
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας για πρώτη φορά με το άρθρο 50 παράγραφος 1 του Ν. 4331/ 2015 (Α΄69), δόθηκε η δυνατότητα απόδοσης εσόδων από την κατάπτωση εγγυητικών επιστολών για την καλή εκτέλεση συμβάσεων ανάθεσης Δημόσιας υπηρεσίας σε ναυτικούς εταιρειών, που κηρύχθηκαν έκπτωτες ή εταιρείας που ανήκει στον ίδιο όμιλο εταιρειών ή στην ίδια μητρική επιχείρηση ή σε άλλη ναυτική εταιρεία υπό κοινή διαχείριση, εφόσον δεν τηρούνται οι σχετικές με τη μισθοδοσία τους διατάξεις.
Συνεχίζοντας η ανακοίνωση αναφέρει:
«Έκτοτε κινήθηκε η αναγκαία και προβλεπόμενη διαδικασία στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και σε άλλες υπηρεσίες, ώστε να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις έκδοσης της Υπουργικής Απόφασης και πραγμάτωσης της ρύθμισης.
Ήδη με το ΩΠ 271222/08-2015 σήμα του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Θοδωρή Δρίτσα καλούνται οι αρμόδιες υπηρεσίες να προβούν από 1/9/2015 και μετά στη συγκέντρωση όλων των κατά νόμο απαιτούμενων δικαιολογητικών, προκειμένου να καταστεί δυνατή η οριστικοποίηση του καταλόγου των δικαιούχων.
Αναφορικά με την εκκίνηση της παραπάνω διαδικασίας, ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Θοδωρής Δρίτσας δήλωσε σήμερα (27 Αυγούστου 2015) τα εξής:
«Με το άρθρο 50 παρ. 1 του Ν. 4331/2015 έγινε ένα πρώτο καινοτόμο βήμα για την ικανοποίηση των απαιτήσεων των απλήρωτων ναυτικών. Ήδη έχουν δοθεί οδηγίες και εντολές προς τις αρμόδιες υπηρεσίες για τη συγκέντρωση των κατά νόμο απαιτούμενων δικαιολογητικών, ώστε να ολοκληρωθεί η απόδοση των χρημάτων το ταχύτερο δυνατό.
Η εκκίνηση της σχετικής διαδικασίας αποτελεί σημαντικό βήμα για την έμπρακτη προστασία της απλήρωτης ναυτικής εργασίας και ταυτόχρονα πρώτο στάδιο μιας αναγκαίας μεταρρύθμισης του σχετικού θεσμικού πλαισίου».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ