
Στις 14 Αυγούστου, ο δανέζικος κολοσσός των κοντέινερ Maersk line παρουσίασε στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου $1.2 δις κέρδος, μια αύξηση 22% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του προηγούμενου έτους.
Ειδικότερα, τα ακαθάριστα έσοδα της εταιρείας έφτασαν τα $12,517 εκατομμύρια, μια μείωση της τάξεως του 6.8% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2014 όπου τα έσοδα έφτασαν τα $13,365 εκατομμύρια. Οι ναύλοι συνέχισαν την πτωτική τους πορεία κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2015, εξαιτίας της υπερπροσφοράς, της αδύναμης ζήτησης και του ισχυρού ανταγωνισμού.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η αύξηση της κερδοφορίας οφείλεται στην μείωση στα λειτουργικά κόστη που πέτυχε η διοίκηση αν και η παγκόσμια αγορά των κοντέινερ ήταν εξαιρετικά αδύναμη για το πρώτο εξάμηνο του 2015. Εντούτοις η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί μόνο κατά 2-4% για το υπόλοιπο έτος.
Παρά τις δυσμενείς συνθήκες, στις 2 Ιουλίου η Μaersk Line υπέγραψε ένα συμβόλαιο για την ναυπήγηση 11 δεύτερης γενιάς Triple-E πλοίων, χωρητικότητας 19,630 TEU, τα οποία θα παραδοθούν μέσα στο 2017-2018 και θα αντικαταστήσουν μικρότερης χωρητικότητας πλοία στην τακτική γραμμή Ασίας-Ευρώπης. Πριν λιγες ημέρες η εταιρεία ανακοινωσε ένα ακόμη συμβόλαιο για 9 πλοία, χωρητικότητας 14,000 TEU έκαστο με ημερομηνία παράδοσης το 2017. Συνολικά, η Maersk line επενδύει $2.8 δις για την ναυπήγηση νέων, μεγαλύτερων και πιο “αποδοτικών” πλοίων, τα οποία θα προστεθούν στον ήδη υπάρχοντα πανίσχυρο στόλο μποξάδικων.
Photo: ΑΠΕ/JERRY LAMPEN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ