
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας για πρώτη φορά με το άρθρο 50 παράγραφος 1 του Ν. 4331/ 2015 (Α΄69), δόθηκε η δυνατότητα απόδοσης εσόδων από την κατάπτωση εγγυητικών επιστολών για την καλή εκτέλεση συμβάσεων ανάθεσης Δημόσιας υπηρεσίας σε ναυτικούς εταιρειών, που κηρύχθηκαν έκπτωτες ή εταιρείας που ανήκει στον ίδιο όμιλο εταιρειών ή στην ίδια μητρική επιχείρηση ή σε άλλη ναυτική εταιρεία υπό κοινή διαχείριση, εφόσον δεν τηρούνται οι σχετικές με τη μισθοδοσία τους διατάξεις.
Συνεχίζοντας η ανακοίνωση αναφέρει:
«Έκτοτε κινήθηκε η αναγκαία και προβλεπόμενη διαδικασία στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και σε άλλες υπηρεσίες, ώστε να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις έκδοσης της Υπουργικής Απόφασης και πραγμάτωσης της ρύθμισης.
Ήδη με το ΩΠ 271222/08-2015 σήμα του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Θοδωρή Δρίτσα καλούνται οι αρμόδιες υπηρεσίες να προβούν από 1/9/2015 και μετά στη συγκέντρωση όλων των κατά νόμο απαιτούμενων δικαιολογητικών, προκειμένου να καταστεί δυνατή η οριστικοποίηση του καταλόγου των δικαιούχων.
Αναφορικά με την εκκίνηση της παραπάνω διαδικασίας, ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Θοδωρής Δρίτσας δήλωσε σήμερα (27 Αυγούστου 2015) τα εξής:
«Με το άρθρο 50 παρ. 1 του Ν. 4331/2015 έγινε ένα πρώτο καινοτόμο βήμα για την ικανοποίηση των απαιτήσεων των απλήρωτων ναυτικών. Ήδη έχουν δοθεί οδηγίες και εντολές προς τις αρμόδιες υπηρεσίες για τη συγκέντρωση των κατά νόμο απαιτούμενων δικαιολογητικών, ώστε να ολοκληρωθεί η απόδοση των χρημάτων το ταχύτερο δυνατό.
Η εκκίνηση της σχετικής διαδικασίας αποτελεί σημαντικό βήμα για την έμπρακτη προστασία της απλήρωτης ναυτικής εργασίας και ταυτόχρονα πρώτο στάδιο μιας αναγκαίας μεταρρύθμισης του σχετικού θεσμικού πλαισίου».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ