμενα με την προώθηση του νέου νόμου: ή την περαιτέρω -ίσως και δραματική- μείωση του ναυτεργατικού δυναμικού της χώρας (που αριθμεί λιγότερους από 1.300 ναυτικούς) ή την οικονομική καταστροφή των ακτοπλοϊκών εταιρειών της χώρας σε συνδυασμό με τη μειωμένη κίνηση ανάμεσα στους αυστραλιανούς λιμένες που δεν αντανακλά τις πραγματικές και αυξανόμενες πλέον εμπορικές και οικονομικές ανάγεις της περιφέρειας. Ο νέος νόμος θα επιτρέπει σε όλα τα πλοία (κάθε τύπου και οποιασδήποτε σημαίας), να ταξιδεύουν εντός της Αυστραλίας χωρίς περιορισμούς αρκεί να ναυτολογούν ένα συγκεκριμένο αριθμό αυστραλιανών υπηκόων- ναυτικών που όμως δεν θα αμείβονται με τις εθνικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Η κυβέρνηση αγωνιά ότι η παρούσα μειωμένη κίνηση των πλοίων εντός της Αυστραλίας αλλά και προς τη νήσο Τασμανία αλλά και η άσχημη οικονομική κατάσταση πολλών ναυτιλιακών εταιρειών τόσο στο χώρο της ακτοπλοΐας όσο και της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων θα οδηγήσει σε οικονομικό μαρασμό τις θαλασσινές περιφέρειες της χώρας που έχουν ανάγκη από τακτικές και συχνές συνδέσεις με τα κεντρικά λιμάνια του νότου. Το ‘φιλελεύθερο’ άνοιγμα της εσωτερικής αγοράς, σε διεθνή πλοία με αλλοδαπά πληρώματα, θα οδηγήσει σύμφωνα με τα τοπικά ΜΜΕ σε αιφνίδια ανατροπή της παρούσας δομής της αυστραλιανής ναυτιλίας αλλά θα επιτρέψει, σύμφωνα με άλλους αναλυτές, τη μακροχρόνια επιβίωση ορισμένων μικρών ναυτιλιακών εταιρειών και κυρίως τη μεταφορική ‘συνοχή’ της χώρας. Το δίλημμα που θα πρέπει να απαντήσει ο πρωθυπουργός είναι περισσότερες θέσεις στη θάλασσα ή στη στεριά;
Photo: /CARNIVAL AUSTRALIA / JAMES MORGAN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ