
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας για πρώτη φορά με το άρθρο 50 παράγραφος 1 του Ν. 4331/ 2015 (Α΄69), δόθηκε η δυνατότητα απόδοσης εσόδων από την κατάπτωση εγγυητικών επιστολών για την καλή εκτέλεση συμβάσεων ανάθεσης Δημόσιας υπηρεσίας σε ναυτικούς εταιρειών, που κηρύχθηκαν έκπτωτες ή εταιρείας που ανήκει στον ίδιο όμιλο εταιρειών ή στην ίδια μητρική επιχείρηση ή σε άλλη ναυτική εταιρεία υπό κοινή διαχείριση, εφόσον δεν τηρούνται οι σχετικές με τη μισθοδοσία τους διατάξεις.
Συνεχίζοντας η ανακοίνωση αναφέρει:
«Έκτοτε κινήθηκε η αναγκαία και προβλεπόμενη διαδικασία στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και σε άλλες υπηρεσίες, ώστε να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις έκδοσης της Υπουργικής Απόφασης και πραγμάτωσης της ρύθμισης.
Ήδη με το ΩΠ 271222/08-2015 σήμα του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Θοδωρή Δρίτσα καλούνται οι αρμόδιες υπηρεσίες να προβούν από 1/9/2015 και μετά στη συγκέντρωση όλων των κατά νόμο απαιτούμενων δικαιολογητικών, προκειμένου να καταστεί δυνατή η οριστικοποίηση του καταλόγου των δικαιούχων.
Αναφορικά με την εκκίνηση της παραπάνω διαδικασίας, ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Θοδωρής Δρίτσας δήλωσε σήμερα (27 Αυγούστου 2015) τα εξής:
«Με το άρθρο 50 παρ. 1 του Ν. 4331/2015 έγινε ένα πρώτο καινοτόμο βήμα για την ικανοποίηση των απαιτήσεων των απλήρωτων ναυτικών. Ήδη έχουν δοθεί οδηγίες και εντολές προς τις αρμόδιες υπηρεσίες για τη συγκέντρωση των κατά νόμο απαιτούμενων δικαιολογητικών, ώστε να ολοκληρωθεί η απόδοση των χρημάτων το ταχύτερο δυνατό.
Η εκκίνηση της σχετικής διαδικασίας αποτελεί σημαντικό βήμα για την έμπρακτη προστασία της απλήρωτης ναυτικής εργασίας και ταυτόχρονα πρώτο στάδιο μιας αναγκαίας μεταρρύθμισης του σχετικού θεσμικού πλαισίου».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ