
Στις 14 Αυγούστου, ο δανέζικος κολοσσός των κοντέινερ Maersk line παρουσίασε στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου $1.2 δις κέρδος, μια αύξηση 22% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του προηγούμενου έτους.
Ειδικότερα, τα ακαθάριστα έσοδα της εταιρείας έφτασαν τα $12,517 εκατομμύρια, μια μείωση της τάξεως του 6.8% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2014 όπου τα έσοδα έφτασαν τα $13,365 εκατομμύρια. Οι ναύλοι συνέχισαν την πτωτική τους πορεία κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2015, εξαιτίας της υπερπροσφοράς, της αδύναμης ζήτησης και του ισχυρού ανταγωνισμού.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η αύξηση της κερδοφορίας οφείλεται στην μείωση στα λειτουργικά κόστη που πέτυχε η διοίκηση αν και η παγκόσμια αγορά των κοντέινερ ήταν εξαιρετικά αδύναμη για το πρώτο εξάμηνο του 2015. Εντούτοις η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί μόνο κατά 2-4% για το υπόλοιπο έτος.
Παρά τις δυσμενείς συνθήκες, στις 2 Ιουλίου η Μaersk Line υπέγραψε ένα συμβόλαιο για την ναυπήγηση 11 δεύτερης γενιάς Triple-E πλοίων, χωρητικότητας 19,630 TEU, τα οποία θα παραδοθούν μέσα στο 2017-2018 και θα αντικαταστήσουν μικρότερης χωρητικότητας πλοία στην τακτική γραμμή Ασίας-Ευρώπης. Πριν λιγες ημέρες η εταιρεία ανακοινωσε ένα ακόμη συμβόλαιο για 9 πλοία, χωρητικότητας 14,000 TEU έκαστο με ημερομηνία παράδοσης το 2017. Συνολικά, η Maersk line επενδύει $2.8 δις για την ναυπήγηση νέων, μεγαλύτερων και πιο “αποδοτικών” πλοίων, τα οποία θα προστεθούν στον ήδη υπάρχοντα πανίσχυρο στόλο μποξάδικων.
Photo: ΑΠΕ/JERRY LAMPEN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ